هر آنچه لازم است قبل از خرید دوچرخه برقی بدانید (و معرفی پرفروش ترین ها)

به گزارش عینک بانوان، دوچرخه های برقی وسیله هایی هستند که می توانند سواری را برای طیف وسیعی از مردم آسان تر و مجذوب کننده تر کنند. از طرفی استفاده از دوچرخه برقی، تفریحی سالم و حمل و نقلی مقرون به صرفه نسبت به خودروهای شخصی و موتور است، بنابراین جای تعجب نیست که این محصولات در طی چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند. به طور کلی دوچرخه های برقی نسبت به مدل های معمولی گران تر هستند. بنابراین بهتر است که قبل از صرف هزینه اضافی برای خرید آن، مطمئن شوید که این وسیله با نیازهای شما سازگار است.

هر آنچه لازم است قبل از خرید دوچرخه برقی بدانید (و معرفی پرفروش ترین ها)

انواع دوچرخه های برقی کلاسِ جهانی

دوچرخه های برقی با توجه به موارد استفاده در سبک های مختلفی به بازار عرضه می شوند؛ درواقع کاربری های این وسیله از سواری در جهتهای شیب دار کوهستانی تا رفت و آمد به محل کار را شامل می شود. در عین حال، سه دسته کلی دوچرخه برقی در بازارهای جهانی وجود دارد که در همه آن ها نیروی الکتریکی به روشی متمایز، (با استفاده از پدال های دوچرخه ، دسته گاز یا پدال کمکی) به چرخ محرک دوچرخه اعمال می شود.

به همین علت تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع از این دوچرخه ها بهترین انتخاب برای شما است، به نحوه استفاده از دوچرخه و میزان حرفه ای بودن شما وابسته است. به طور کلی باید بدانید که طی بررسی های انجام شده، دوچرخه های چند دنده و با قابلیت انتخاب دنده مدنظر در زمان خالی شدن باتری یا رکاب زدن، می توانند تجربه سواری بهتری را ارائه دهند.

کلاس یک: دوچرخه برقی با حالت حرکت عادی

این دسته از دوچرخه های برقی به کمک پدال حرکت می کنند، به این معنی که وقتی پاهای شما به پدال ها فشار وارد می کند، موتور جریان الکتریکی لازم برای حرکت وسیله را مهیا می کند. در این نوع دوچرخه برقی هیچ گونه پدال کمک یا دسته گازی برای حرکت وجود ندارد، همچنین قسمت برقی آن زمان فعال می شود که کاربر در حال رکاب زدن، است. لازم به ذکر است که سیستم برقی پدال ها در این دسته از محصولات در سرعت های بالای 20 مایل در ساعت (حدودا 32 کیلومتر در ساعت) قطع می شود.

کلاس دو: دوچرخه برقی با حالت پدال کمکی (PAS)

دوچرخه های این کلاس هم همچون مورد قبلی دارای موتور الکتریکی است و قادر است تا 20 مایل در ساعت کار کند. جالب است بدانید که دوچرخه برقی با حالت پدال کمکی مجهز به سیستم کنترل کننده با کمک سنسورهای روی دستگاه است که می تواند نیروی مورد نیاز در حین پدال زدن را به کمک موتور به شما ارائه دهد. لازم به ذکر است که چنین سیستمی قابل تنظیم است و شما می توانید میزان کمک مورد نیاز از موتور دوچرخه برقی را معین کنید!

کلاس سه: دوچرخه هایی با دسته گاز

این مدل های برقی از سایر کلاس های معرفی شده، سریع تر و قدرتمندتر هستند و ممکن است در بعضی منطقه ها، مانند جهتهای دوچرخه سواری، استفاده از آن ها قانونی نباشد. در دوچرخه هایی با دسته گاز، حرکت دوچرخه به وسیله دسته گاز تنظیم می شود و از رکاب زدن شما کاملا مستقل است. البته در بعضی مدل های این کلاس شاهد وجود سیستم دسته گاز و کمک رکاب به شکل مستقل بر روی دستگاه هستیم!

بازگشت به فهرست

انواع دوچرخه برقی و مزایا و معایب آن ها

پس از معرفی کلاس های مختلف هر دوچرخه برقی زمان آن رسیده است که شما را با انواع این دوچرخه ها و مزایا و معایب هر یک آشنا کنیم.

دوچرخه های درون شهری (Commuter Bikes)

دوچرخه های درون شهری به منظور تمرین کاربردی هستند؛ چراکه در سبک های مختلفی از جمله مدل هایی با لاستیک های باریک و دسته های مستقیم، مدل هایی با لاستیک های بزرگ تر و بدنه ای ضخیم تر یا گزینه های تاشو به منظور قرارگیری راحت در اتوبوس یا مترو، به بازار عرضه می شوند. به طور کلی لازم است بدانید که برای بسکمک از مردم، دوچرخه برقی جایگزینی بسیار اقتصادی تر نسبت به اسکوترهای گازسوز یا حتی خودرو است.

درواقع بسکمک از مردم عقیده دارند که به لطف این محصولات برقی، می توان بدون مشقت و عرق کردن در جهت، با دوچرخه رفت و آمد کرد، همچنین در خیابان های خیلی شلوغ احتمال گیر کردن در ترافیک وجود ندارد.

مزایا:

  • دو اصل تطبیق پذیری و راحتی به بهترین شکل در دوچرخه های برقی از نوع داخل شهری وجود دارد.
  • شما می توانید با افزودن گلگیرها، چراغ ها و سایر لوازم جانبی، دوچرخه خود را تجهیز کنید تا جایگزین مناسبی برای ماشین در زمان رفت و آمد در داخل و اطراف شهر شود.

معایب:

  • مدل های داخل شهری کمی سنگین تر از بعضی مدل های سرگرمیی و ورزشی هستند.

دوچرخه های دور سیر (Cruisers Bikes)

دوچرخه های دور سیر یا مسافرتی اغلب ویژگی های مشابه با مدل های داخل شهری را دارند و به علت لاستیک های بزرگ تر، جایگاه های بالشتکی تر و جایگاه راحت و عمودی عموما سواری نرم تری را ارائه می دهند. دوچرخه های برقی از نوع دور سیر، دسته های متحرکی دارند که بازوهای سوارکار را در فاصله ای مناسب و بی فشار از بدن نگه می دارد. همچنین با وجود موتور الکتریکی، بدنه ای ضخیم و لاستیک های پهن این محصول به وسیله ای کاربردی برای حرکت در ناهمواری های جاده ای تبدیل شده است.

مزایا:

  • دوچرخه برقی دور سیر، مجهز به جایگاه راحت تر، لاستیک های پهن تر و شرایط نشستنِ عمودی و راحت است. بنابراین برای سفرهای سرگرمیی در اطراف شهر عالی گزینه ای مناسب به شمار میرود.

معایب:

  • لازم به ذکر است که این مدل ها برای سفرهایی با مسافت های زیاد و بین شهری مناسب نیستند!

دوچرخه های جاده ای (Performance Road Bikes)

دوچرخه های برقی از نوع جاده ای معمولاً دارای بدنه ای سبک وزن، لاستیک های باریک و دسته های برگشتی هستند که به دوچرخه سوار کمک می کند تا موقعیت آیرودینامیکی خود را حفظ کند. دوچرخه های جاده ای و برقی مانند مدل های مشابه خود با پدال کار می کند، اما به علت اجزای باریک تر و سبک تر کارایی بیشتری دارند. همچنین موتور الکتریکی سیستم این امکان را فراهم می کند که مسافت های طولانی تری را طی کنید. به کمک این نوع دوچرخه ها می توانید جهت را با سرعت تندتر و خستگی کمتر نسبت به دوچرخه های معمولی دنبال کنید.

مزایا:

  • سبک وزن، همراه با طراحی مناسب برای سرعت های زیاد
  • طی مسافت های طولانی تری نسبت به دو مدل قبلی
  • مجهز به موتور الکتریکی و باتری

معایب:

  • دوچرخه های برقی از نوع جاده ای، گران هستند!

دوچرخه های برقی از نوع کوهستان (Mountain Bikes)

دوچرخه های کوهستانی با بدنه ای قوی تر، لاستیک های بزرگ تر و گاهی قطعاتی با استحکام طولانی تر و لرزش کمتر، برای کنترل بهتر جهتها، بالا رفتن از صخره های بزرگ و دیگر زمین های ناهموار و موانع ساخته می شود. به طور کلی بخش سرگرم کننده دوچرخه سواری کوهستان، سواری های هیجان انگیز سریع تر و بدون دردسر در سراشیبی ها است، اما رسیدن به چنین نقاطی معمولاً مستلزم پدال زدن در محیط های شیب دار است. در چنین حالتی افزودن موتور الکتریکی به این نوع دوچرخه برای کسی که علاقه مندند این سرگرمی را بدون خستگی زیاد انجام دهند، بسیار منطقی به نظر می رسد.

مزایا:

  • با استفاده از دوچرخه برقی از نوع کوهستانی می توانید سرعت حرکت در سر بالایی ها را زیاد کنید.

معایب:

  • ممکن است در بعضی مکان ها استفاده از دوچرخه های کوهستانی مجاز نباشند.

دوچرخه برقی از نوع باری (Cargo Bikes)

بدنه و ساختاری قوی، لاستیک های پهن و اجزای مستحکم از جمله معینه هایی است که دوچرخه های باری را برای حمل وسایل حجیم و مسافران اضافی گزینه ای محبوب ساخته است. به طور کلی دوچرخه های باری مدل های پدال دار هم دارند اما در بین مدل های مختلف، نسخه های برقی آن حمل وزن زیاد را روی دو چرخ آسان تر می کند. در حالت کلی این مدل محصولات برای حمل و نقل شهری و حمل بچه ها گزینه هایی محبوب هستند.

مزایا:

  • طبیعتا اضافه کردن وزن بیشتر به هر چیزی، حرکت را دشوارتر می کند؛ بنابراین استفاده از چنین دوچرخه هایی به علت ساختاری که دارد شما را با این دست از مسائل حرکتی روبرو نمی کند.

معایب:

  • دوچرخه باری بزرگ تر و سنگین تر از سایر دوچرخه ها هستند و اضافه کردن باتری و موتور الکتریکی حتی باعث می شود وزن آن بیشتر هم شود.

بازگشت به فهرست

4 فاکتور مهم در خرید دوچرخه برقی یا الکترونیکی

اولین چیزی که در خرید این نوع وسیله مهم است این است که وقت بگذارید و دوچرخه ای را انتخاب کنید که از نظر بدنی مناسب شما باشد و در عین حال نیازهای بلندمدت شما را برآورده کند. اگر در منطقه ای تپه ای زندگی می کنید یا سواری در نواحی ای به این شکل را می پسندید، ممکن است مدلی با تعداد دنده های بیشتر به منظور صرفه جویی در انرژی (انرژی شما و باتری)، انتخابی مناسب باشد.

1. برندهای دوچرخه برقی را بشناسید

لازم است بدانید که تعدادی از برندهای تازه در ساخت دوچرخه های برقی یا الکترونیکی تخصص دارند که از جمله آن ها Rad Power Bikes و Blix Electric Bikes است، بنابراین اگر در شرایطی مناسب هستید می توانید به محصولات این برندها هم نگاهی بیاندازید. با این حال، توصیه می کنیم که از برندهایی که ممکن است روز دیگری برای ارائه پشتیبانی به مشتری حضور نداشته باشند، حتما چشم پوشی کنید.

2. فروشگاه های بزرگ، مکان مناسبی برای خرید نیست!

خرید از فروشگاه های بزرگ به شکل حضوری را توصیه نمی کنیم، چراکه فروشندگان به ندرت این محصولات متخصص هستند؛ در چنین حالتی این مساله می تواند بر مونتاژ و تعمیرات سیستم تأثیر بگذارد. به این معنی که ممکن است خیلی زود مجبور شوید هر چه دارید را هزینه کنید تا دوچرخه ی اقتصادی شما به درستی کار کند! بسکمک از کنندگی های برندها دوچرخه های فروشگاه های بزرگ را سرویس دهی نمی کنند، زیرا کیفیت آن ها بسیار پایین است!

3. لوازم جانبی دوچرخه برقی بااهمیت است

مسلما کلاه ایمنی از جمله مهمترین لوازمی است که در زمان خرید دوچرخه برقی باید به آن توجه کنید. در کنار آن استفاده از دستکش هم می تواند مفید باشد چراکه به جذب لرزش ها و محافظت از دست های شما کمک کنند. از طرفی عینک های پلی کربنات هم می توانند از چشمان شما در برابر حشرات و سنگ ریزه های محیط محافظت کند. خرید بطری آب را از قلم نیاندازید! درواقع بطری آب برای سواری طولانی و در هوای گرم بسیار مفید است، بنابراین در نظر بگیرید که نگهدارنده بطری هم به همان میزان مهم است و باید بر روی دوچرخه نصب شود. لباس های مناسب و چراغ های قابل شارژ از نوع USB هم از دیگر ملزومات دوچرخه سواری است.

4. از خرید اقساطی غافل نشوید!

در کنار این موارد توصیه می کنیم که قبل از خرید هر دوچرخه ای آن را تست کنید. به این معنی که بر روی آن بنشینید و حسی از دوچرخه، ترمز و تعویض دنده در آن داشته باشید. در این میان بعضی از فروشندگان ممکن است به شما اجازه دهند که دوچرخه ای از همان برند را کرایه کنید و در جاده یا جهتی که قصد دارید رفت و آمد بیشتری در آن داشته باشید، سواری کنید.

هنگامی که مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید، به خاطر داشته باشید که دستگاه را به شکلی دقیق برای خود سفارشی کنید. دستگیره های فرمان، پدال ها و به ویژه زین را تنظیم کنید تا دست ها، پاها و باسن شما به راحتی در جای خود قرار گیرد. در عین حال اگر مدتی است که سری به فروشگاه های این دست از لوازم ورزشی نزده اید یا دوچرخه تازهی نخریده اید، ممکن است با دیدن قیمت ها دچار شوک شوید! به همین علت پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام برای هر خریدی، به فروشگاه عینک بانوان سر بزنید و طرح های اقساطی خرید را به دقت بررسی کنید.

بازگشت به فهرست

آشنایی با بخش های مختلف دوچرخه برقی

علاوه بر امکانات زیادی که مدل های مختلف دوچرخه از هر برندی به کاربران خود ارائه می کند، همه دوچرخه های برقی از یکسری بخش های معین ساخته شده اند، که در این قسمت از مجله به آن ها اشاره می کنیم.

  • کابل های فعال کننده موتور: اغلب دوچرخه برقی ها به ویژه مدل های دور سیر بر روی دسته خود کابل گازی (کابل شستی گاز و کابل ترمز) به منظور فعال کردن موتور الکتریکی دستگاه دارند.
  • باتری دوچرخه: بعضی از دوچرخه های برقی دارای باتری های قابل جابجایی هستند که به کمک آن ها می توانند در مکانی متفاوت از خود دوچرخه، باتری را شارژ کنید. البته بعضی مدل ها هم دارای باتری سرخود و بدون قابلیت جداسازی هستند.
  • موتور: موتورهای الکتریکی دستگاه معمولا در بخش پایین آن (جایی که پدال ها قرار دارند)، قرار گرفته است و در بعضی مدل های درون شهری به کمک پدال زدن فعال می شود.
  • موتور پشتی: موتور الکتریکی در بخش پشتی دستگاه (توپی چرخ عقب دوچرخه) می تواند تعداد دنده های دوچرخه را محدود کند؛ ذر نتیجه عمر باتری در بازه سواری بالاتر می رود.
  • زین: برای درک اهمیت این بخش بهتر است زین را همچون کفش در نظر بگیرید، چراکه طبیعتا هیچ کس علاقه ای ندارد کفش های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک بپوشد، بنابراین توصیه می شود که زین پیش فرض همراه دوچرخه را استفاده نکنید و حتما زینی مناسب با شرایط خود را خریداری کنید.
  • نمایشگر سیستم: نمایشگر دوچرخه های برقی در دو دسته نمایشگرهای LED و LCD تقسیم بندی می شوند. درواقع شما می توانید به کمک این بخش اطلاعاتی از شرایط دوچرخه خود داشته باشید. از جمله این موارد می توان به میزان شارژ باطری، کیلومتر شمار، سرعت حرکت، روشن و خاموش کردن دوچرخه برقی یا میزان قدرت موتور اشاره کرد.

بازگشت به فهرست

هر آنچه در مورد موتور و باتری دوچرخه برقی باید بدانید!

همانطور که احتمالا برای شما نیز قابل حدس است، موتور قدرتمندتر بر روی دوچرخه سرعت و گشتاور بیشتری را برای بالا رفتن از تپه ها و حمل بار ارائه می کند. در عین حال باید توجه داشته باشید که وجود چنین موتوری مصرف انرژی بالاتری هم خواهد داشت و خیلی زود باتری را تخلیه می کند! بنابراین هنگام مقایسه دوچرخه های برقی با یگدیگر بهتر است آینده نگر باشید و انتخاب خود را بر پایه محدوده سواری انجام دهید.

موتور دوچرخه برقی

شاید احساس کنید که مجهز بودن به یک باتری بزرگ بر روی سیستم می تواند تا حدی این مساله را برطرف کند اما لازم است بدانید که همچنان محدوده سواری وابسته به موتور دوچرخه است. به طور کلی ظرفیت باتری بر حسب وات در ساعت (Wh) بیان می شوند و به معنی زمانِ نگهداری 1 وات انرژی در باتری است. یک موتور 500 واتی همراه با یک باتری 500 واتی انرژی را سریع تر از یک موتور 250 واتی با باتری 500 واتی تخلیه می کند.

باتری دوچرخه برقی

بیشتر باتری های دوچرخه به سه الی پنج ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارند، در حالی که باتری هایی با ظرفیت بیشتر زمان بیشتری می برند. بنابراین اگر قصد دارید از دوچرخه خود برای رفت و آمدهای روزانه استفاده کنید، حتما شارژر خود را به همراه داشته باشید و ترجیحا از شارژرهای فست یا سریع استفاده کنید. بعضی از دوچرخه های برقی به کاربر اجازه استفاده از دو باتری به طور همزمان را می دهد، این قابلیت از این لحاظ حائز اهمیت است که اگر یکی از باتری ها تمام شود، نسخه پشتیبان پیش روی شماست.

بازگشت به فهرست

محبوب ترین مدل های دوچرخه برقی در ایران

در کنار جزئیات و موارد مهمی که در این راهنمای خرید ارائه شد، لازم است با یکسری از دوچرخه های برقی محبوب در بازار ایران هم آشنا شوید، چراکه ممکن است این آگاهی به خرید رضایت بخش تر شما در آینده کمک کند.

دوچرخه برقی تومولو مدل F8 سایز 14

دوچرخه برقی تومولو مدل F8 محصولی اسپرت و مناسب برای افراد بالای 8 سال است که دارای ویژگی های قابل توجه ای از جمله ترمزِ دیسک مکانیکی، 3 سرعت متفاوت، تحمل وزن تا 120 کیلوگرم، لاستیک های 14 اینچی (حدودا 35 سانتی متر)، استاندارد ایمنی UL2272، موتورهای 36 و 350 واتی، باتری با قابلیت جابه جایی، جایگاه با قابلیت تنظیم ارتفاع و بدنه تاشو اشاره کرد. در کنار این موارد این مدل دوچرخه مجهز به لامپ LED در جلو و چراغ احتیاط در عقب آن است که ایمنی در زمان سواری را تا حدی ایجاد می کند.

مدت زمان شارژ کامل این دوچرخه 5 و نیم ساعت است و در دسته بندی کلاس یک قرار گرفته است؛ همچنین ماکزیمم مسافتی که می تواند با آن طی کرد 28 الی 35 کیلومتر است و بیشترین سرعت آن 25 کیلومتر بر ساعت می رسد. به طور کلی باید اذعان داشت که در حال حاضر دوچرخه برقی تومولو مدل F8 سایز 14 یکی از انواع بهترین محصولات موجود در بازار است که از لحاظ ایمنی و ساختاری کاملا تایید شده است.

دوچرخه برقی هیمو مدل Z20 سایز 20

دوچرخه برقی هیمو مدل Z20 محصولی هفت دنده و در کلاس دو است که به وسیله کمپانی Himo تخصصی ترین زیر مجموعه شیائومی در زمینه ساخت دوچرخه برقی ساخته شده است. دوچرخه برقی هیمو مدل Z20 محصولی مناسب برای همه ی گروه های سنی است که تنها 21.6 کیلوگرم وزن دارد. به طور کلی ساختار حرفه ای و وزن سبک این مدل را می توان در بدنه ای از جنس آلومینیوم سبک جست وجو کرد.

همچنین با وجود فناوری تازه در جوش فلزات مقاومت بخش های مختلف این محصول به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از جمله معینه های دوچرخه برقی هیمو مدل Z20، قابلیت تا شدن، چرخ های 20 اینچی (حدودا 60 سانتی متری)، سیستم ترمز از نوع دیسکی، موتور براشلس با توان 250W، مجهز به سیستم روشنایی در قسمت جلو و عقب دوچرخه، باتری لیتیوم یون سه گانه و از نوع 36 ولت و 3 حالت مختلف دوچرخه سواری است.

در کنار این موارد لازم است بدانید که این دوچرخه حرفه ای قابلیت پیمایش 80 کیلومتر را با سرعت 25 تا 30 کیلومتر بر ساعت تنها با یک بار شارژ دارد! باتری این مدل دوچرخه برای شارژ کامل به 5 ساعت زمان نیاز دارد و در کنار آن قابلیت شارژ بر روی دوچرخه و خارج از آن را هم دارد. در حالت کلی این نوع دوچرخه برقی محصولی کامل برای گشت گذارهای شما در اطراف و داخل شهر است و می تواند به معنی واقعی کلمه نیازهای شما را برطرف کند.

دوچرخه هیبرید هیمو مدل ZB20 سایز 20

دوچرخه هیبرید هیمو مدل ZB20 محصولی با وزن 40 کیلوگرم، فریم آلومینیومی و 7 دنده است، که همچون دوچرخه برقی هیمو مدل Z20 سایز 20 محصول شرکت هیمو است و می تواند نیازهای کاربر را به بهترین شکل برطرف کند. قابلیت تا شوندگی یکی دیگر از معینه های کاربردی این وسیله است که می تواند آن را در مترو و خودرو شخصی قابل حمل کند. وجود موتور براشلس با قابلیت پیمایش 80 کیلومتر با سرعت 25 تا 30 کیلومتر بر ساعت همراه با باتری لیتیومی یون 36 ولت، شارژر مجزا، ترمزهای دیسکی E-ABS، سیستم گیربکس 7 سرعته شیمانو با تعویض دنده آسان، زین با بالشتک SR ایتالیایی و نمایشگر الکتریکی به منظور نمایش میزان سرعت و مسافت پیموده شده، همه و همه دوچرخه هیبرید هیمو مدل ZB20 سایز 20 را به کالایی باکیفیت و با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است.

دوچرخه برقی هیمو مدل Himo H1

دوچرخه برقی هیمو مدل Himo H1 با وجود طراحی خاص و تاحدی عجیبی که دارد، یکی از کم حجم ترین و اقتصادی ترین گزینه ای پیش رو است که علاوه بر بدنه تاشو از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و حدبیشتر تا 90 کیلوگرم وزن را تحمل می کند. لاستیک های این مدل دوچرخه کوچک و در حد 7 اینچ است و با نمایشگر ضد آب، موتور براشلس (Brushless DC hub motor)، باتری لیتیوم یونی 36 ولت که تنها حدود 4 تا 6 ساعت برای شارژ زمان می برد، همراه شده است. همچنین توان موتور دوچرخه حدود 180 وات است و حدبیشتر سرعت دستگاه به 18 کیلومتر بر ساعت در حالت کروز می رسد. در حالت کلی این وسیله ورزشی بدنه و استحکام خوبی دارد و گزینه ای کاربردی، سبک (13 کیلوگرم) و قابل حمل به شمار میرود.

دوچرخه برقی تومولو مدل F8 سایز 14

دوچرخه برقی تومولو مدل F8 محصولی با لاستیک های 14 اینچی و از نوع کلاس 2 است که تا 120 کیلوگرم وزن را به راحتی تحمل می کند. ترمزهای این دوچرخه از نوع دیسکی مکانیکی است و همراه با موتورهای قدرتمند (36 ولتی و 350 واتی) و باتری قابل جدا شدن برای سفرهای داخل و اطراف شهر کاملا کاربردی است. به طور کلی معینه های اصلی این کالا شامل بدنه تاشو و قابل حمل، جایگاه با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل فیزیکی، شارژر 42V/1.5 آمپری، سیستم تعلیق Hard Tail و بدنه ای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم است که برای شارژ آن کافیست تنها 5 و نیم ساعت زمان صرف کنید.

دوچرخه برقی تاشو شیائومی مدل XMDZLZXC01QJ

یکی از محصولات قابل اعتماد در کلاس 1، دوچرخه برقی تاشو شیائومی مدل XMDZLZXC01QJ است. این دوچرخه با ساختار سبک (15 کیلوگرم) و تاشو امکان حمل و استفاده آسان از آن را در هر مکانی برای شما میسر می کند. از جمله ویژگی های این محصول مجذوب کننده و پرفروش می توان به قیمت مناسب، صفحه نمایش TFT رزولوشن 160×128 پیکسل، کیلومتر سنج، چرخ های پیشرفته و آلمینیومی، هشت دنده و با گریپ سیلیکونی ارگونومیک اشاره کرد، بنابراین از هر لحاظی XMDZLZXC01QJ می تواند انتخابی جالب توجه و کاربردی باشد.

دوچرخه برقی بیشل اسپرت مدل YK-D8 سایز 14

دوچرخه برقی بیشل اسپرت مدل YK-D8 را می توان از جمله دوچرخه های کارا در نظر گرفت که برای حمل بار و جابه جایی بچه ها گزینه ای ایدئال است. این دوچرخه از معینات ویژه ای همچون وزن 20 کیلوگرمی، فریمی با استقامت بالا و از جنس آلومینیوم، دوشاخی مستحکم از جنس استیل، ترمز دیسکی، تحت لیسانس شرکت CST آمریکا و باتری های لیتیوم- یونی قابل جابه جایی برخوردار است و می تواند با توانی برابر با 300 وات، مسافتی در حدود 25 الی 40 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید! در پایان باید تاکید کنیم که این دوچرخه با برخورداری از موتوری با توان بالاتر نسبت به سایر مدل ها در کلاس هم رده خود و قطعاتی همچون ترمز هیدرولیکی دیسکی و سیستم دنده ای، دوام و کیفیت بالایی دارد و می توان نیازهای شما را به خوبی برطرف کند.

دوچرخه برقی هیمو مدل C26 SUN3658 سایز 26

دوچرخه برقی هیمو مدل C26 SUN3658 دارای معینه هایی همچون قابلیت پیمایش 100 کیلومتر مسافت با یکبار شارژ کامل و حدبیشتر سرعت 25 کیلومتر در ساعت در حالت کاملا الکتریکی است و در رده مدل های کلاس دو طبقه بندی می شود. این در حالی است که با قرار دادن دوچرخه در حالت کمکی می تواند سرعت خود را به بالای 25 کیلومتر در ساعت برسانید. جنس فریم این کالا آلومینیومی است و شامل ترمزی از نوع دیسکی مکانیکی و گریپ سیلیکونی ارگونومیک می شود. در کنار این امکانات لازم به ذکر است که دوچرخه برقی هیمو مدل C26 SUN3658، حدودا 25 کیلوگرم وزن دارد و همراه با سیستم ریکاوری انرژی به بازار لوازم ورزشی عرضه شده است.

دوچرخه برقی مدل BEINAIQI سایز 26

دوچرخه برقی مدل BEINAIQI سایز 26 محصولی باکیفیت، مناسب برای کوهستان و دارای نمایشگر نشان دهنده سرعت است که علاوه بر زنجیر KMC مجهز به ترمز هیدرولیک دیسکی، تایرهای MAQIS 26×4، هفت دنده، دسته استیل و بدنه آلومینیومی است که می تواند همسفری خوب برای گشت گذار در اطراف شهر باشد. لازم به تاکید است که دوچرخه برقی مدل BEINAIQI در کلاس دو دسته بندی می شود.

دوچرخه برقی هیمو مدل H1 سایز 20

یکی از نمونه های دوچرخه برقی که برای استفاده بچه ها توصیه می شود دوچرخه برقی هیمو مدل H1 است که می تواند تا حدبیشتر تا 90 کیلوگرم وزن را تحمل کند. از جمله معینه های این کالای بچه هاه حدبیشتر سرعت 18km / h، حالت های مختلف سواری، باتری لیتیوم یونی، نمایشگر ضد آب و LED، وزن 13 کیلوگرمی، موتور براشلس و توان موتورحدود 180 وات است. از طرفی این محصول تاشو است و با توجه به وزنی که دارد می تواند به راحتی بلند و جابه جا شود. لازم به ذکر است که این دوچرخه کاملا بدون پدال است و تنها دو جایگاه برای قرارگیری پای دوچرخه سوار در بالای تایر جلویی آن تعبیه شده است.

بازگشت به فهرست

سخن آخر

همانطور که در مقدمه این نوشتار هم اشاره شد، رکاب زدن با دوچرخه و حرکت در سطح شهر برای گریز از ترافیک سنگین شهری راهکار بسیار مناسبی است، از طرفی دوچرخه سواری نیاز به نیروی جسمانی نسبتاً بالایی دارد که بیشتر مردم به ویژه در سنین بالا، نمی توانند از آن به عنوان یک وسیله روزمره استفاده کنند. در چنین حالتی انتخاب و خرید دوچرخه برقی می تواند بسیار کاربردی باشد، چراکه در مواقع خستگی یا پایین بودن سطح انرژی با استفاده از نیروی الکتریکی این وسیله می توان از گشت وگذار در محیط های مختلف درون و برون شهری لذت برد!

در پایان لازم به تاکید است که در این راهنمای خرید هر آنچه برای خرید دوچرخه برقی لازم بود را مرور کردیم تا شما عزیزان بتوانید با آگاهی بیشتری خرید خود را رقم بزنید. بنابراین، امیدواریم که این راهنمای خرید توانسته باشد نیازهای شما را به خوبی برطرف کرده باشد.

منبع: Consumer Reports

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه لازم است قبل از خرید دوچرخه برقی بدانید (و معرفی پرفروش ترین ها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه لازم است قبل از خرید دوچرخه برقی بدانید (و معرفی پرفروش ترین ها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید