استمرار حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران از سامانه پست کتاب

به گزارش عینک بانوان، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در شرایط نو پست کتاب، مبلغ پرداختی اعضای سامانۀ پست کتاب افزایش پیدا نموده، اما حمایت یارانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.

استمرار حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران از سامانه پست کتاب

به گزارش خبرگزاری عینک بانوان، آقای علی رمضانی درخصوص شرایط نو پست کتاب اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط تمدید قرارداد مابین خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مبلغ پرداختی اعضای سامانۀ پست کتاب افزایش پیدا نموده است، اما حمایت یارانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.

وی ادامه داد: شرایط نو، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تخفیف را در سرویس سفارشی از 25 % به 10 % و در سرویس پیشتاز از 30 % به 25 % کاهش داده است. بعلاوه مطابق اظهار مسئولان شرکت پست، سرویس سفارشی عملا از خدمات حذف شده بود و تنها برای سامانه پست کتاب ارائه می گردد.

رمضانی با اشاره به انتخابی شدن هزینه جمع آوری مرسولات در قرارداد نوعلی رمضانی اضافه نمود: به این معنی که اگر بسته تحویل دفاتر پستی گردد مبلغی دریافت نمی گردد و اگر درخواست جمع آوری اعلام گردد هزینه مربوطه به دو صورت محاسبه می گردد؛ ابتدا در قالب اشتراک ماهانه به مبلغ 3.000.000 ریال و دیگری به صورت جمع آوری تکی و با مبلغ 80.000 ریال.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان این که در مدت دو یا سه هفته آینده سرویس های مذکور در سامانه های پست کتاب فعال خواهد شد، اضافه نمود: باجه های تحویل بسته های پستی که پیش از این محدود به مراکز منطقه ها بود اکنون به دفاتر پستی منتخب توسعه پیدا نموده و تعداد مراکز دریافت کننده بسته های پستی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت که اخیرا برای ارسال کالا در سفارش ها، 25 % اضافه مبلغ بابت بسته بندی پاکت اخذ می نماید که این اضافه مبلغ از کتاب و بسته های سامانه پست کتاب دریافت نخواهد شد.

رمضانی گفت: در شرایط نو، قیمت تمام شده سرویس سفارشی یک بسته کتاب دو کیلویی برای مشتری عادی 113 هزار ریال و قیمت تمام شده پست پیشتاز برای مشتری عادی 161 هزار ریال خواهد بود. در حالی که مبلغ پرداختی ناشران در پست کتاب با شرایط قرارداد نو 70 هزار ریال است. بر این اساس خانه کتاب و ادبیات ایران حدود 40 % از مبلغ پست سفارشی تا دو کیلو را پرداخت می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "استمرار حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران از سامانه پست کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران از سامانه پست کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید