روزشمار: 17 بهمن؛ کشف کشور سیرالئون به وسیله داسنتیرا توریست پرتغالی

به گزارش عینک بانوان، کشور سیرالئون در 5 فوریه سال 1461 به وسیله داسنتیرا گردشگر پرتغالی کشف شد.

روزشمار: 17 بهمن؛ کشف کشور سیرالئون به وسیله داسنتیرا توریست پرتغالی

سیرالئون کشوری است کوچک که در غرب آفریقا و در کنار اقیانوس اطلس قرار گرفته است. 71620 کیلومتر مربع از خاک این سرزمین در خشکی و 120 کیلومتر مربع از آن در دریاست. این کشور از شمال و شرق با گینه به طول 652 کیلومتر و از جنوب شرقی با لیبریا 306 کیلومتر مرز مشترک دارد.

کشف سیرالئون از سوی اروپاییان در سال 1461 و از طریق ماجراجویان پرتغالی ها صورت گرفت. نام سیرالئون نیز از زبان پرتغالی گرفته شده و به معنای کوه شیران است. منطقه سیرالئون در آن دوره تبدیل به یکی از منطقه ها تجارت برده برای اروپاییان شد.

پس از آن که سرزمین سیرالئون کشف شد، نخستین مهاجران اروپایى نیز در سال 1462 میلادی وارد آن شدند. در قرن شانزدهم میلادی، کاشفین انگلیسی به تسخیر سیرالئون پرداختند و به تدریج بر تمام سواحل این سرزمین مسلط شدند. سواحل سیرالئون تا اواسط قرن هجدهم، مرکز تجارت برده بود و انگلستان در سال 1808 میلادی این کشور را به طور رسمی به عنوان مستعمره خود گفت. با این حال بومیان سیرالئون از اوایل قرن بیستم شورش هایى را بر ضد انگلستان برپا کردند و پس از اعطای استقلال داخلی آن در سال 1951 میلادی، استقلال کامل سیرالئون در سال 1961 میلادی به رسمیت شناخته شد. کشور آفریقایى سیرالئون با 71740 کیلومترمربع مساحت، بر کرانه شرقی اقیانوس اطلس و در غرب آفریقا واقع شده است. فری تاون مرکز و زبان انگلیسی و فرانسه در آن متداول است. این کشور در حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت نژادی را سیاهان تشکیل می دهند. شهرهای مهم آن عبارتند از کینما، ماکنی و بونت. 60 درصد از مردم سیرالئون مسلمان و مابقی دارای مذاهب بومی و مسیحیت هستند.

آب و هواى سیرالئون حاره اى و پرباران بوده و درجه حرارت این سرزمین بین 16 تا 28 درجه سانتى گراد نوسان دارد، مقدار بارندگى در نقاط گوناگون آن بین 183 تا 678 میلى متر متغیر است، رودهایش از قبیل منو لیبریا و موآ جهت شرقى غربى داشته و به اقیانوس اطلس مى ریزند از لحاظ پستى و بلندى این کشور را به پنج بخش مى توان تقسیم کرد: زمین هاى ساحل اقیانوس اطلس، دشت هاى کم ارتفاع داخلى، فلات داخلى، شبه جزیره فرى تاون و منطقه کوچک فوتاجالون.منطقه ساحلى آن را جنگل مرطوب پوشانیده است. در لابه لاى درختان بزرگ، متراکم و درهم جنگل ها که با برگ هاى همواره سبز و فراوان، یک زندگى پیچیده و هراس آورى را ایجاد نموده و روزنه هاى نادر و کم وسعتى را مى توان از داخل یک هواپیماى در حال پرواز در سطح پایین تشخیص داد که نواحى از طریق کشاورزان ایجاد شده اند در این نقاط هنرمندان محلى به پیکرتراشى مشغولند.

شما می توانید برای تماشا سواحل شگفت انگیز، روستاهای تماشای و مردمی خنده رو و مهمان نواز به سیرالئون، سفر کنید.

شرایط دریافت ویزای کشور سیرالئون

اتباع ایرانی جهت ورود به سیرالئون احتیاج به دریافت ویزا دارند و این ویزا باید قبل از مسافرت به این کشور دریافت گردد. جهت دریافت ویزای سیرالئون احتیاج به حضور شخص متقاضی در سفارت نیست و آژانس های مسافرتی و شخصی که دارای وکالت نامه باشد می تواند اقدام به دریافت ویزا سیرالئون برای شخص مسافر نمایند.

مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزای سیرالئون

  • اصل پاسپورت با اعتیار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس 6 در 5 رنگی با پس زمینه سفید
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل سیرالئون
  • واکسن تب زرد
  • فرم سفارت
  • اطلاعات فردی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه

انواع ویزاهای کشور سیرالئون

  • ویزای تجاری
  • ویزای توریستی

نکاتی در خصوص ویزای کشور سیرالئون

جهت دریافت ویزای توریستی حداقل 14 روز کاری زمان ضروری است و این زمان جهت ویزا تجاری ممکن است بیشتر گردد.

بعد از ورود به ساحل عاج امکان 20 روز اقامت به شما داده می گردد.

آدرس و تلفن سفارت سیرالئون در تهران

خیابان اقدسیه- خیابان فیروزبخش- خیابان باستان- کوچه کامران پلاک 2 تلفن: 22291619، فکس: 22282977، ایمیل: [email protected]

هدایت جهت خرید بلیط هواپیما به سیرالئون

در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به سیرالئون وجود ندارد و برترین مسیرهای پروازی به سیرالئون از ایران از طریق هواپیمایی ترکیش (دو توقف در استانبول و آکرا غنا) انجام می گردد.

در همین روز:

  • تصرف سرزمین مازندران از طریق سپاهیان علاءالدین محمدتکش خوارزمشاه (606 قمری)
  • اعلام جمهوری مکزیک در قاره آمریکا (1917 میلادی)
منبع: کجارو / gharepeyma.com / راسخون

به "روزشمار: 17 بهمن؛ کشف کشور سیرالئون به وسیله داسنتیرا توریست پرتغالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 17 بهمن؛ کشف کشور سیرالئون به وسیله داسنتیرا توریست پرتغالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید