تاثیر کتاب خوانی بر آشنایی بچه ها با فرهنگ اقوام ایرانی

به گزارش عینک بانوان، مجری بچه ها گفت: کتاب خواندن یکی از راه های شناخت فرهنگ قومیت هاست و هر چه مطالب شیرین تر باشد، در جذب بچه ها و نوجوانان اثرگذار است.

تاثیر کتاب خوانی بر آشنایی بچه ها با فرهنگ اقوام ایرانی

مهرداد نظام آبادی، مجری بچه ها در جشنواره ایران عزیز درباره نحوه آشنایی بچه ها و نوجوانان با اقوام مختلف ایرانی گفت: یکی از راه های آشنایی بچه ها با قوم ها و فرهنگ های مختلف کشور حضور در همین جشنواره هاست. بچه ها در اینجا با آداب و رسوم شهر های مختلف ایران آشنا می شوند و پوشش ها، حرکات آیینی، موسیقی ها وغذا های هم وطن های کرد، لر، گیلکی، عرب و... را از نزدیک می بینند.

وی ادامه داد: سفر کردن هم می تواند بچه ها را با اقوام آشنا کند. از قدیم گفتند: بسیار سفر باید کرد تا پخته گردد خامی وقتی کودک به همراه پدر و مادر سفر می نماید با آداب و رسوم آشنا می گردد. البته که امروزه پدر و مادر مشغله زیادی دارند و اغلب در چند شیفت کار می نمایند. احتیاج به حمایت مسئولین است که مردم بتوانند اوقات فراغت بیشتری داشته باشند.

مجری بچه ها اضافه نمود: در نهایت کتاب خواندن نیز یکی از این راه های شناخت فرهنگ قومیت ها است. هر چه در کتاب ها مطالب شیرین تر و زیباتر بیان گردد در جذب بچه ها و نوجوانان اثرگذار است.

مهرداد نظام آبادی درباره برنامه هایی که در جشنواره وحدت اقوام ایرانی برای بچه ها برگزار می گردد، گفت: برگزاری این جشنواره مصادف شده است با هفته وحدت و ولادت پیغامبر اکرم (ص)، به همین علت سراغ بازی هایی رفتیم که بچه ها بتوانند در آن بازی باهم همکاری داشته باشند و چه برای کوچکتر ها و چه بزرگتر ها پیغام صلح و دوستی داشته باشد و آن ها را به آرامش و لبخند زدن و همدلی دعوت می کنیم.

مهرداد نظام آبادی در انتها یادآور شد: امیدوارم این برنامه ها ادامه دار باشد و این ارتباط قطع نگردد. جامعه ما به این نشاط و شادی احتیاج دارد. خانواده ها برای شرکت در این برنامه ها لازم نیست هزینه زیادی نمایند و این باعث می گردد که خانواده ها در هر قشری بتوانند لحظات شادی را در کنار هم سپری نمایند.

عینک بانوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاثیر کتاب خوانی بر آشنایی بچه ها با فرهنگ اقوام ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کتاب خوانی بر آشنایی بچه ها با فرهنگ اقوام ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید