20 بازی پلی استیشن که در سال 2021 منتظرشان هستیم

به گزارش عینک بانوان، کنسول های نسل جدید عرضه شده اند و در حالی که انتظار داشتیم تا در سال جدید میلادی با لیست بلند و بالایی از بازی های جدید روبه رو شویم، این اتفاق به خاطر بحران جهانی فعلی رخ نداده است. بسیاری از بازی هایی که برای عرضه در سال 2021 در نظر گرفته شده بودند، درگیر مسائل توسعه متعددی هستند. با این حال، قرار نیست 2021 را بدون بازی سپر کنیم. آن دسته بازی هایی که از تاریخ عرضه سال قبل خود جا ماندند، بالاخره در سال جدید میلادی وارد بازار می شوند.

20 بازی پلی استیشن که در سال 2021 منتظرشان هستیم

پلتفرم پلی استیشن، به لطف استودیوهای داخلی سونی و پشتیبانی بسیار خوب این شرکت از بازی سازان مستقل، شرایط بهتری را در مقابل رقبای خود سپری می نماید. نینتندو هیچ حرفی از بازی های 2021 خود نزده و ایکس باکس هنوز مشغول توسعه و گسترش استودیوهای جدیدش است. در این میان، پلی استیشن و کامپیوتر هر دو با لیست عظیمی از بازی های خوب به میزبان 2021 می فرایند.

رونمایی بسیاری از بازی های سال معمولا در بهار و تابستان صورت می گیرد و با اینکه هنوز هم جا برای معرفی بازی های جدید وجود دارد، چندان انتظار این موضوع را نداریم. تصور می کنیم بیشتر با تاخیر در عرضه بازی های مختلف روبه رو شویم و حتی به احتمال زیاد، بعضی از بازی های همین لیست هم عرضه شان به عقب خواهد افتاد. چند هفته از شروع سال 2021 می گذرد و همین حالا هم عرضه چند بازی عظیم که برای این سال جدید در نظر گرفته شده بودند، مثل میراث هاگوارتز، به زمانی نامعین تغییر پیدا نموده اند.

با تمام این اوصاف، امسال قرار است شاهد عرضه بازی های عظیمی باشیم. سونی معینا خود بازی هایی مثل رچت و کلنک جدید، قسمت دوم هورایزن و شماره جدید سری بازی های گرن توریسمو را برای کنسول جدیدش آماده نموده است. از طرف دیگر، بازی هایی مثل دث لوپ یا کینا هم که ساخته دیگر شرکت ها هستند، طبق قراردادی به صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه می شوند.

تابستان امسال، سونی همچنین رسما ساخت قسمت بعدی سری بازی های گاد آو وار را تأیید کرد و گفت که در سال 2021 از این بازی بیشتر خواهیم شنید. بعضی تصور می نمایند منظور سونی، عرضه بازی در سال 2021 بوده است و با اینکه این اتفاق ممکن است رخ دهد، اما چندان امیدی به عرضه گاد آو وار جدید نداریم در سال جدید نداریم.

رزیدنت اویل 8، بازسازی قسمت اول NieR و سه گانه مس افکت و فار کرای 6 هم از دیگر بازی های عظیم سال 2021 هستند که حداقل از عرضه شان در این سال مطمئن هستیم. هر چهار بازی هم میان نسلی هستند و چه روی پلی استیشن 4 و چه روی پلی استیشن 5 عرضه می شوند، اما روی پلی استیشن 5 قابلیت های گرافیکی بیشتری ارایه می دهند.

به غیر از این ها، امیدواریم مثل همواره با مراسم ها و رونمایی های عظیمی در سال 2021 روبه رو شویم و معینا سونی، بالاخره از آن همه بازی رونمایی نشده و عظیمی که در استودیوهای مختلف خود در دست ساخت دارد، صحبت کند.

  • بازی های معرفی نشده سونی برای PS5 از الف تا ی

در ادامه می توانید لیست عظیم بازی هایی که در 2021 برای کنسول های پلی استیشن عرضه می شوند را ببینید. بازی هایی که فقط نسخه پلی استیشن 4 دارند، همگی روی پلی استیشن 5 هم اجرا می شوند؛ بعضا حتی با گرافیکی بالاتر یا سرعت اجرای بیشتر. معینا آن هایی هم که پلتفرم شان فقط پلی استیشن 5 ذکر شده، مختص کنسول نسل جدید سونی هستند.

1. Little Nightmares II

2. Destruction All Stars

3. Prince of Persia: The Sands of Time Remake

4. It Takes Two

5. NieR Replicant ver1.2

6. Deathloop

7. Guilty Gear Strive

8. Mass Effect Legendary Edition

9. Returnal

10. Ratchet and Clank: Rift Apart

11. Resident Evil Village

12. Ghostwire: Tokyo

13. Kena: Bridge of Spirits

14. Horizon: Forbidden West

15. Gran Turismo 7

16. Gotham Knights

17. God of War Ragnarok

18. Far Cry 6

19. Elden Ring

20. Starfield

1. Destruction All Stars

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Lucid Games

پلتفرم: پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 2 فوریه 2021 / 14 بهمن 1399

سونی برای شروع کنسول نسل جدید خود، یک بازی آنلاین چند نفره هم در نظر گرفته بود. ستارگان نابودی یا Destruction All Stars از آن دسته بازی هایی است که برای عرضه همزمان با پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده بودند، اما به خاطر مسائل توسعه چند ماهی به عقب افتادند. ستارگان نابودی احتمالا بیشتر با هدف به نمایش گذاشتن قابلیت های جدید پلی استیشن 5 برای بازی های چند نفره ساخته شده و با اینکه مطمئنا سرگرم نماینده و خوش ساخت است، اما انتظار چیز عجیب و غریبی از آن نداریم. حتی خود سونی هم متوجه شد که نمی تواند ستارگان نابودی را هم قیمت یک بازی عظیم پلی استیشن 5 بفروشد و مطمئنا افراد زیادی سراغ آن نمی فرایند؛ به همین دلیل هم Destruction All Stars به یک بازی رایگان برای مشترکان پلی استیشن پلاس تبدیل شده است.

همان طور که از اسم بازی پیداست، بازی نماینده ها در Destruction All Stars از بین تعداد زیادی شخصیت یکی را انتخاب و کوشش می نمایند تا یکدیگر را نابود نمایند. گیم پلی اصلی بازی، مبارزه حین رانندگی است. هر کدام از شخصیت ها، خودرو و قدرت های خاص خود را دارند. نه تنها هر کدام از خودروها در کلاس های مختلف جای می گیرند و نوع حمله مختص خود را دارند، بلکه شخصیت های Destruction All Stars هم توانایی ها و مهارت هایی دارند که مستقیما قابل استفاده هستند. در واقع، وقتی خودروی بازی نماینده ای نابود می گردد، او می تواند با شخصیتش در وسط زمین مبارزه بدود. بعضی از شخصیت ها خودشان سلاح هایی برای حمله دارند و بعضی دیگر، می توانند برای دزدیدن خودرو دیگر بازی نماینده ها کوشش نمایند.

سازندگان Destruction All Stars سابقه ای درخشان در ساخت سری بازی های وایپ آوت برای کنسول های سونی دارند و این موضوع ما را نسبت به فرایند بازی خوش بین می نماید؛ طوری که از طرفی انتظار داریم با همان گیم پلی تند و سریع بازی های مسابقه ای وایپ آوت طرف شویم و از طرف دیگر، اکشن مضاعف Destruction All Stars حتی هیجان جدید و تازه ای به آن ببخشد. بازی Destruction All Stars از زمان عرضه برای مدت دو ماه به صورت رایگان به مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس ارایه خواهد شد.

2. Little Nightmares II

تهیه نماینده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: Tarsier Studios

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 11 فوریه 2021 / 23 بهمن 1399

قسمت دوم بازی کابوس های کوچک، دنباله ای مستقیم برای بازی قبلی است؛ یعنی چه از نظر فرایند و چه از نظر داستان، با بازی مشابهی طرف خواهیم شد. با این حال، مثل دنباله معمول، می توانیم انتظار مراحل و محیط های جدید و تعدادی مکانیک تازه را از Little Nightmares 2 داشته باشیم. بازی از نظر ساختاری، هنوز هم یک معمایی سکو بازی است، اما شاید بتوان گفت این بار هم تمرکز عناصر ترسناک، معینا بسیار بیشتر و قوی تر از هسته گیم پلی اصلی آن است.

در قسمت اول کابوس های کوچک، با شخصیتی به نام سیکس آشنا شدیم و فرار او را از جهانیی زیر زمینی دنبال کردیم. در Little Nightmares 2 به جای این دخترک، کنترل پسرکی را به دست می گیریم. طراحی این شخصیت جدید هم کم وبیش ترسناک است. پسرک صورت خود را با یک کیسه کاغذی پوشانده و پس از یکی دو مرحله ابتدایی، که بسیار شبیه به بازی اول طراحی شده اند، با همان سیکس همراه می گردد. معماها و سکوبازی های Little Nightmares 2 با در نظر دریافت دو شخصیت اصلی آن طراحی شده اند و با اینکه کنترلی روی شخصیت دوم نداریم، اما بیشتر مراحل را با در نظر دریافت دو شخصیت اصلی و توانایی های هر کدام پیش می بریم.

  • تریلر گیم پلی Little Nightmares 2

بر خلاف بازی نخست که محیط های بسته بیشتر مراحل آن را تشکیل می دادند، داستان Little Nightmares 2 در شهری عظیم اتفاق می افتد و این موضوع، روی مراحل و محیط های بازی هم تأثیر گذاشته است. افراد شهر جدید بازی، وابسته به تلویزیون هایی هستند که روی سر آن ها سوار شده است. سیگنالی هم از راه دور، توسط ضد قهرمان اصلی بازی و با هدف کنترل افراد شهر، فرستاده می گردد. چه طراحی محیط و چه طراحی شخصیت های Little Nightmares 2 یک سر و گردن از قسمت اول ترسناک تر به نظر می رسند. انیمیشن های عالی و فیزیک بسیار خوب بازی نخست، در قسمت دوم هم به قوت قبل حضور دارند و جهانی مینیاتوری بازی را واقعی و قابل لمس می نمایند.

3. Prince of Persia: The Sands of Time Remake

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft India

پلتفرم: پلی استیشن 4

تاریخ انتشار: 18 مارس 2021 / 28 اسفند 1399

بازسازی بازی های قدیمی و کلاسیک با گرافیکی و فرایندی مدرن، چه به مذاق گیمرهای جدید و چه برای هواداران قدیمی این بازی ها، خوش آمده است. شرکت های مختلف هم سعی می نمایند تا بازی های قدیمی و محبوب خود را با ظاهری تازه، برای مخاطبی امروزی آماده کند؛ هر چه باشد بعضا احتیاجی به طراحی دوباره گیم پلی و اساس یک بازی نیست و همین موضوع، حسابی از زمان توسعه بازی می کاهد. یوبی سافت که احساس نموده بود از غافله عقب مانده، اولین بازسازی عظیم خود را در قالب بازسازی شاهزاده پارسی: شن های زمان معرفی نموده است.

نمی گوییم بازی های یوبی سافت، بهترین گرافیک و فرایند را بین بازی های امروزی دارند، اما چندان هم با خروجی های بدی از سوی این شرکت روبه رو نمی شویم. بازی های یوبی سافت در همه حال مجموعه ای از استانداردها رعایت می نمایند، اما این طور که به نظر می رسد، در بازسازی شاهزاده پارسی خبری از رعایت این استانداردها نیست. آنچه یوبی سافت از بازسازی شن های زمان نشان مان داده، از دیدگاه کیفیت به هیچ وجه نمایانگر یک بازی امروزی نیست. مدل شخصیت های بازی یکی دو نسل عقب هستند، محیط ها کیفیتی بسیار پایین دارند و به غیر از همین یکی دو مثلا پیشرفت، تغییر دیگری در این بازسازی مشاهده نمی کنیم.

  • تریلر رونمایی Prince of Persia: Sands of Time Remake

بازسازی شاهزاده پارسی: شن های زمان، همان گیم پلی و طراحی های قسمت اصلی را دارد. نمی گوییم بازسازی یک به یک بازی ها حرکت ناپسندی است، اما همان طور که در بازی های مختلف دیگری دیده ایم، می توان ضمن حفظ اساس و پایه نسخه اصلی، یک بازسازی کاملا مدرن و جدید تحویل هواداران داد. پس از رونمایی از شاهزاده پارسی: شن های زمان، صدای بسیاری از هواداران درآمد؛ یوبی سافت هم عرضه آن را چند ماهی به عقب انداخت. تصور نمی کنیم این چند ماه، تأثیری روی گرافیک کلی بازی یا طراحی آن بگذارد. با این حال، امیدواریم یوبی سافت یک بازسازی درخور بازی عظیمی مثل شاهزاده پارسی ساخته باشد.

4. Returnal

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Housemarque

پلتفرم: پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 19 مارس 2021 / 29 اسفند 1399

کارنامه استودیوی بازی سازی هاوس مارکی پر است از اکشن های چالش برانگیز و پرهیجان؛ بازی هایی که در آن ها با استفاده از جذاب ترین سلاح ها، هزاران هزار هیولا و دشمن مختلف را از بین می بریم. پس از ساخت چند بازی کوچک، بازی هایی که بودجه های چندان بالایی نداشتند، سونی این بار به استودیوی هاوس مارکی یاری نموده است تا برای ساخت یک بازی تراز اول و عظیم، گسترش پیدا کند. بازی Returnal کیفیت های ساخت بسیار بالایی دارد و در ظاهر، شبیه به اکشن های سوم شخص عظیم بازار به نظر می رسد، اما در باطن چیزی نیست مگر یک اکشن شلوغ و پر هیجان دیگر، درست مثل ساخته های قبلی سازندگانش.

سونی در نمایش بازی Returnal آن را به اشتباه شبیه یک اکشن ترسناک علمی-تخیلی معرفی نموده است، در حالی که بازی حسابی با یک بازی داستان محور و سینمایی اکشن فاصله دارد. از نظر ساختاری، بازی Returnal یک روگ لایک است؛ سبکی که کمی بالاتر از آن صحبت کردیم. در بازی های روگ لایک، بازی نماینده مراحل بازی را پشت سر هم تکرار می نماید تا آن قدر ماهر یا قوی گردد و بالاخره بتواند مرحله را تمام کند. بازی Returnal از نظر داستانی هم این سبک را توجیه نموده است. شخصیت اصلی بازی، در سیاره ای کنار بیگانگان و در یک چرخه زمانی گیر افتاده است. او کابوس هایی عجیب و غریب می بیند که ظاهرا داستان بازی، توسط آن ها روایت می شوند.

با این حال، تمرکز بازی Returnal همان دشمنان متنوع و عظیم و سلاح های آن هستند. در Returnal با هدف دریافت سلاح های بیشتر و ارتقای مهارت ها کوشش می کنید. مبارزه با دشمنان ریز و درشت، از بیگانگان کوچک گرفته تا غول آخرهایی بسیار عظیم و عجیب، فرایند بازی را تشکیل می دهند. نقشه بازی مثل ساخته های سبک روگ لایک، همواره در حال تغییر است. هر دور که Returnal بازی می کنید، آیتم های جدیدی گیرتان می آید، با چگونگی مبارزه با یک غول آخر خاص آشنا می شوید تا نهایتا با استفاده از آموخته ها و آنچه کسب نموده اید، در یک دور بازی کردن به خاتمه آن برسید. آنچه از Returnal دیده ایم، نمایانگر یک اکشن بسیار سرگرم نماینده و لذت بخش است، اما نهایتا این نکته را هم باید در نظر گرفت که بازی های روگ لایک به مذاق همه خوش نمی آیند.

5. It Takes Two

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Hazelight

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 26 مارس 2021 / 6 فروردین 1400

شاید جوزف فارس را بیشتر به خاطر عربده کشی هایش در مراسم گیم اواردز بشناسیم، ولی او یکی دو بازی بسیار خوب ساخته است. ساخته جدید او و تیمش، دقیقا مثل بازی قبلی شان یعنی A Way Out تمام و کمال به عنوان تجربه ای دو نفره طراحی شده است. بازی It Takes Two یک اکشن سکوبازی دو نفره است؛ طوری که به طور کلی امکان بازی کردن آن به صورت یک نفره وجود ندارد. دو نفره بودن بازی نه تنها عنصری در گیم پلی، بلکه همچنین بخشی از داستان آن است. بازی It Takes Two داستان یک زوج را تعریف می نماید که رابطه شان دچار مشکل شده و مجبورند که به یاری یکدیگر، از چالش های مختلفی عبور نمایند.

می توان It Takes Two را چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین تجربه کرد، اما در هر دو حالت، صفحه بازی به دو نیم تقسیم می گردد. تمام موانع بازی، چه بخش های اکشن آن و چه معماهایش، احتیاجمند همکاری دو بازی نماینده هستند. به نظر می رسد سازندگان It Takes Two تصمیم داشته اند تا به یاری مکانیک ها و سیستم های بازی شان، رابطه ای عمیق تر بین دو گیمر ایجاد نمایند؛ درست همان طور که قصه بازی از بهبود رابطه یک زوج طی گذر از موانع مختلف می گوید.

  • گیم پلی It Takes Two، بازی جدید سازندگان A Way Out را ببینید

داستان بازی، یک زوج را به تصور می کشد که توسط طلسمی تبدیل به دو عروسک شده اند. ناگهان کتابی جادویی به اسم دکتر حکیم، که متخصص حل مسائل زناشویی است سر و کله اش پیدا می گردد و به این زوج امید می دهد که اگر با یکدیگر همکاری نمایند، می توانند تأثیر طلسم را از بین ببرند. آن طور که از تریلر بازی بر می آید، بازی حسابی بانمک و خنده دار است. فرایند متنوع و مینی گیم های مختلفی که در آن قرار گرفته اند هم می توانند منجر به ساخت تجربه ای جذاب و متفاوت گردد؛ به خصوص برای کسانی که چندان درگیر بازی های ویدیویی و موضوعاتی مثل برد و باخت نیستند. مثل بازی A Way Out، برای بازی کردن It Takes Two هم احتیاجی به خرید دو نسخه از آن نیست و یک طرف که بازی را خریده باشد، می تواند به رایگان بازی نماینده دیگری را به بازی خود دعوت کند.

6. Kena: Bridge of Spirits

تهیه نماینده: Ember Lab / سازنده: Ember Lab

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: مارس 2021 / فروردین 1400

بازی کینا (Kena) با جلوه های بصری و شخصیت اصلی جذابش، در مراسم رونمایی از بازی های پلی استیشن 5 سر و صدای زیادی به پا کرد. با این حال، همین جلوه های بصری، تنها چیزی است که از بازی به نظرمان مطمئن می رسد. سازندگان بازی کینا سابقه ای بلند و بالا در ساخت انیمیشن دارند و در واقع برای اولین بار است که دست به ساخت یک بازی ویدیویی زده اند. این نکته هم کم وبیش در آنچه از کینا دیده ایم کاملا مشهود است؛ بازی از نظر هنری و بصری، عالی و شگفت انگیز به نظر می رسد و از نظر فرایند، ملغمه ای از بازی های ماجراجویی اکشن خوب چند وقت اخیر.

بازی کینا، قصه دختری به همین نام را تعریف می نماید. این دخترک در جهانی بازی، نقش یک روحانی را دارد. او روح کسانی که مرده اند را به سمت رهایی از جهان و پیوستن به جهانی مردگان، راهنمایی می نماید. وظیفه کینا، ارتباط برقرار کردن با ارواح، آنالیز مسائل و دلایلی که باعث شده آن ها در جهان بماند و حل این مسائل است. چیز دیگری از قصه بازی گفته نشده، اما به نظر می رسد با جهان و قصه جذابی طرف شویم. معینا از نظر طراحی، شخصیت ها به شکلی زیبا و دوست داشتنی ارایه شده اند و این موضوع به خودی خود، به جذابیت بازی می افزاید. با این حال، آنچه مخاطب را پای بازی می نشاند، گیم پلی است.

کینا به عنوان یک بازی ماجراجویی اکشن طراحی شده. فرایند آن شامل بخش های مختلفی مثل سکوبازی، مبارزات و حل معماهای کوچک و عظیم است. کینا نیزه ای دارد که بخش زیادی از حرکاتش به یاری او انجام می شوند. کینا می تواند حرکات قوی و ضعیف مختلفی را با نیزه خود اجرا کند و این نیزه، همچنین در طول داستان به یک کمان هم تبدیل می گردد. قابلیت های معمولی که از یک سیستم مبارزه اکشن خوب سراغ داریم، مثل اجرای چند ضرب های (کمبو) مختلف یا دفاع کردن در آخرین لحظه، که بازی را اسلوموشن می نماید، در کینا وجود دارند. در بازی همچنین می توان موجوداتی کوچک را کنترل و به یاری آن ها، معماهای محیطی مختلفی را حل کرد. تصور نمی کنیم در نهایت کینا بازی بدی از در بیاید، اما انتظار شاهکار را هم از آن نداریم. امیدواریم که اشتباه نموده باشیم و بازی غافلگیرمان کند.

7. Guilty Gear Strive

تهیه نماینده: Arc System Works / سازنده: Arc System Works

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 6 آوریل 2021 / 17 فروردین 1400

آن طور که به نظر می رسد، جدیدترین شماره از مجموعه بازی های گیلتی گیر قرار است مثل همواره کار را برای رقبای خود در سبک مبارزه ای، سخت تر کند. شماره جدید گیلتی گیر که Strive نام گرفته است، به طور کلی همه چیز مجموعه را تغییر خواهد داد؛ طوری که سازندگان بازی در واقع آن را یک بازنگری بر این سری بازی های مبارزه ای نامیده اند. موتور گرافیکی کاملا جدید، سیستم مبارزه تغییر یافته، حرکاتی کاملا تازه برای شخصیت ها و بخش ها و حالت های متفاوت، قرار است تجربه ای متفاوت را از یک بازی گیلتی گیر رقم بزنند.

قبل از اینکه بخواهیم از سیستم های متفاوت Guilty Gear Strive صحبت کنیم، معینا باید به گرافیک پیشرفته و طراحی های بصری عالی بازی اشاره کنیم. به جرات می توانیم بگوییم که بازی های استودیوی بازی سازی آرک سیستم ورکس، ضمن اینکه از نظر فنی کاملا بر پایه گرافیک سه بعدی ساخته شده اند، کنار زیباترین انیمه های تاریخ جای می گیرند. قسمت قبلی سری بازی های گیلتی گیر تعریفی کاملا تازه از بازی های انیمه ای ارایه کرد و با اینکه حتی تصور نمی کردیم با چیزی بهتر از آن روبه رو شویم، Guilty Gear Strive کیفیت پردازش گرافیکی انیمه ای خود را چند سطح ارتقا داده است. شخصیت ها کاملا سه بعدی هستند، اما از هر زاویه که به آن ها نگاه می کنیم، با تصویری شبیه انیمه های دو بعدی روبه رو می شویم.

  • تریلر رونمایی Guilty Gear Strive

گیم پلی Guilty Gear Strive پایه و اساس مجموعه را رها ننموده است و هواداران این سری، نگرانی ای نسبت به این موضوع ندارند. ضربات اصلی و همیشگی سر جای خود هستند، اما بیشتر حرکات نحوه اجرای متفاوتی دارند و باید تمام آن ها را از ابتدا دوباره یاد گرفت. برای مثال، دیگر نمی توان با یک کلید حریف را به هوا پرتاب کرد و پرتاب کردن، فقط در صورتی ممکن است که قبلش ضربه حریف را خنثی نموده باشید. فرایند اجرای ضربات هم فرق نموده است. دیگر نمی توان اجرای حرکات ضعیف تر را با فشردن کلید ضربات قوی، لغو کرد؛ بلکه حرکات ضعیف هم در فرایند اجرای کمبو حساب می شوند. مکانیک های جدید و متفاوتی هم به بازی اضافه شده اند که به طور کلی فرایندی متفاوت به Strive می دهند. بازی بخش های متفاوت و متعددی دارد، اما از نظر محتوایی می توانیم به تعداد کم شخصیت ها به هنگام عرضه خرده بگیریم.

8. NieR Replicant ver.1.22474487139

تهیه نماینده: Square Enix / سازنده: Square Enix، Toylogic

پلتفرم: پلی استیشن 4

تاریخ انتشار: 23 آوریل 2021 / 2 اردیبهشت 1400

وقتی از بازی NieR صحبت می کنیم، معمولا منظورمان قسمت دوم آن یعنی NieR: Automata است؛ چون اساسا افراد زیادی قسمت نخست این مجموعه را تجربه ننموده اند. دنباله بازی NieR آن قدر عظیم و محبوب شده است، که شرکت اسکوئر انیکس را برانگیخته تا تصمیم به بازسازی قسمت اول آن بگیرد. بازی NieR Replicant ver1.2 یک بازسازی یا بهتر است بگوییم نسخه ای بهبود یافته از بازی قدیمی NieR است. بخش های زیادی از بازی اصلی در این نسخه جدید تغییر و پیشرفت نموده اند، اما چندان هم نمی توانیم نام یک بازسازی عظیم را روی NieR Replicant ver1.2 بگذاریم.

پیش از هر چیز ممکن است اسم عجیب و غریب بازی را ببینید و از خود بپرسید که چطور چنین عنوانی برای یک بازی انتخاب شده است؟ اگر NieR: Automata را بازی نموده باشید، هضم موضوع کمی برای تان ساده تر می گردد، اما به سادگی می توانیم بگوییم که قسمت اصلی NieR حتی عجیب تر و پیچیده تر از دنباله آن است. البته که به هیچ وجه از نسخه اصلی NieR تعریف نمی کنیم. این بازی که روی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شده بود، حتی با اینکه داستان و شخصیت هایی عالی دارد، فرایندش اعصاب خرد کن است. گیم پلی NieR اصلی به هیچ وجه خوب نیست و اولویت سازندگان بازسازی آن یعنی NieR Replicant ver1.2 درست کردن گیم پلی بوده است.

  • گیم پلی NieR Replicant به نمایش درآمد

محیط های بازی، مدل شخصیت ها، دشمنان، صداگذاری ها، میان پرده ها و همه چیز دوباره از ابتدا برای این بازسازی با کیفیت بالاتر ساخته و ضبط شده اند، اما نه با هدف تغییر نسخه اصلی. در واقع، کارگردان این مجموعه بازی ها یعنی یوکو تارو، معتقد است که حتی بخش های بد NieR اصلی هم در ارایه تجربه خاص و عجیب این بازی تأثیرگذار بوده اند و به همین دلیل، نباید تغییر نمایند. یوکو تارو به سازندگان این بازسازی گفته بود که حس و حال بازی اصلی باید در همه حال حفظ گردد. با این حال، Nier Replicant ver1.2 یک سیستم مبارزه جدید و کنترل بهتر دارد که توسط طراح گیم پلی NieR: Automata و تعدادی از بچه های استودیوی پلاتینیوم گیمز ساخته شده اند.

9. Resident Evil 8 Village

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Capcom

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 7 می 2021 / 17 اردیبهشت 1400

هشتمین قسمت از مجموعه اصلی رزیدنت اویل، دنباله روی قسمت قبلی است؛ یعنی دقیقا با داستانی در پی رزیدنت اویل 7 و با یک گیم پلی مشابه آن طرف خواهیم شد. در نتیجه لازم نیست بگوییم که رزیدنت اویل 8 که با نام Resident Evil Village معرفی گردیده، یک اکشن اول شخص ترسناک است. ایتن وینترز، شخصیت اصلی رزیدنت اویل 7، دوباره به عنوان نقش اصلی در این بازی جدید انتخاب شده است. با در نظر دریافت خاتمه بازی قبلی، دقیقا نمی دانیم چگونه این اتفاق اتفاق افتاده است، اما ایتن وینترز دوباره به ناکجاآباد دیگری سفر می نماید و در عمارت دیگری گیر می افتد.

بیشتر وقایع رزیدنت اویل 7 در یک عمارت، متشکل از چند خانه مختلف و زمین های اطراف آن، رخ می دادند. رزیدنت اویل 8 عمارت را جایگزین یک قلعه و محیط های اطراف آن را با یک روستای کوهستانی، عوض نموده است؛ طوری که بیشتر زمان رزیدنت اویل 8 را هم به گشت و گذار در یک قلعه، و همچنین فرار از چند ضد قهرمان و دشمن عظیم خواهیم گذراند. خانواده بیکر در رزیدنت اویل 7 را به خاطر دارید؟ به جای آن ها، تعدادی زن مخوف در قلعه رزیدنت اویل 8 به دنبال تان می افتند. بازی ظاهرا عناصر ماورایی هم دارد، چون با توجه به تریلرهایی که دیده ایم، ضد قهرمان های بازی می توانند در محیط قلعه غیب و ظاهر شوند.

  • تریلر داستانی Resident Evil Village

فرایند بازی، همان اکشن اول شخص آشنای بازی قبلی ست. می توانید انتظار عناصر همیشگی رزیدنت اویل را هم در بازی داشته باشید؛ یعنی چیزهایی مثل یک کیف که آیتم ها را خودتان در آن می چینید، آیتم های مختلفی مثل باروت و علف های رنگی که با هم ادغام می کنید و یک اتاق که محل امن و ذخیره کردن شماست. چیزی که می تواند رزیدنت اویل 8 را بالاتر از قسمت قبل قرار گرفته است، جریان بهتر اتفاقات، معماهای بیشتر و جذاب تر و اجتناب از تبدیل کردن بازی به یک اکشن اول شخص محض است. پاسخ به این سوال را که آیا این قسمت جدید واقعا پیشرفت هایی به خود دیده است را هرگز تا تجربه آن نخواهیم گرفت، اما حداقل فعلا می توانیم بگوییم که ضد قهرمان اصلی بازی بسیار جذاب از آب درآمده است.

10. Deathloop

تهیه نماینده: Bethesda Softworks / سازنده: Arkane Studios

پلتفرم: پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 21 می 2021 / 31 اردیبهشت 1400

سازندگان سری بازی های دیس آنرد تخصص شان در باز گذاشتن دست گیمر است و ساخته جدیدشان یعنی دث لوپ، از این نظر حتی پا را از گذشته هم فراتر خواهد گذاشت. گیم پلی و آزادی عمل، در دث لوپ حرف اول را می زند و این بار، بر خلاف مراحل ساخته های قبلی استودیوی آرکین مثل دیس آنرد و Prey با ساختاری متفاوت روبه رو شده ایم. دث لوپ از نظر ساختاری، بی شباهت به بازی های سبک روگ لایک نیست؛ یعنی بازی نماینده پس از بارها شکست، کوشش می نماید تا هدف های چالش برانگیزی که برایش معین شده است را به خاتمه برساند.

دث لوپ بازی نماینده ها را در نقش قاتلی قرار می دهد که درگیر یک چرخه زمانی شده است. قاتلی، یا بهتر است بگوییم چند قاتل، در این چرخه های زمانی به دنبال نابود کردن بازی نماینده است. در این میان، باید این قاتل را پیدا کنیم و از بین ببریم. هر مرحله، مثل دیگر ساخته های استودیوی آرکین، ده ها یا صدها روش مختلف برای به انجام رساندن اهداف دارد. این روش ها می توانند وابسته به تجهیزات، یا هوشمندی حرکت در مراحل باشند. در دث لوپ، هر بار که مرحله ای را بازی می کنید و کشته می شوید، هر آنچه کسب نموده اید اعم از امتیاز تجربه یا سلاح ها را با خود نگه می دارید، به یاری آن ها مهارت های خود را ارتقا می دهید و سپس با استفاده از سلاح ها و قدرت های جدیدی که کسب نموده اید، دوباره کوشش می کنید تا مرحله را به خاتمه برسانید.

  • پیش نمایش دث لوپ؛ روز از نو مرگ از نو

حتی اگر ایده اصلی بازی تازه و جدید نباشد، فرایند بازی دث لوپ نوید یک بازی سرگرم نماینده دیگر را سازندگان دیس آنرد می دهد و معینا با نگاهی به سابقه درخشان طراحان دث لوپ، مطمئن می شویم که با بازی خوبی روبه رو خواهیم شد. دث لوپ از نظر هنری هم سبک خاص بازی های آرکین را در خود دارد و بسیار زیبا به نظر می رسد. فقط نمی دانیم که آیا از نظر روایی، بازی همگام با گیم پلی خود خواهد رفت یا نه.

11. Mass Effect: Legendary Edition

تهیه نماینده: Electronic Arts / سازنده: Bioware

پلتفرم: پلی استیشن 4

تاریخ انتشار: اوایل 2021

سه گانه مس افکت، به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین نقش آفرینی های اکشن تاریخ، قرار است در قالب بسته ای عظیم برای کنسول های امروزی منتشر شوند. الکترونیک آرتز و استودیوی بازی سازی بایوویر در حالی از بسته مس افکت یا Mass Effect: Legendary Edition رونمایی نموده اند که هواداران این سری بازی ها، پنج شش سالی بود که تقاضای عرضه دوباره این این مجموعه را داشتند. سه گانه مس افکت، طبق گفته الکترونیک آرتز به صورت بازسازی شده در این بسته قرار خواهد گرفت، اما دقیقا از پیشرفت ها و چگونگی بهبود بازی ها خبر نداریم.

برای مثال، مس افکت 1 به عنوان قسمتی که بهترین داستان را دارد، حسابی قدیمی است و بدترین گیم پلی را در خود جای داده. در مقابل، مس افکت 2 و 3 اهمیت داستان را کمتر کردند، اما گیم پلی و همچنین کیفیت گرافیکی بسیار خوبی داشتند. منظورمان این است که قرار دادن مس افکت 1 و 2 و 3 در یک بسته، با توجه به کیفیت های متفاوت شان، کوشش بسیاری را از سوی استودیوی بایوویر می طلبد. گرافیک و گیم پلی مس افکت 1 باید بهبود پیدا نمایند. اما این حرف را درباره داستان مس افکت 2 و 3 نمی توان زد و مطمئنا دستی به فرایند داستانی مجموعه زده نخواهد شد.

الکترونیک آرتز گفته است که بسته Mass Effect: Legendary Edition سه بازی اصلی مس افکت را با بافت های باکیفیت تر، نورپردازی بهتر، شخصیت هایی پرجزییات تر و تغییرات گیم پلی، به گیمرهای امروزی ارایه می دهد. گفته شده که محتوای دانلودی این بازی ها هم در بسته قرار گرفته است، اما معینا حرفی از تمام محتوای دانلودی زده نشده است. بخش چند نفره مس افکت 3 هم به طور کلی از بسته حذف شده است. با در نظر دریافت تمام این ها، نهایتا این نکته را اضافه می کنیم که تجربه سه گانه مس افکت و نصب پیشرفت های گرافیکی آن ها و محتوای دانلودی شان، دردسرهای بسیاری دارد؛ طوری که وجود یک بسته شامل تمام این ها، که می توان به یاری آن پشت سر هم هر بازی را تجربه کرد، برای سه گانه مس افکت ضروری است.

12. Ratchet & Clank: Rift Apart

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Insomniac Games

پلتفرم: پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: اوایل 2021

جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های رچت و کلنک تنها با این هدف ساخته شده است: اینکه قابلیت های سخت افزاری پلی استیشن 5 را با مجموعه ای از مکانیک های گیم پلی جدید، که فقط روی کنسول نسل جدید سونی ممکن هستند، به رخ بکشد. استودیوی اینسامنیاک گیمز که زمان زیادی نیست به سونی پیوسته، از بهترین و پرکارترین استودیوهای زیرمجموعه پلی استیشن محسوب می گردد. اسپایدرمن: مایلز مورالس به هنگام عرضه پلی استیشن 5 توانایی این کنسول در اجرای قابلیت گرافیکی ری تریسینگ یا بازتاب نور واقعی را به تصویر کشید و Ratchet and Clank: Rift Apart هم می آید تا قدرت اس اس دی پلی استیشن 5 را به نمایش بگذارد.

صد البته که می توانیم انتظار داشته باشیم رچت و کلنک جدید، مثل تمام قسمت های این مجموعه، یک سکوبازی اکشن عالی و سرگرم نماینده باشد. با این حال، جذاب ترین بخش بازی، چیزی نیست مگر سلاح ها و مکانیک های جدیدی که برای اولین بار و به لطف سخت افزاری قدرتمند، به این مجموعه بازی ها آمده اند. در Ratchet and Clank: Rift Apart، دو شخصیت اصلی این مجموعه به بعدهای زمانی و مکانی مختلف سفر می نمایند؛ آن هم در یک چشم بر هم زدن. در واقع، سفر به جهانهای مختلف در حین بازی کردن و به عنوان یکی از مکانیک های اصلی آن، رچت و کلنک را از هر آنچه تا به حال در صنعت بازی دیده ایم، جدا می نماید. در واقع، آنچه استودیوی بازی سازی اینسامنیاک گیمز روی پلی استیشن 5 ممکن نموده، حتی روی هیچ پلتفرم دیگر یا کامپیوتر قدرتمندی قابل اجرا نیست.

  • 8 دقیقه گیم پلی Ratchet & Clank: Rift Apart

مکانیک های گیم پلی رچت و کلنک به کنار، بازی از نظر بصری شبیه به یک فیلم انیمیشنی پیکسار می ماند. کیفیت مدل شخصیت ها، بعضا از آنچه پیکساردر سرورهای خود هزاران ساعت رندر نموده، بالاتر است. افکت های مختلف بصری و تخریب پذیری محیط را به کیفیت بالای تمام اشیا اضافه کنید و نهایتا، نورپردازی و ری تریسینگ اسپایدرمن مایلز مورالس را هم به بازی بیاورید. از نظر بصری و تکنیک های گرافیکی، احتمالا تا عرضه بازی های دیگر سونی برای نسل فعلی، چیز دیگری قرار نیست روی دست Ratchet and Clank: Rift Apart بلند گردد. حتی داستان بازی هم در تریلرهایش ، حسابی ما را جذب خود نموده است. رچت و کلنک جدید، بدون شک یکی از بهترین بازی های 2021 پلی استیشن تبدیل خواهد شد.

13. Horizon: Forbidden West

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Guerilla Games

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: پاییز 2021

قسمت نخست هورایزن یکی از عظیمترین غافلگیری ها بین بازی های ساخته سونی بود. به هیچ وجه انتظار نداشتیم سازندگان سری بازی های کیل زون، یک اکشن اول شخص نظامی، سراغ سبک نقش آفرینی بفرایند و یک بازی شگفت انگیز تحویل مخاطب دهند. هورایزن: زیرو داون نه تنها به عنوان یک نقش آفرینی اکشن عالی است، بلکه جهان و قصه ای فراموش نشدنی دارد. در واقع اصلا فکر نمی کردیم بر و بچه های کیل زون بتوانند قصه خوب و شخصیت های عمیق خلق نمایند. استودیوی گوریلا گیمز در بازی هورایزن، ربات دایناسورهایی که از چشم شان لیزر می زنند را به شکل منطقی و باورپذیر قرار داد. دنباله آن یعنی هورایزن: فوربیدن وست از همان زمان عرضه قسمت اول، در دست ساخت بوده است.

چیزی از داستان بازی نمی دانیم و اساسا هم آنچه در تریلر هورایزن: فوربیدن وست دیده ایم، چندان شبیه به دنباله ای برای بازی قبلی به نظر نمی رسد. الوی در خاتمه بازی قبل چندان هم حال خوشی به قبلیه خود نداشت که حالا در فوربیدن وست، طبق دستور آن ها به ماموریتی عظیم فرستاده شده است. آن طور که گفته شده، یک بیماری جدید بین مردم شیوع پیدا نموده و الوی برای پیدا کردن درمان آن، به غرب فرستاده می گردد. منظور از غرب، غرب امریکاست و نقشه هورایزن: فوربیدن وست از نظر مکانی در کالیفرنیا و نوادا فعلی جای می گیرد. مکان های متنوع مثل قسمت قبل از نقاط قوت بازی است. در کنار جنگل ها و بیابان ها، در فوربیدن وست، سواحل هم به یکی از مناطق عظیم بازی تبدیل شده اند.

  • همه آنچه از Horizon Forbidden West می دانیم

گفته شده که نه تنها نقشه بازی از قسمت قبل عظیمتر است، بلکه زیر آب را هم شامل می گردد. به نظر می رسد که جهانی بسیار عظیمی هم از خرابه ها و شهرهای نابود شده گذشته، در زیر آب قرار دارند و به اکتشاف در آن ها مشغول می شویم. می توانیم انتظار داشته باشیم که چه زیر آب و چه در روی زمین، با مجموعه ای از گونه های جانوری تازه یعنی ربات های جدید روبه رو شویم. هورایزن: فوربیدن وست یک بازی میان-نسلی است، یعنی هم روی پلی استیشن 4 منتشر می گردد و هم روی پلی استیشن 5 و این موضوع، طبق گفته سازندگان روی کیفیت بازی تأثیر چندانی نگذاشته است. هورایزن که در سال 2017 روی پلی استیشن 4 عرضه شده بود، هنوز هم یکی از زیباترین بازی هایی است که می توانید پیدا کنید؛ طوری که انتظار داریم فوربیدن وست روی پلی استیشن 4 هم بسیار از بازی قبلی باکیفیت تر باشد، چه برسد به گرافیک آن روی کنسول نسل جدید سونی.

14. Gran Turismo 7

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Polyphony Digital

پلتفرم: پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: پاییز 2021

اگر هوادار سری بازی های گرن توریسمو باشید، احتمالا هفت هشت سالی است که سر سونی به خاطر عرضه نکردن شماره ای جدید از آن عربده می زنید. در حرکتی عجیب و غیرقابل باور، سونی برای پلی استیشن 4 یک گرن توریسمو عظیم عرضه نکرد. پیش از اینکه بخواهید از گرن توریسمو اسپورت یاد کنید، جلوی تان را می گیریم و می گوییم که با تمام بخش های عالی و گرافیک شگفت انگیزش، گرن توریسمو اسپورت، فرسنگ ها با یک گرن توریسمو واقعی فاصله داشت. گرن توریسمو 7 را دیده ایم و این طور که به نظر می رسد، استودیوی بازی سازی پولیفونی دیجیتال تمام این سال ها مشغول کار روی این بازی بوده است.

سونی گرن توریسمو 7 را برای اولین بار در مراسم رونمایی از بازی های پلی استیشن 5 نشان داد. پیش از هر چیز، منوهای بازی این موضوع را به مخاطب گفتند: گرن توریسمو 7 قرار است بازگشت این مجموعه به ریشه های عالی خود باشد. منوهای گرن توریسمو 7 و معینا تمام قابلیت ها و امکاناتی که در آن دیدیم، حسابی یادآور گرن توریسمو 4 پلی استیشن 2 بودند. با این حال، ظاهرا قرار نیست آن همه بخش مختلفی که برای اسپورت طراحی شده است هم در این شماره جدید رها شوند. گرن توریسمو 7 هم بخش های همیشگی و عظیم مجموعه، مثل بخش مرحله ای همیشگی گرن توریسمو و قابلیت شخصی سازی و دستکاری خودروها را خواهد داشت و هم بخش های آنلاین گرن توریسمو اسپورت را.

  • گرن توریسمو 7 رسما برای پلی استیشن 5 معرفی گردید

به عنوان یکی از بخش های همیشگی و جذاب گرن توریسمو، امکان خرید قطعات برای خودروها و تنظیم آن ها از گرن توریسمو اسپورت حذف شده بود. در تریلر گرن توریسمو 7 دیدیم که مثل گذشته، امکان خرید و تنظیم قطعاتی مثل ای سی یو، فیلتر هوا، اگزوز، جعبه دنده، ترمزها، تایرها، فلای ویل و قطعات دیگر وجود دارد. در مقابل، امکان شخصی سازی ظاهری خودروها مثل گرن توریسمو اسپورت هم در بازی قرار داده شده و می توان طرح های مختلفی روی خودرو قرار داد. حالت عظیم عکاسی گرن توریسمو اسپورت هم در گرن توریسمو 7 وجود دارد. نمی دانیم بازی چه تعداد خودرو دارد. گرن توریسمو 5 و 6 بیش از هزار خودروی مختلف داشتند، اما کیفیت همه بالا نبود. جاده ای که در تریلر می بینیم، از جاده های معروف مجموعه است که در اسپورت وجود ندارد و در مقابل، بسیاری از جاده هایی که در منو قابل مشاهده هستند، همین حالا در اسپورت هم یافت می شوند. کاملا واضح است که از همه نظر با ادغامی از بهترین بخش های گرن توریسمو اصلی و بخش های خوب گرن توریسمو اسپورت طرف هستیم.

15. Ghostwire: Tokyo

تهیه نماینده: Bethesda Softworks / سازنده: Tango Gameworks

پلتفرم: پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 2021 میلادی

گوست وایر توکیو که رونمایی اش توسط خالق سری بازی های رزیدنت اویل و استودیوی سازنده The Evil Within صورت گرفت، در ابتدا بیشتر شبیه یک بازی ترسناک به نظر می رسید، اما به تازگی متوجه شده ایم که با یک بازی کاملا متفاوت چه از نظر فرایند و چه از دیدگاه داستانی طرف هستیم. گوست وایر توکیو یک اکشن اول شخص تند و سریع است؛ طوری که گیم پلی آن بیشتر یادآور قسمت های اخیر دووم است تا یک بازی ترسناک ساخته استودیوی تانگو. بازی نمایندگان در گوست وایر توکیو، به مبارزه با شیاطین و ارواح افسانه ای ژاپنی می فرایند و آن ها را با حرکات رزمی و طلسم های مختلف، نابود می نمایند. در واقع ایده اصلی گوست وایر توکیو، چیزی نیست که تا به حال مثلش را پیش از این دیده باشیم.

قصه بازی به این شکل شروع می گردد: بیشتر شهفرایندان توکیو طی اتفاقی ناگهانی و غیر منتظره ناپدید می شوند. بعضی از افرادی که در شهر باقی مانده اند، قدرت های جدید و تازه ای در خود می بینند؛ قدرت هایی ماورایی که امکان مبارزه با موجوداتی شیطانی را فراهم می نمایند. شخصیت اصلی بازی، یکی از این افراد است. می دانیم که شخصیت اصلی به مبارزه با ارواح شیطانی که به شهر حمله نموده اند، به پا می خیزد، اما چیز دیگری از قصه برای مان گفته نشده است. اینکه دقیقا انگیزه شخصیت اصلی چه چیزی است، آیا در طول داستان با شخصیت های دیگری روبه رو خواهیم شد و دقیقا قصه به چه سمتی پیش می رود، معین نشده است. در واقع تصور می کنیم حتی چندان قصه ای هم در بازی وجود نداشته و تمرکز گوست وایر توکیو، اساسا همان مبارزاتش باشد.

در گوست وایر توکیو، با زاویه دید اول شخص، طلسم هایی را با دست های خود اجرا می کنید و به سمت ارواح و شیاطین می فرستید. در واقع با حرکاتی شبیه به اجرای جوتسو در ناروتو طرف هستیم که به نظرمان با زاویه دید اول شخص بازی، بسیار جذاب از آب درآمده اند. مبارزات بسیار تند و سریع طراحی شده اند و وقتی متوجه شدیم که طراح مبارزات بازی، یکی از طراحان دووم 2016 است، فرایندی که مبارزات گوست وایر توکیو دنبال می نمایند را به خوبی درک کردیم. پس از اجرای طلسم های مختلف روی دشمنان، نقطه ضعف آن ها نمایان می گردد که با آن ها را هم با حرکات رزمی از بین می برید تا ارواح و شیاطین به طور کلی از بین فرایند. گوست وایر توکیو بسیار متفاوت و عجیب به نظر می رسد و نمی دانیم دقیقا با چه چیزی طرف هستیم. در هر حال، امیدواریم که در کنار مبارزات جذاب و پرهیجان، بازی چیز دیگری هم برای ارایه داشته باشد.

16. Gotham Knights

تهیه نماینده: Warner Bros Games / سازنده: Warner Bros Montreal

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

تاریخ انتشار: 2021 میلادی

بازی جدید بتمن، توسط سازندگان همیشگی آن ساخته نمی گردد و در واقع، حتی بتمن هم ندارد. شوالیه های گاتهام یک بازی مستقل در جهانی بتمن است و ربطی به سری بازی های بتمن: آرکام ندارد. بازی اساسا با هدف تجربه چند نفره و آنلاین ساخته شده و به همین دلیل، به جای تمرکز روی یک شخصیت، چهار شخصیت مختلف را مقابل بازی نماینده ها قرار می دهد. بازی نماینده ها می توانند از بین چهار شخصیت بت گرل، نایت وینگ، رابین و ردهود یکی را انتخاب و مراحل را به صورت تک نفره یا چند نفره بازی نمایند. چه در حالت تک نفره و چه به هنگام بازی آنلاین، محدودیتی در استفاده از شخصیت ها و وجود ندارد و برای مثال، چهار رابین می توانند همزمان در شهر گشت و گذار نمایند.

گشت و گذار در شهر ممکن است، چون مثل شوالیه آرکام در شوالیه های گاتهام هم با یک بازی محیط باز طرف هستیم. گفته شده که شهر بازی از گاتهام بازی شوالیه آرکام عظیم تر است و محیط ها هم کاملا متفاوت طراحی شده اند، چون این بار با یک شخصیت طرف نیستیم و ممکن است چهار بازیکن با یکدیگر در شهر حضور داشته باشند. اساسا، چه شهر و چه مراحل و چه مبارزات، همگی با در نظر دریافت همین موضوع که بازی چند نفره آنلاین است طراحی شده اند. مبارزات بر مبنای اجرای حرکات چند نفره ساخته شده اند؛ حدودا مثل آنچه در شوالیه آرکام بین بتمن و نایت وینگ دیدیم و می توان به همراه یکدیگر، حرکات ترکیبی اجرا کرد.

نکته دیگری که چندان خوشایند نیست، تبدیل شدن بازی به یک نقش آفرینی است. اینکه بازی نقش آفرینی باشد به خودی خود بد نیست، اما لازم هم نیست در هر بازی ترازهای مختلف قرار دهیم، دشمن ها هر کدام تراز خودشان را داشته باشند، غول آخرها سطح خاص خودشان را و هر کدام هم فقط در صورتی از بین بفرایند که تجهیزات شما به اندازه کافی قوی باشد. شوالیه های گاتهام به یک بازی نقش آفرینی این سبکی تبدیل شده است، اما هنوز قضاوت نمی کنیم، چون ممکن است بازی نهایی با آنچه دیده ایم فرق داشته باشد. با این حال، یک نکته را به خوبی تماشا نموده ایم: اینکه مراحل و مبارزات و غول آخرهای بازی بویی از طراحی نبرده اند و همه چیز را آن قدر می زنید، تا خط سلامتی شان خالی و شما برنده شوید.

17. God of War Ragnarok

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Santa Monica Studio

پلتفرم: پلی استیشن 5 / نامعین

تاریخ انتشار: 2021 میلادی / نامعین

هیچ چیز از جدیدترین قسمت مجموعه بازی های گاد آو وار نمی دانیم، جز اینکه ساخت آن شروع شده و ممکن است در امسال میلادی عرضه گردد. در واقع سونی در دومین مراسم رسمی و عظیمی که برای معرفی بازی های پلی استیشن 5 برگزار نموده بود، از ساخت گاد آو وار بعدی اطلاع داد. تیزر بسیار کوتاهی، شامل لوگوی مجموعه به نمایش درآمد و با جمله رگناروک خواهد آمد به خاتمه رسید. هم از ساخت بازی خبر داشتیم و هم می دانستیم که رگناروک، یا آخرالزمان اساطیر نورس، قصه این دنباله عظیم خواهد بود. با این حال، جای صحبت از گاد آو وار بعدی کم نیست.

گاد آو وار پلی استیشن 4 قصه رابطه یک پدر و پسر را تعریف کرد؛ قصه ای که از زمین تا آسمان با آنچه از گاد آو وار در ذهن داشتیم، تفاوت داشت. تصور نمی کنیم این فرایند در دنباله بازی ادامه داشته باشد و به نظرمان، داستان گاد آو وار و کشتن خدایان نورس، تازه شروع شده است. نمی توانیم بدون صحبت از قصه بازی قبلی، از احتمالات چگونگی ادامه آن صحبت کنیم، اما می گوییم که ثور و اودین و دیگر الهه های نورس، در این گاد آو وار جدید سر و کله شان پیدا خواهد شد. انتظار داریم از نظر داستانی، با اتفاقاتی عظیم و مهم روبه رو شویم؛ به خصوص که کریتوس و خانواده جدیدش را در جهانی نورس به خوبی جا داده اند.

  • از گاد آو وار بعدی چه انتظاراتی داریم؟

آنچه می توانیم بدون خطر لو رفتن داستان بگوییم، گیم پلی گاد آو وار است. در مقایسه با قسمت های قبلی مجموعه، گاد آو وار پلی استیشن 4 غول آخرهای زیادی نداشت. انتظار داریم سازندگان بازی این مشکل را در قسمت جدید، رفع نمایند. ساختار نیمه باز و غیر خطی گاد آو وار قبلی را هم به عنوان یکی از نکات مثبت آن در منبع: دیجیکالا مگ

به "20 بازی پلی استیشن که در سال 2021 منتظرشان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 بازی پلی استیشن که در سال 2021 منتظرشان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید