اخبار صنعت

تأثیر تغییر اقلیم بر گردشگری

هوای گرم و مناسب چیزی است که بسیاری از مردم به خاطر آن به تعطیلات می روند. اما دمای بی سابقه جهانی، باعث شده تا بسیاری از مردم از رفتن به تعطیلات در گرمای زیاد هوا خودداری کنند و سبب مطرح شدن این سؤال در مورد تأثیرات بحران آب و هوایی بر بخش گردشگری و اقتصادهای...

28 بهمن 1402

گاف سنگین گوگل، جمینای آنقدر هم باهوش نیست!

از زمان عرضه جمینای کاربران به مسائل مختلفی در استفاده از این چت بات برخورد کرده اند.

23 بهمن 1402

7 علت محبوبیت ساعت خلبانی و معرفی 11 مدل از برندهای مشهور

از زمان اختراع ساعت خلبانی مدت زمان بسیاری می گذرد اما هنوز بسیاری از ما هنوز این ساعت را به خوبی نمی شناسیم. بسیاری از ما هنوز از خود می پرسیم که چرا این ساعت ها ساخته شده اند؟ ویژگی های اصلی آن ها چیست؟ آیا ساعت ها واقعا برای خلبانان طراحی شده اند؟ اگر...

3 دی 1402

دستگاه آسیاب ادویه چکشی بکردانه چگونه کار می کند؟

دستگاه آسیاب ادویه دارای انواع متعددی است که مدل چکشی آن برای مصارف صنعتی بسیار مناسب است. دستگاه آسیاب ادویه چکشی، یک نوع تجهیزات صنعتی است که برای خرد کردن مواد جامد استفاده می شود. این دستگاه معمولا از چکش های فلزی یا سنگین تشکیل شده است که به سرعت...

7 آبان 1402

اعلام ترجمه های برتر به زبان انگلیسی، کتابی از ایران در لیست بهترین های دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از پن انگلستان، هدف پن پرزنت، تامین مالی کار مترجمان ادبی برای ایجاد نمونه، دسترسی بهتر ناشران به عناوین، زبان ها و مناطقی که کمتر ارائه و شناخته شده اند و نیز یاری به تنوع بخشیدن به منظره ادبیات ترجمه است.

1 اردیبهشت 1402

شروع توزیع کارت آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری از فردا

کارت ورود به جلسه دو آزمون دکتری متمرکز و کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از فردا هشتم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

7 اسفند 1401

استفاده از 5G با مقررات گذاری و حمایت های دولتی محقق می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با ششمین کنفرانس بین المللی فناوری های موج میلیمتری و تراهرتز که از روز سه شنبه 4 بهمن 1401، با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شروع...

12 بهمن 1401

دانستنی های سفر به نیوزیلند ، آگاه سفر کنید!

نیوزیلند یا زلاندنو (New Zealand) یکی از هیجان انگیزترین و زیباترین کشورهای دنیاست که از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است. این کشور در جنوب غربی استرالیا واقع شده و به دلیل جاذبه های طبیعی و تفریحات خاصی که دارد، جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می...

27 دی 1401

استانها فاقد نقشه راه گردشگری هستند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست آمده، استانها فاقد نقشه راه گردشگری هستند.

15 آذر 1401

روزانه چقدر مایعات بنوشیم؟

نوشیدنی ها، بخش مهمی از احتیاج روزانه بدن را به مایعات برای سوخت و ساز مواد تامین می نمایند. همان گونه که انتخاب یک نوشیدنی مفید و مغذی تأثیر مطلوبی بر سلامت شخص دارد، عدم دقت در انتخاب آن نیز می تواند سلامت را به خطر اندازد.

12 آذر 1401

قطر در زمان برگزاری جام جهانی 2022 از فرهنگ و سنت خود غافل نشده است

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، قطر در زمان برگزاری جام جهانی 2022 از فرهنگ و سنت خود غافل نشده است.

9 آذر 1401

اینفوگرافیک ، شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام خطر کرد ، مصرف آب مرکز در مرز هشدار

این روزها منابع آبی در تهران با کمبود بی سابقه ای روبرو شده است به طوری که روند روبه رشد مصرف آب در کلان شهر تهران به مرز هشدار رسیده است.

7 آذر 1401

حوله خشک کن چیست؟ [آنالیز برترین مدل های بازار!]

حوله خشک کن چیست؟ حوله خشک کن یکی از اِلمان هایی است که این روزها در خانه هایی که دکور مدرن و مینیمالی دارند، اکثرا استفاده می گردد. این وسیله، علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، بسیار کاربردی هم هست و فواید بسیاری دارد. اگر می خواهید که به طور کامل با این وسیله...

11 آبان 1401

بارش باران در 12 استان و کاهش دما تا 6 درجه در 13 استان

سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران در 12 استان، وزش باد و خیزش گرد و خاک در 11 استان، کاهش دما تا 6 درجه در 13 استان و افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.

25 مهر 1401

ذخیره روان آب های ناشی از سیلاب در سازه های آبخیزداری بشاگرد

هر سال حدود 40 میلیون مترمکعب روان آبِ ناشی از سیلاب در سازه های آبخیزداری شهرستان بشاگرد ذخیره می گردد.

19 مهر 1401

تصاویر ، گزارش پر جزئیات از خسارت روزانه قطعی اینترنت به کسب و کارهای دیجیتال!

دیجیاتو نوشت: گزارش سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران از تاثیر محدودیت ها و قطع اینترنت بر کسب وکارها، نشان می دهد هیچ بخشی از صنعت رایانه از گزند این خسارات در امان نمانده است.

16 مهر 1401

شروع پاییز زمان شروع وارونگی دماست؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن شرح درباره پدیده وارونگی دما گفت: در مهر و آبان با این پدیده روبرو نیستیم بلکه در آذر و دی ماه با افزایش سرما، وارونگی دما رخ می دهد.

15 مهر 1401

جدیدترین قیمت تیبا، پراید، دنا، ساینا، تارا و شاهین ، واردات خودروهای داخلی را مقرون به صرفه می نماید؟

قیمت خودرو در بازار همچنان نوسانی است. اما کارشناسان معتقدند با آزادسازی واردات خودرو به کشور، قیمت خودروهای موجود در بازار با کاهش چندانی همراه نمی گردد.

26 شهریور 1401

امضای تفاهم نامه احیای 1500 واحد مالی و تولیدی

تهران (پانا) - آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری نهضت احیای واحدهای مالی با سازمان ها و شرکت های احیاگر برای احیای یک هزار و 500 واحد مالی و تولیدی برگزار گردید.

4 شهریور 1401

فعالیت شرکت های فعال تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از فعالیت هشت شرکت فعال تعاونی زنان روستایی در استان خبر داد.

24 مرداد 1401
تعداد: (153)