7 علت محبوبیت ساعت خلبانی و معرفی 11 مدل از برندهای مشهور

به گزارش عینک بانوان، از زمان اختراع ساعت خلبانی مدت زمان بسیاری می گذرد اما هنوز بسیاری از ما هنوز این ساعت را به خوبی نمی شناسیم. بسیاری از ما هنوز از خود می پرسیم که چرا این ساعت ها ساخته شده اند؟ ویژگی های اصلی آن ها چیست؟ آیا ساعت ها واقعا برای خلبانان طراحی شده اند؟ اگر شما هم با شنیدن نام ساعت خلبانی، به چنین سؤالاتی فکر می کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله، هرآنچه باید درباره این نوع ساعت، خرید ساعت خلبانی و برترین مدل های آن بدانید را می خوانید.

7 علت محبوبیت ساعت خلبانی و معرفی 11 مدل از برندهای مشهور

ساعت خلبانی چیست؟

ساعت خلبانی نوع خاصی از ساعت مچی است که در ابتدا برای خلبانان خطوط هوایی طراحی شد. در سال 1911 میلادی، اولین ساعت خلبانی، سانتوس، به عنوان ساعتی کاربردی برای پروازها در اختیار خلبانان نهاده شد. زمان سپری شده، مسافت طی شده و محاسبات مربوط به سوخت هواپیما اطلاعاتی ضروری برای خلبانان محسوب می شوند. پیش از اینکه رایانه ها این کار را انجام بدهند، ساعت ابزاری برای کسب این اطلاعات بود. نیروی هوایی سلطنتی انگلستان با درک اهمیت این مسئله، برای خلبانان در جنگ جهانی دوم ساعت هایی سفارش داد که بعدها به نام ساعت خلبانی معروفیت یافتند.

مدت زیادی طول نکشید که ساعت خلبانی به وسیله سربازان در جنگ استفاده شد. پس از آن نیز این ساعت ها کم کم جای خود را میان مردم باز کردند. این ساعت های دقیق و کاربردی به شما یاری می نمایند تا همواره سروقت باشید و شیک به نظر برسید.

چرا ساعت های خلبانی محبوبیت دارند؟

در گذشته، ساعت های خلبانی یکی از ابزارهای مهم هر خلبانی محسوب می شدند اما امروزه اوضاع کمی فرق نموده است. در حال حاضر، این ساعت ها در هوانوردی کاربرد چندانی ندارند اما علاقه مندان به ساعت همچنان از انواع ساعت های خلبانی با برندهای مختلف استفاده می نمایند. شاید با خود فکر می کنید که علت این همه محبوبیت چیست؟ این محبوبیت دلایل مختلفی دارد که از میان آن ها 7 علت از همه مهم تر هستند.

1. طراحی زیبا و فوق العاده

بیشتر ساعت های کلاسیک خلبانی به روش اولیه طراحی می شوند. این ساعت ها صفحه هایی برای خواندن سریع زمان در تمام لحظات زندگی دارند. علائم و نشانه های روی صفحه این ساعت به راحتی قابل خواندن هستند. صفحه ساعت خلبانی قدیمی کنتراست بالایی دارد تا در شرایط کم نور هم خواندن آن آسان باشد. علاوه بر این، ساعت های خلبانی باید کریستالی ضدانعکاس نور داشته باشند تا نور خیره نماینده را بازتاب ندهند و خوانایی ساعت بهبود یابد.

2. کرنوگراف

کرنوگراف یکی از مکانیزم های ضروری ساعت خلبانی اصل است. این قابلیت به خلبان امکان می دهد تا زمان سپری شده برای هوانوردی، مصرف سوخت یا سایر کارهای مهم را بسنجد و میزان گیری کند. کرنوگراف باید دارای شماره گیری های فرعی برای میزان گیری زمان به ساعت، دقیقه و ثانیه باشد و حتی هنگام پوشیدن دستکش نیز باید این قابلیت به راحتی قابل استفاده باشد.

3. GMT یا تابع منطقه زمانی دوگانه

برای خلبانانی که اغلب در منطقه ها زمانی مختلف سفر می نمایند، قابلیت GMT یا تابع منطقه زمانی دوگانه یک قابلیت ارزشمند است. این مکانیزم به خلبان امکان می دهد تا به راحتی زمان را در دو منطقه زمانی مختلف پیگیری کند و مطمئن گردد که همه چیز طبق برنامه پیش می رود. این موضوع باعث می گردد که اختلاف زمانی منطقه ها مختلف باعث سردرگمی خلبان نگردد.

4. ماندگاری بالا

یک ساعت خلبانی باید طوری طراحی گردد تا در برابر سختی های پرواز و فرسودگی روزانه مقاومت کند. ساعت های خلبانی قاب های بادوام، کریستال مقاوم در برابر خش و بند محکم دارند. این ساعت در برابر رطوبت مقاوم است و همه این ویژگی ها در کنار یکدیگر باعث می شوند که ساعت خلبانی به ساعتی بادوام تبدیل گردد.

5. ساعتی برای علاقه مندان به اکسسوری های پیچیده

یک ساعت خلبانی خوب مجذوب کننده و دیدنی است. مواد به کار رفته در آن، قابلیت ها و البته قیمت آن بسته به برندش متفاوت خواهد بود. کسانی که می خواهند سلیقه و استایل خاص خود را به نمایش بگذارند، از داشتن ساعتی با این خصوصیات استقبال می نمایند.

6. نماد جسارت و شجاعت

ساعت های خلبانی از دورانی حکایت می نمایند که تنها شجاع ترین و جسورترین افراد می توانستند هواپیماها را راهنمایی نمایند. اکنون و چندین دهه پس از آن دوران، این ابزار برای کسانی که در پی نمادی برای شجاعت و جسارت هستند، به کار می روند.

7. ساعتی مناسب هر موقعیت و فعالیت

ساعت های غواصی و خلبانی، هر دو در مدل های تازهی عرضه می شوند که کاملا با سبک زندگی مدرن در تمام جنبه های آن سازگاری دارند. حتی ساعت های کلاسیک خلبانی نیز تقریبا برای هر موقعیت و استایلی مناسب هستند. ساعت های خلبانی با بندهای چرمی با استایل های گوناگون سازگار می شوند و می توانید از آن ها در هر موقعیتی و برای هر فعالیتی استفاده کنید.

برترین مدل های ساعت خلبانی

احتمالا بعد از آشنایی با ویژگی های برتر ساعت های خلبانی، در پی نام هایی هستید که بتوانید به آن ها اعتماد کنید و ساعتی با برند آن ها تهیه کنید. خوشبختانه، بسیاری از برندهای مطرح جهانی ساعت خلبانی طراحی و به بازار عرضه می نمایند. در ادامه، برترین مدل های ساعت خلبانی برندهای مختلف را می خوانید.

1. ساعت خلبانی کاسیو مدل F91W

احتمالا این اولین ساعت خلبانی نباشد که انتظار داشته باشید آن را معرفی کنیم. با وجود این، اگر کمی درباره کاربرد ساعت های خلبانی در جهانی واقعی پرس وجو کنید، متوجه خواهید شد که F91W قابل اعتماد در کابین هر خلبانی وجود دارد. این ساعت کرنوگراف، زنگ هشدار، صفحه نمایش واضح و نمایش زمان نظامی برای کسانی که آن را می خواهند، دارد. به علاوه، این ساعت را می توانید در هر جایی پیدا کنید که این خود یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برند ژاپنی پس از سال هاست.

2. ساعت خلبانی سن مارتین

برای کسانی که به ساعت های آنالوگ علاقه دارند، برند سن مارتین یکی از ساعت های جالب توجه است. این ساعت صفحه ای با کنتراست بالا و خوانایی باورنکردنی دارد. ساختار بدنه فولادی ضدزنگ نیز دقیقا همان چیزی است که باید باشد: بدنه ای با طراحی ساده اما تأثیرگذار. این ساعت برای کسانی که در پی زمان دقیق در هر لحظه هستند، یکی از برترین گزینه ها است.

3. ساعت خلبانی سیکو

برند سیکو یکی از قدیمی ترین و معتبرترین برندهای ساعت در جهان است و نیازی به معرفی ندارد. طراحی ساعت خلبانی سیکو در سال های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است اما همچنان مدل های قدیمی آن در قلب طرفداران سیکو جایگاه ویژه ای دارند. این ساعت مانند ساعت های سن مارتین طراحی ساعت های خلبانی را در قالبی کوچکتر و صفحه ای متفاوت با اعداد در مقیاس 12 ساعته، همراه با آهنگ هشدار 60 دقیقه ای ترکیب می نماید.

4. ساعت خلبانی سیتیزن

ساعت های سیتیزن بندهای چرمی با اعداد مختلف برای مقیاس های 12 و 24 ساعته دارند. کافیست به صفحه ساعت خلبانی سیتیزن عادت کنید. پس از آن، تقریبا غیرممکن است که زمان را اشتباه بخوانید. مدل های مختلف این ساعت در طول سالیان دراز در میان نسل های متفاوت خلبانان محبوبیت داشته اند.

5. ساعت خلبانی ماراتن

ساعت های ماراتن با نمایش دقیق زمان به نیروهای متفقین در طول جنگ جهانی دوم، نامی برای خود دست وپا کردند. این برند مشهور ساعت های نظامی حالا ساعت های خلبانی محبوبی دارد.

ساعت های این برند از نوعی ماده کامپوزیت فیبرشل بسیار مقاوم در برابر ضربه تشکیل شده و دارای روکش مات سبک و رزین مانندی هستند. صفحه مشکی این ساعت ها و نشانگرهای سفید آن، خوانایی ساعت را ساده تر می نمایند تا ساعت های برند ماراتن به یکی از شیک ترین و کاربردی ترین ساعت های خلبانی جهان تبدیل شوند.

6. ساعت خلبانی لاکو

اگر در پی یک ساعت قدیمی خلبانی هستید و می خواهید این ساعت طرحی کلاسیک داشته باشد، برند لاکو یکی از برندهایی خواهد بود که نظر شما را به خود جلب می نماید. این ساعت با صفحه مشکی معمولی و بند چرمی مشکی هماهنگ با آن، قدرتی باورنکردنی دارد. این ساعت با طراحی خیره نماینده، صفحه ای از جنس شیشه ی کریستال دارد و ساییدگی و پارگی در برابر آن شانسی ندارد.

7. ساعت خلبانی بولوا

فقط به این علت که ساعت های خلبانی سابقه ای طولانی تر از جنگ جهانی اول دارند، به این معنی نیست که دیگر کاربرد ندارند. مدل های تازه ساعت خلبانی بولوا ویژگی های چشم گیری دارند که هر آقا یا خانم شیک پوش را جذب خود می نمایند.

کرنوگراف با شماره گیری سه گانه این ساعت بسیار کاربردی است و امکان ثبت بسیار دقیق زمان را فراهم می نماید. علاوه بر این، از این ساعت می توانید در حمام، استخر یا ساحل دریا نیز استفاده کنید و لذت ببرید چون تا عمق 50 متری آب مقاومت می نماید. این ساعت ها بند پارچه ای منحصربه فردی دارند که به راحتی بیشتر آن ها یاری می نماید.

8. ساعت خلبانی همیلتون

ساعت های خلبانی می توانند اکسسوری مطابق مد روز باشند و همواره شما را خوش استایل نگه دارند. مدل های ساعت خلبانی همیلتون نمونه هایی عالی برای اثبات این موضوع هستند. مدل های تازه این ساعت تمام ویژگی های چشم گیر مورد نظر در یک ساعت خلبانی را دارد و می توانید از ظاهر دوست داشتنی آن ها لذت ببرید.

بعضی از مردم ساعت های تک رنگ را دوست دارند و بعضی دیگر نمی توانند در برابر ساعت هایی با رنگ های روشن مقاومت نمایند. بعضی از مدل های ساعت خلبانی همیلتون که رنگ خاکستری دارند، نظر هر دو گروه را به خود جلب خواهند کرد. رنگ خاکستری این ساعت ها مانند ساعت های مشکی است اما انرژی خاص تری داد. علاوه براین، طراحی این ساعت ها طوری است که جزییاتی مانند عقربه های صورتی و تزیینات هماهنگ با آن دارند تا برای هر فرد شیک پوشی ملایم و دوست داشتنی به نظر برسند.

9. ساعت خلبانی گارمین

یکی از نام هایی که همواره در لیست برترین برندهای ساعت خلبانی می درخشد، گارمین است. ساعت خلبانی گارمین صفحه نمایشی با طراحی پیچیده و خاص دارد. ساعت خلبانی زنانه گارمین مدل D2 Delta از نوع مردانه آن محبوب تر است. این ساعت یک قاب مجذوب کننده رزگلد دارد و در مرکز آن طرح پروازی چند رنگی را می بینید که مطابق با تم هوایی خود است.

البته، برترین ویژگی این مدل ساعت، صفحه آن نیست. با وجود این ساعت می توانید پروازهای خود را برای مشاهده هر گونه انحراف مسیر ثبت کنید. این ویژگی ساعت گارمین باعث می گردد که در سفرهای هوایی خود را در کابین خلبان تصور کنید و بیشتر اطلاعات پرواز را در اختیار داشته باشید.

فناوری پیشرفته ساعت خلبانی گارمین در این ویژگی ها خلاصه نمی گردد. با این ساعت خلبانی می توانید تا 500 آهنگ را ذخیره کنید، ضربان قلب خود را میزان بگیرید و از راهکارهای پرداخت بدون تماس که در بعضی از کشورها وجود دارند، استفاده کنید.

10. ساعت خلبانی آی دابلیو سی IWC

ساعت خلبانی بعدی که نباید نام آن را در لیست برترین های ساعت خلبانی از قلم انداخت، ساعت آی دابلیو سی است. مدل های این برند باسابقه معمولا قیمت بسیار بالایی دارند اما این قیمت بالا ارزش کیفیت و طراحی زیبای این ساعت را دارد. ساعت خلبانی آی دابلیو سی مدل Schaffhausen ساعتی ساده با طراحی مینیمالیستی است که هر استایلی را شیک و خاص می نماید.

البته، ویژگی های این ساعت در طراحی مینیمالیستی آن خلاصه نمی شوند. این ساعت قابلیت هایی پیشرفته نیز دارد. صفحه نمایشی درخشان و بزرگ به رنگی مشکی هر کسی را مجذوب خود می سازد.

بند چرم قهوه ای رنگ این ساعت نیز حال و هوایی کلاسیک و قدیمی دارد و می تواند شما را به گذشته ای دور ببرد.

11. ساعت خلبانی برتیلینگ

برای کسانی که در پی ساعتی با برترین عملکرد و زیبایی هستند، هیچ ساعتی برتیلینگ نمی گردد. مدل های ساعت خلبانی این برند کیفیتی بهتر از یک ساعت خلبانی قدیمی دارند اما طراحی آن ها به سبک دوران مدرن است. مدل های مختلف ساعت این برند لوکس هستند و برای کسانی که می خواهند استایل شیک و مجذوب کننده خود را برای دیگران به نمایش درآورند، برترین گزینه ها هستند.

مدل زنانه این ساعت صفحه بزرگی کلاسیک با نشانگرهای زیبا دارد و قاب خیره نماینده آن از جنس فولاد ضدزنگ است. این ساعت یک کرونومتر پیچیده دارد که برای خلبانان و علاقه مندان به تماشای ساعت بسیار مناسب است. در مجموع، طراحی این ساعت طوری در کاربردهای آن ترکیب شده که کمتر کسی می تواند به آن نه بگوید.

کلام آخر

شاید ساعت خلبانی در ابتدا برای خلبانان و مخصوص حمل ونقل های هوایی طراحی و ساخته شد اما امروزه قضیه کمی فرق نموده است. در حال حاضر، مدل های مختلف ساعت خلبانی را می توانید روی مچ دست هر آقا و خانم شیک پوش و علاقه مند به مد روزی مشاهده کنید. این ساعت با هر استایلی هماهنگ می گردد و می توانید آن را با هر لباس و ظاهری ترکیب کنید.

ساعت های خلبانی اصل ویژگی هایی مانند ضدضربه بودن، ضدآب بودن، کرنوگراف، GMT یا تابع منطقه زمانی دوگانه و ماندگاری بالا دارند. این ویژگی ها در کنار طراحی پیچیده این ساعت باعث شده تا علاقه مندان به اکسسوری های خاص به این نوع ساعت علاقه داشته باشند.

در این مقاله، 11 برند مشهور ساعت خلبانی و بعضی از مدل های آن را معرفی کردیم. برای اینکه ساعت خلبانی دلخواه خود را پیدا کنید، بهتر است که جستجو را از میان این نام ها آغاز کنید. مشاهده انواع مدل های این ساعت ها شما را در جهانی طراحی پیچیده و خاص ساعت خلبانی غرق خواهد نمود.

منبع: uniformwares

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 علت محبوبیت ساعت خلبانی و معرفی 11 مدل از برندهای مشهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت محبوبیت ساعت خلبانی و معرفی 11 مدل از برندهای مشهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید