دبی را بیشتر بشناسید

به گزارش عینک بانوان، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

دبی را بیشتر بشناسید

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط گردشگران تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای گردشگری مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر برای تماشای جاذبه های گردشگری مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

امارات متحده عربی که در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است، از هفت ایالت به نام های ابوظبی، دبی، شارجه، رأس¬الخیمه، عجمان، ام¬القوین و فجیره تشکیل شده است. بزرگ ترین ایالت و مرکز فعالیت های امارات، ابوظبی است، اما معروفیت دبی از همه بیش تر است. نقشه دبی از جنوب با ابوظبی ، از شمال با شارجه و از جنوب شرقی با عمان احاطه شده است. وسعت شیخ نشینی دبی برابر 4,114 کیلومترمربع بوده ولی خود شهر به زحمت وسعتی برابر با 35 کیلومترمربع دارد. مناطق شیخ نشینی دبی در اطراف آن قرار دارند و غالباً محل سکونت بومی های دبی بوده و جزء مناطق قدیمی محسوب می شوند.

خور نام تنها خلیج طبیعی دبی است که این شهر را به دو قسمت به نام دیرا و بر دبی تقسیم می نماید. قسمت جدید دبی که به سرعت در حال پیشرفت است و در چند سال گذشته سرمایه گذاری های کلانی در آن اجرا شده است، بر دبی است. ساخت و سازه هایی با ارتفاع چند صد متر و استفاده از فناوری گردشی، تنها بخشی از امکانات دبی است که آن را از سایر مقصدهای گردشگری جهان متمایز می نماید.

سفر به دبی برای بسیاری از ایرانیان و همچنین بیشتر گردشگر های امارات متحده عربی، با هدف تجارت و تفریح انجام می شود. سواحل دبی با شن های سفید، ورزش های آبی، صحراگردی، پارک ها، مراکز خرید بزرگ و مناظر شگفت انگیز از جمله جاذبه های گردشگری این شهر فوق العاده به شمار می¬روند. آسمان خراش ها و برج های استثنایی نیز یکی دیگر از علت های سفر به دبی برای گردشگر ها است. در این متن قصد داریم پس از بیان تاریخچه ای کوتاه درباره این شهر، به توصیف امکانات دبی که برای مسافران و گردشگران تدارک دیده شده بپردازیم. با ما همراه باشید.

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

تاریخچه دبی

امکانات دبی برای گردشگران

تاریخچه دبی

دبی امروزه اصلاً شبیه چیزی که در تاریخچه اش بوده، نیست. پیشرفت ناگهانی این شهر چهره آن را به طورکلی عوض نموده است به طوریکه هر روز چیز عجیب و مدرن تری از آن می بینیم. تا قبل از سال 1833 میلادی، دبی یک دهکده کوچک بوده است اما پس از مهاجرت افرادی از قبیله بنی یاس به دهانه خور و اشتغال آن ها به ماهیگیری و صید مروارید، دبی به مرکز تجارت دریایی تبدیل شد. موفقیت و شهرت این بندر با آغاز قرن بیستم به اوج خود رسید و در بخش دیرا بازاری با 350 مغازه به وجود آمد و بالاخره با کشف نفت در سال 1966 دبی با سرعتی دیوانه وار آغاز به رشد کرد.

درنتیجه دبی به دلیل باکیفیت بودن زیرساخت، مالیات صفر درصدی بر درآمد شخصی و شرکت ها، کم بودن عوارض واردات و همین طور محیط مهاجر دوستش، توانست در زمان کمی به یک قطب گردشگری و تجاری در منطقه تبدل شود. در سال 2012 دبی به عنوان گران قیمت ترین شهر خاورمیانه معرفی گردید. اگرچه تحول مالی دبی با صنعت نفت آغاز شد اما امروزه بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، صنعت توریسم، فروش ملک در مناطق آزاد، اعطای اقامت و ترانزیت مسافر و کالا تأمین می شود.

آیا ارمنستان برای سفر مناسب است؟

امکانات دبی برای گردشگران

این شهر مدرن و مسحورنماینده، آنقدر زیبا است که نمی شود گفت کدام ساحل یا کدام منطقه زیباترین و یا بهترین است. در این شهر صحرایی، همه چیز طوری طراحی و ساخته شده است که خواسته همه افراد با سلیقه های متفاوت را پوشش می دهد. با این حال، در این بخش به معرفی بعضی از این امکانات و جاذبه ها می پردازیم.

هتل های دبی با زیرساخت های قوی گردشگری و با هدف بهترین بودن در جهان بناشده اند. حاکمان با درایت این شهر در این مقوله به چشم انداز خود دست یافته و برترین نوع اقامتگاه ها را می توان در این شهر پیدا کرد. جالب است بدانید تنها هتل هفت ستاره جهان، هتل زیبایی به نام برج العرب است که در نوار ساحلی جمیرا واقع شده است. ساخت و سازهای بزرگ در دبی و همین طور برگزاری رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان انگیز در آن سبب شده تا نظر جهانیان به این شهر جلب شود. برج خلیفه دبی که در دل آسمان دبی جای گرفته است، به عنوان بلندترین سازه دست بشر شناخته شده است.

بلندترین سازه دست بشر، شلوغ ترین فرودگاه بین المللی جهان، وسیع ترین مرکز خرید و بزرگ ترین آکواریوم جهان در دبی قرار داشته و تکنولوژی مرتبط با جاذبه های گردشگری در آن روزبه روز در حال توسعه و پیشرفت است.

سواحل دبی با شن های سفید رنگ، همیشه یکی از جاذبه های خاص گردشگری بوده اند. ساحل جمیرا یکی از سواحل دبی است که امکاناتی نظیر زمین والیبال، جهت پیاده روی و غیره در آن ایجاد شده و همچنین می توانید شعبات متعدد یک کتابخانه را در این ساحل ببینید. جمیرا به مرکز خرید مرکاتو نزدیک بوده و یکی دیگر از علل محبوبیت آن برای گردشگران، همین نزدیکی است. نگهبان های ساحلی امنیت گردشگر ها و خانواده هایشان را تأمین می نمایند تا جمیرا از هر نظر مناسب یک سفر خانوادگی باشد. اگر قصد بازدید از یک ساحل متفاوت با نمای پرواز بادبادک های رنگارنگ در آسمان را دارید، بهتر است از ساحل کایت دیدن کنید. در صورت تمایل به زدن چادر و اقامت شبانه در زیر نور ستارگان، ساحل جبل علی مکان مناسبی برای شماست. پارک ساحلی الممرز، ساحل السیف، لامر، الصفوح و غیره از دیگر سواحل دبی هستند که کاربری عمومی داشته و برای همه گردشگران در آنها امکانات رفاهی و تفریحی تدارک دیده شده است.

منطقه دبی مارینا یکی از بهترین، زیباترین، لوکس ترین، گران ترین و مهم ترین محله های دبی است. طراحان و مهندسان این پروژه بزرگ، برای عملی کردن آن یک کانال آب مصنوعی با طول 3 کیلومتر را از خلیج فارس برای بنا کردن آب نما به خشکی کشیده اند. دبی مارینا الهام گرفته از مکانی در اقیانوس آرام در ونکوور کانادا به نام False Creek است. پیاده روی در این منطقه و قایق سواری همراه با تماشای برج های زیبای مارینا، الماس، پیناکل، مرجان، مشک، پنتومینیوم و الیاس یکی از تجربه های بی نظیر در سفر به دبی است.

دبی مال که یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان است، جزئی از پروژه بزرگ برج خلیفه دبی به حساب می آید و بیش از 1200 فروشگاه در آن فعالیت می نمایند. مساحت دبی مال، 1.124.000 مترمربع بوده و در سال های 2010، 2011 و 2012 در جذب بازدیدنماینده در جهان رکوردشکنی نموده است.

ماشین های پلیس در دبی از برندهای مشهور لامبورگینی، فراری و بنتلی هستند که بر جلوه لوکس شهر می افزایند. نرخ جرم و جنایت در این شهر به قدری پایین است که به عنوان امن ترین شهر جهان شناخته می شود. بزرگ ترین مرکز خرید جهان از نظر مساحت، بزرگ ترین هتل، بلندترین برج جهان و بزرگ ترین آکواریوم جهان سایر جاذبه های گردشگری برای سفر به دبی هستند. افراد و شرکت ها از پرداخت مالیات معاف بوده و از این نظر محل مناسبی برای رشد مالی تلقی می شود. دبی یکی از پربازدید ترین مقصدهای جهان به شمار می رود و شلوغ ترین فرودگاه بین المللی جهان در آن واقع شده است.

درصورتی که قصد سفر به دبی را دارید، باید بدانید برای ایرانیان دریافت ویزای دبی برای مسافرت به این شهر الزامی است. این ویزا در دسته بندی های گردشگری 14 روزه عادی، گردشگری یک ماهه، گردشگری 3 ماهه و غیره ارائه می شود، بنابراین پس از انتخاب ویزای موردنظر خود می توانید با ارسال مدارک برای دریافت آن اقدام کنید. امکانات دبی و جاذبه های آن برای مسافران و گردشگران به حدی متنوع است که به راحتی هر سلیقه ای را راضی می نماید.

منبع: ققنوس

به "دبی را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید