کتاب

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی با پیمانه با و بدون فر

نان برنجی کرمانشاهی که ریشه آن را باید در کرمانشاه جست و جو کرد از اصیل ترین شیرینی های ایرانی به شمار میرود. این شیرینی خوشمزه مانند قرابیه بادام از مناسب ترین شیرینی های پذیرایی در روزهای عید محسوب می شود. این شیرینی خشک اما خوشمزه را برای مدت طولانی...

27 اسفند 1402

تجربه چهارسال محاصره به وسیله مسلحین به روایت هفت زن سوری

به گزارش خبرنگاران ؛ باغ های معلق روایت ساده هفت زن سوری در شهر نبل و الزهراء که چهار سال محاصره به وسیله مسلحین را تجربه از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

13 تیر 1402

اعلام ترجمه های برتر به زبان انگلیسی، کتابی از ایران در لیست بهترین های دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از پن انگلستان، هدف پن پرزنت، تامین مالی کار مترجمان ادبی برای ایجاد نمونه، دسترسی بهتر ناشران به عناوین، زبان ها و مناطقی که کمتر ارائه و شناخته شده اند و نیز یاری به تنوع بخشیدن به منظره ادبیات ترجمه است.

1 اردیبهشت 1402

ببینید؛ تریلر نو استریت فایتر 6 شخصیت های زنگیف، لیلی و کمی را معرفی می نماید

کپ کام (Capcom) به تازگی تریلر جدیدی از بازی استریت فایتر 6 منتشر نموده است که زنگیف (Zangief)، لیلی (Lily) و کمی (Cammy) را به عنوان شخصیت های قابل بازی معرفی می نماید.

10 اسفند 1401

طرز تهیه شامی گیلانی برای شامی لوبیا محلی

در راه برگشت از کمپ در جنگل های پونل و خلخال، در تولم شهر -که خود محلی ها به آن آدینه بازار می گویند- توقفی کردم. جلوی قهوه خانه، نیمکت های چوبی قرار داشت و چند مرد میانسال محلی مشغول گپ و گفت بودند. همین که نشستم، صاحب قهوه خانه با یک منوی کاغذی چرب و کهنه...

7 دی 1401

راهنمای خرید هارد اکسترنال؛ هر آنچه قبل از خرید باید بدانید

هارد های اکسترنال از سال ها قبل مورد توجه گسترده قرار گرفته اند و محبوبیت این محصولات همچنان ادامه دارد. در حال حاضر کاربران برای اهداف مختلف در پی خرید هارد اکسترنال هستند؛ به عنوان مثال اگر تدوین گر هستید، باید از چندین هارد اکسترنال برای ذخیره سازی...

22 آذر 1401

تاثیر کتاب خوانی بر آشنایی بچه ها با فرهنگ اقوام ایرانی

مجری بچه ها گفت: کتاب خواندن یکی از راه های شناخت فرهنگ قومیت هاست و هر چه مطالب شیرین تر باشد، در جذب بچه ها و نوجوانان اثرگذار است.

29 مهر 1401

هنگام خرید میز کار خانگی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

انواع مختلفی میز برای خانه وجود دارد که سلیقه های گوناگون را به خود جذب می کند. از این نظر، انتخاب درست بسیار مهم است. هنگام انتخاب این میزها باید به نکاتی توجه کرد. اولین معیاری که باید در نظر بگیرید این است که میز مورد نظر ، انتظارات شما را برآورده کند....

13 شهریور 1401

نسیم ادبی و عباس غزالی در دلا؛ فیلمبرداری از نیمه گذشت

تهران (پانا) - فیلم سینمایی دلا به کارگردانی فاطیما اباحمزه با عبور از نیمه های فیلمبرداری برای جشنواره های داخلی خارجی آماده می گردد.

1 شهریور 1401

کتابخانه ای شیک، برای خانه ای مدرن

وقتی فضای کمی در خانه دارید و کتاب هایی زیاد، و می خواهید این دو را با هم وفق دهید، راهی جز ساختن این کتابخانه کوچک دیواری نمی ماند! ساخت آن آسان است و نتیجه کار شیک!

19 مرداد 1401

چگونه ظرف 2 دقیقه به خواب بروید؟!

حتما شما هم افرادی را دیده اید که در هر مکان و زمانی می توانند به راحتی بخوابند. فقط کافی است اراده کنند تا چشمانشان بسته شده و به خواب عمیق فرو بروند. همه حسرت خوابیدن این افراد را می خورند اما هیچ کسی راز این روش از به خواب رفتن را نمی داند. البته افراد...

26 تیر 1401

جوهر الکترونیکی چیست و چگونه کار می نماید؟

اگر از جمله افرادی هستید که کتاب های زیادی می خوانید و حالا قصد دارید نسخه های الکترونیکی کتاب ها را مطالعه کنید، احتمالا گجت های مبتنی بر جوهر الکترونیکی می توانند نظر شما را جلب نمایند. در ادامه به این فناوری، مزایایی که دارد و آینده آن می پردازیم.

23 تیر 1401

نظام ارزیابی پژوهش، سنگی بزرگ بر سر راه فراوری علم نافع در کشور

نزدیک به دو دهه است که کشور همراه با جهان، نظامات ارزیابی پژوهش و پژوهشگرِ خود را توسعه داده است؛ اما کمّی ­گرایی و شاخص­ محوری باعث شده با انبوهی از مقالات روبرو شویم که کسی نمی ­داند چه دردی از کشور دوا می­ نمایند.

16 خرداد 1401

شناخت بهتر از دبی برای داشتن سفری بیاد ماندنی

دوست دارید با پروازهای ارزان قیمت به دبی سفر کنید ؟در میان پروازهای دبی ما بگردید و بهترین قیمت بلیط دبی را پیدا و رزرو کنید .ما صدها ایرلاین را جست و جو می کنیم و می توانیم بهترین نرخ را به شما پیشنهاد کنیم.

2 اردیبهشت 1401

محفل شعرخوانی فجر مازندران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، محفل شعرخوانی فجر مازنداران سومین محفل شعرخوانی از سلسله محافل شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران روز دوشنبه (چهارم بهمن ماه 1400) برگزار...

31 فروردین 1401

نمایشنامه قلندرخونه منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، نمایشنامه قلندرخونه نوشته ایرج صغیری در دو نسخه بوشهری و زبان معیار، در یک کتاب منتشر شد.

28 فروردین 1401

چرا داشتن زمان تنهایی برای سلامت روان لازم است؟

بسیاری از افراد تمایل دارند زندگی اجتماعی داشته باشند و تحقیقات نشان داده است که ارتباطات اجتماعی برای رفاه عاطفی و جسمی حیاتی است. با این حال، داشتن زمان تنهایی هم نقشی اساسی در سلامت روان دارد. بودن در کنار دیگران مزایای مختلفی دارد اما استرس هم ایجاد...

26 فروردین 1401

نمایش آثار فوزی حسن تهرانی در موزه گرافیک تهران (قسمت اول)

مدتی است که موزه گرافیک ایران میزبان آثار فوزی حسن تهرانی است. این هفته فرصتی دست داد تا سری به این گالری بزنیم و از آثار این استاد بزرگ گرافیک دیدن کنیم. با گزارش اختصاصی خبرنگاران از این موزه همراه باشید.

21 بهمن 1400

میترا خواندنی شد

به گزارش خبرنگاران؛ محمدباقر نباتی مقدم در نمایشنامه میترا که به همت نشر عنوان به چاپ رسیده است، داستان خانواده ای سنتی را تصویر می کشد. پدر خانواده فوت شده و بازماندگان به خاطر حرف هایی که از دیگران می شنوند، گمان می نمایند طلسم شده اند.

20 بهمن 1400

استمرار حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران از سامانه پست کتاب

خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در شرایط نو پست کتاب، مبلغ پرداختی اعضای سامانۀ پست کتاب افزایش پیدا نموده، اما حمایت یارانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.

14 بهمن 1400
تعداد: (47)