کشورهای مناسب برای مهاجرت مهندسین معدن

به گزارش عینک بانوان، رشته مهندسی معدن ترکیبی از رشته های مختلف مانند ریاضی و فیزیک و رشته محیط زیست است. وظیفه اصلی مهندسین معدن استخراج ایمن و کارآمد منابع زیرزمینی و مواد معدنی مختلف مانند فلزات و نفت و گاز است.

کشورهای مناسب برای مهاجرت مهندسین معدن

رشته مهندسی معدن در ایران و به ویژه در بعضی از کشورهای دنیا هواداران زیادی دارد و بازار کار آن در این کشورها رو به رشد است. از این رو، در این مطلب قصد داریم به این سوال جواب دهیم که برترین کشورها برای مهاجرت مهندس معدن کجاست؟ بعلاوه از اندازه عایدی مهندس معدن در این کشورها نیز صحبت خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

5 کشور برتر برای مهاجرت شغلی مهندس معدن

رشته مهندسی معدن گرایش های متفاوتی دارد و بازار کار و اندازه حقوق این رشته در خارج از کشور بسته به گرایش می تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی 5 کشور استرالیا، کانادا، آلمان، آفریقای جنوبی و آمریکا کشورهایی با بالاترین اندازه عایدی و برترین بازار کار برای مهندسین معدن هستند.

استرالیا

کشور استرالیا یکی از برترین کشورها برای مهاجرت شغلی مهندس معدن است. در حقیقت این کشور از کشورهای پیشرو در استخراج مواد معدنی مختلف مانند زغال سنگ، آلومینیوم، زینک، اورانیوم و طلا است. میانگین عایدی یک مهندس معدن بدون سابقه کار در کشور استرالیا سالیانه 80 هزار یورو و میانگین عایدی یک مهندس معدن با سابقه کاری بالای 8 سال 100 هزار یورو در سال است.

کشور استرالیا هرساله فهرستی از مشاغل مورداحتیاج را منتشر می نماید و برای مهاجرت به استرالیا باید شغل موردنظر شما در این فهرست موجود باشد. در سال 2019 شغل مهندسی معدن در این فهرست نهاده شد و به همین علت مهندسین معدن می توانند برای ویزای کار استرالیا اقدام نمایند. برای این کار باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمای استرالیایی داشته باشید. بعلاوه شرایط اقدام برای ویزای کاری استرالیا به توضیح زیر است:

· حداقل مدرک کارشناسی مهندسی معدن از دانشگاه معتبر

· نمره قابل قبول زبان در آزمون تافل، آیلتس یا PTA

· دو تا سه سال سابقه کاری

· تمکن اقتصادی

در صورت داشتن این شرایط و جاب آفر، می توانید مدارک مورداحتیاج را برای سفارت استرالیا ارسال کنید و منتظر ویزای خود بمانید.

کانادا

کشور کانادا جزو 5 کشور برتر دنیا در ذخایر معدنی است؛ به طوری که 13 نوع ماده معدنی مختلف از معادن این کشور استخراج می گردد. در استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان بازار کار مهندسی معدن بسیار خوب است. لازم به ذکر است که میانگین حقوق یک مهندس معدن در کانادا سالیانه 117 هزار دلار کانادا است. بعلاوه مهندسین معدنی که بالاتر از 8 سال سابقه کاری دارند، حقوقی نزدیک به 145 هزار دلار کانادا سالیانه دریافت می نمایند.

برای مهاجرت به کانادا باید حدقل مدرک کارشناسی رشته مهندسی معدن و پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما داشته باشید. بعلاوه فرقی نمی نماید که چند سال سابقه کاری داشته باشید، زیرا برای گرفتن مجوز کار در این کشور و کار در معدن باید ابتدا زیر نظر یک مهندس معدن ارشد کار کنید تا بتوانید مجوز کار به صورت مستقل را دریافت کنید. بعلاوه یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا به وسیله اکسپرس اینتری است. کشور کانادا هرساله فهرست مشاغل مورداحتیاج در این کشور را منتشر می نماید که شغل مهندسی معدن نیز در بین آن ها به چشم می خورد و مهندسین معدن می توانند با توجه به معیارهای مختلف در برنامه اکسپرس اینتری امتیاز دریافت نموده و برای ویزای کاری کانادا اقدام نمایند.

معیارهای امتیازدهی اکسپرس اینتری عبارت اند از:

· سن

· اندازه تحصیلات

· اندازه سابقه کاری

· داشتن پیشنهاد کاری

· دانش زبان انگلیسی و فرانسوی

لازم به ذکر است که امتیاز مورداحتیاج دریافتی از این فاکتورها برای دریافت ویزای کاری حداقل 67 امتیاز است.

آلمان

یکی دیگر از برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت مهندسین معدن، کشور آلمان است. برای کار در آلمان باید پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما داشته باشید و معمولا داشتن این جاب آفر در کشورهای اروپایی با سختی هایی روبرو است. بر اساس قانون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هر کارفرمایی برای آنکه بتواند به افراد عضو کشورهای غیر اروپایی پیشنهاد کاری بدهد، باید ابتدا آگهی شغلی را در کشور خود و سپس سایر کشورهای اروپایی منتشر کند و اگر تا سه ماه کسی برای آن سمت شغلی پیدا نشد، آنگاه می توان از شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای آن موقعیت شغلی استخدام کرد.

یکی دیگر از راه های دریافت ویزای کاری آلمان و مهاجرت به اروپا این است که می توانید به فهرست مشاغل مورداحتیاج این کشور مراجعه نموده و در صورت وجود شغل مدنظر، رزومه خود را برای مشاغل مختلف در این کشور ارسال کنید. در سال های اخیر شغل مهندسی معدن در این فهرست وجود داشته است و مهندسین معدن می توانند در سایت های کاریابی مختلف مانند Expatica فرصت های شغلی را مشاهده نمایند. بعلاوه شما می توانید برای مشاهده آگهی استخدام مهندس معدن بدون سابقه کار کلیک کنید.

لازم به ذکر است که میانگین حقوق دریافتی ماهیانه یک مهندس معدن در آلمان 3 هزار یورو است. این در حالی است که یک مهندس معدن ارشد در این کشور نزدیک به 5 هزار یورو در ماه دریافت می نماید.

آمریکا

کشور آمریکا یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا است که بازار کار رشته های مهندسی در آن بسیار خوب است. برای دریافت ویزای کاری در آمریکا باید ابتدا پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرما یا شرکت آمریکایی داشته باشید. بعلاوه توجه داشته باشید که اولویت استخدام مشاغل مختلف در این کشور با شهروندان آمریکایی است و در صورت نبود نیروی متخصص، کارفرمایان می توانند درخواست استخدام از نیروهای سایر کشورها را به اداره کار آمریکا بدهند. برای دریافت پیشنهاد کاری در صورت داشتن تحصیلات و تخصص کافی، باید رزومه خود را برای فرصت های شغلی مهندسی معدن در این کشور ارسال کنید.

لازم به ذکر است که میانگین حقوق یک مهندس معدن در کشور آمریکا 94 هزار دلار در سال است و این در حالی است که یک مهندس معدن ارشد با سابقه کاری بالا می تواند نزدیک به 140 هزار دلار در سال در آمریکا عایدی داشته باشد.

آفریقای جنوبی

یکی از کشورهای بسیار خوب برای مهاجرت مهندسین معدن، آفریقای جنوبی است. این کشور با داشتن ذخایر بسیار زیاد و غنی احتیاج زیادی به مهندسین معدن دارد. بعلاوه این کشور در مقایسه با سایر کشورها شرایط مهاجرت آسان تری دارد و زبان اصلی این کشور نیز انگلیسی است. بعلاوه این کشور از نظر سطح زندگی و رفاهی بسیار پیشرفته است و هزینه های زندگی در آن نیز به نسبت کشورهایی مانند آمریکا یا آلمان مقرون به صرفه تر است. لازم به ذکر است که میانگین حقوق یک مهندس معدن در آفریقای جنوبی سالیانه 534 هزار رند (واحد پول آفریقای جنوبی) معادل 35 هزار دلار آمریکا است.

برای مهاجرت به آفریقای جنوبی مانند سایر کشورها باید پیشنهاد شغلی یا جاب آفر داشته باشید و قبل از شما نیروی متخصص در این کشور برای موقعیت شغلی موردنظر پیدا نشده باشد. بعلاوه می توانید ویزای جستجوی کار در این کشور دریافت کنید؛ این ویزا به این معنی است که می توانید وارد خاک این کشور شده و تا 6 ماه مهلت دارید تا فرصت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود را در این کشور پیدا نموده و در صورت پیدا کردن کار می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

سیار کشورهای مناسب برای مهاجرت شغلی مهندسین معدن عبارت اند از:

· سوئد

· انگلیس

· چین

· سوئیس

· روسیه

جمع بندی

بازار کار رشته مهندسی معدن در بعضی از کشورها به علت داشتن ذخایر معدنی غنی بسیار خوب است. از جمله این کشورها می توان به آفریقای جنوبی، آلمان، کانادا، آمریکا و استرالیا اشاره نمود. بعلاوه بالاترین اندازه حقوق مهندسین معدن در کشور آمریکا با 94 هزار دلار و کشور استرالیا با 80 هزار یورو در سال است. دریافت ویزای کاری در این کشورها فرق دارد، اما به طور کلی در تمامی آن ها داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سمت کارفرما از ساده ترین راه ها برای دریافت ویزای کاری است.

در این مطلب کوشش کردیم به طور کامل به سوال برترین کشورها برای مهاجرت مهندس معدن کجاست؟ جواب دهیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: همگردی

به "کشورهای مناسب برای مهاجرت مهندسین معدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای مناسب برای مهاجرت مهندسین معدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید