نسخه ویژه و محدود رنو کلیو

به گزارش عینک بانوان، خودروسازی فرانسوی رنو Renault، پس از معرفی پنج نسل از خودروی محبوب و پرفروش رنو کلیو Renault Clio خود، اخیراً نسخه ای ویژه و محدود از این خودرو را برای بازار بریتانیا معرفی نموده که قرار است با نام کامل Renault Clio Lutecia Limited Edition راهی بازار خودرو گردد. گفته می گردد که سازنده فرانسوی تنها 300 دستگاه از این خودرو را فراوری خواهد نمود که قیمتی معادل 20200 پوند انگلستان خواهد داشت.

نسخه ویژه و محدود رنو کلیو

به گزارش عینک بانوان، رنو کلیو یک ماشین سوپرمینی (B-segment) است که به وسیله خودروساز فرانسوی رنو فراوری می گردد. این خودرو در سال 1990 راه اندازی شد و در سال 2019 وارد نسل پنجم خود شد. کلیو موفقیت های تجاری و تجاری قابل ملاحظه ای داشته است و از زمان عرضه به طور مداوم یکی از پرفروش ترین خودرو های اروپایی بوده است. نام این خودرو برگرفته از کلیو، یکی از نه الهه مهم در اساطیر یونان است، اما این خودرو را در ژاپن با نام رنو لوتسیا Lutecia به فروش می رسانند. نسخه تازه Renault Clio Lutecia Limited Edition، اولین نسخه ویژه از نسل پنجم این خودرو به تعداد می رود که که تجهیزات استاندارد بیشتری را دریافت می نماید و شاهد بعضی از تغییرات منحصر به فرد خواهد بود.

کمپانی فرانسوی رنو اعلام نموده که تنها 300 دستگاه از این نسخه محدود را برای بازار انگلستان فراوری خواهد نمود که با قیمت 20200 پوند فرخته خواهند شد. این کمپانی بعلاوه اعلام نموده است که این نسخه ویژه از هم اکنون قابل سفارش است و مشتریان می توانند از ماه سپتامبر سال میلادی جاری، خودرو های سفارش داده خود را تحویل بگیرند. تغییرات بیرونی نسبت به رنو کلیو استاندارد شامل یک رنگ فلزی مشکی الماس سیاه، رنگ های تیره تر شیشه های عقب و عناصر تزئینی به رنگ برنج بر روی مشبک رادیاتور و دریچه های سپر است. بعلاوه این خودروی بر روی رینگ های آلیاژی 17 اینچی تازه سوار می گردد که دارای جزئیات برنجی هم هستند.

خودروی Lutecia Limited Edition از نظر تجهیزات، بر اساس نسخه Clio S Edition طراحی شده است. این بدان معناست که خریداران سیستم کنترل آب و هوا، روشنایی محیط داخلی و صفحه نمایش دیجیتال هفت اینچی را که در نسخه Clio S Edition وجود دارد، در نسخه محدود هم دریافت می نمایند. با این حال، رنو با افزودن صفحه نمایش اطلاعات و تفریح 9.3 اینچی که مجهز به سیستم ناوبری هم هست، ویژگی های خودرو تازه را بهبود بخشیده است. خریداران بعلاوه از ترمز اضطراری فعال، سیستم هشدار خروج از خط و تشخیص علائم هدایت و رانندگی برخوردار می شوند. بعلاوه سنسور های پارک جلو و عقب به همراه دوربین دید عقب متصل به صفحه لمسی هم در این نسخه محدود وجود دارد.

در مورد پیشرانه این خودرو باید گفت که تنها یک نوع موتور در Clio Lutecia تازه موجود است. به گزارش عینک بانوان، این پیشرانه، یک واحد توربوشارژ یک لیتری سه سیلندر بنزینی با قدرت 89 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتون متر است که با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی، حرکت را به چرخ های جلو منتقل می نماید. نیروی محرکه این موتور قادر است سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت (صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت) را در 12.2 ثانیه محقق کند. از نظر مصرف سوخت هم این خودرو یک گزینه مناسب به نظر می رسد چراکه رنو ادعا می نماید این اندازه 54.3mpg در چرخه ترکیبی WLTP است. اندازه انتشار گاز های گلخانه ای این خودرو هم حداکثر 119 گرم دی اکسید کربن اعلام شده است.

تصاویر نسخه تازه رنو کلیو Lutecia Limited Edition

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-عینک بانوان

منبع: فرارو

به "نسخه ویژه و محدود رنو کلیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه ویژه و محدود رنو کلیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید