پژو 408 پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان

به گزارش عینک بانوان، عدهپژو 408 فعلاً فقط در نمونه بسیار محدود First Edition در دسترس قرار گرفته است و تنها مدلی است که می توانید آن را بخرید. این خودرو فوق العاده برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس سال جاری رونمایی شد و توانست نظر بسیاری از علاقه مندان به خودرو را به سوی خود جلب کند. پژو 408 به بیان این برند فرانسوی اختراع جدیدی در کلاس سدان ها به شمار می رود.

پژو 408 پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان

پژو 408 پلاگین هیبرید

عینک بانوان - محمد فتح اللهی - پژو 408 تازه نمایانگر یک زبان طراحی به روز از این برند فرانسوی است. 408 خودرویی است که پژو آن را dynamic fastback یا فست بک پویا می نامد.

پژو 408 در عین فست بک بودن می تواند یک شاسی بلند هم لقب بگیرد. این خودرو همه کاره پژو احتمالاً یکی از پیروز ترین مدل های این برند فرانسوی در سال های آینده خواهد بود. چرا که احتیاج هر خریداری را برآورده می نماید.

در حال حاضر، مشتریان بریتانیایی مدل محدودی از این خودرو را با نام First Edition می توانند بخرید که تعداد آن فقط به 50 دستگاه محدود شده است.

پس از برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس، قیمت مدل First Edition پژو 408 در بازار خودرو بریتانیا 43.250 پوند مشخص شد.

پژو 408 پلاگین هیبرید

این نسخه از 408 فقط و فقط با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه می گردد. قدرت قوای محرکه آن براساس اعلام پژو 222 اسب بخار است که همراه با یک پک برقی به دست مشتریانش می رسد.

این پک برقی شامل یک شارژ خانگی Wallbox است که خریداران می تواند در منزل خود آن را نصب نمایند. به غیر از این، کمپانی پژو 500 پوند هزینه شارژ این خودرو را در ایستگاه های شارژ شهری پرداخت می نماید.

به تمامی این موارد یک پکیج خدمات که شامل چهار سال زمان یا 40.000 مایل پیمایش است هم به خریدار اهدا می گردد.

جایگاه پژو 408 مدل First Edition در دنیا

نسخه First Edition دارای رنگ آبی متالیک، رینگ های آلیاژی 20 اینچی و صندلی های جلو مجهز به گرم کن و ماساژور است. سامانه اطلاعات و تفریح این خودرو که i-Cockpit نام دارد با صفحه نمایش 10 اینچی و کابینی سراسر پوشیده شده با چرم Alcantara فضایی فوق العاده در اختیار سرنشینان آن قرار می دهد.

پژو برای این خودرو یک شارژر 7.4kW آنبورد نیز پیش بینی نموده است. نکته مجذوب کننده پژو 408 پلاگین هیبریدی First Edition این است که این خودرو فقط و فقط به وسیله پلت فروم خرید آنلاین پژو قابل خرید است.

پژو 408 پلاگین هیبرید

408 که جایگاهی بین خانواده 508 و شاسی بلند سایز میانه 3008 قرار گرفته است، استایل بدنه آن شبیه به Polestar 2 است. نکات کلیدی طراحی این خودرو، خلق یک هاچ بک پنج در قد بلند با تمرکز بر کاربردی بودن و خوش استایل بودن از سوی پژو بود. این برند فرانسوی درباره 408 می گوید که این خودرو اولین در نوع خود در بازار خودرو دنیا است.

بسیاری از استایل های پژو 408 برای پژو بسیار تازه است. گرچه این خودروساز فرانسوی پیش تر با معرفی 308 از سبک تازه طراحی محصولات خود رونمایی نموده بود، اما می توان به جرأت مطرح کرد که 408 یک قدم رو به جلو برای این برند به شمار می رود.

پلت فرم و موتورهای پژو 408

پلت فرم اصلی این مدل با 308 مشترک است. از همین رو پژو موتورهای مشترک بسیاری هم برای تمامی محصولات خود استفاده می نماید.

408 بر روی آخرین پلت فرم به روز EMP2 پژو قرار گرفته است و به یک موتور بنزینی و بعلاوه پیشرانه های پلاگین هیبرید مجهز است. پژو می گوید که تمامی موتورهای موجود برای این خودرو از اوایل سال 2023 در اختیار مشتریان خواهد بود.

این برند فرانسوی بعلاوه خاطرنشان کرد که یک نسخه کاملاً الکتریکی از این خودرو در دستور فراوری قرار گرفته است که احتمالاً نام آن e-408 خواهد بود.

پژو می گوید تنها نسخه غیر برقی آن که مدل پایه نیز به شمار می رود دارای موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربو بنزینی است. این موتور می تواند 128 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار دهد. اما فراوری این مدل تداوم نخواهد داشت و براساس اعلام پژو این نسخه تا سرانجام سال 2023 با یک مدل mild-hybrid جایگزین می گردد.

موتورهای پلاگین هیبریدی پژو 408

پژو 408 پلاگین هیبرید

دو پیشرانه پلاگین هیبرید پژو با قدرت 178 اسب بخار (مدل Hybrid 180) و 222 اسب بخار (مدل Hybrid 225) برای این خودرو پیش بینی شدند.

هر دو مدل از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می نمایند که به یک موتور الکتریکی متصل اند و از یک باتری 12.4 کیلوواتی تغذیه می نمایند.

شارژ کامل پک باتری پژو 408 پلاگین هیبرید، یک ساعت و 55 دقیقه طول می کشد و این کار با یک شارژر 7 کیلوواتی خانگی (Wall Box) هم قابل انجام است.

مدل های 308، 508 و 3008 PHEV از سامانه پلاگین هیبرید یکسانی استفاده می نمایند که می توانند بین 60 تا 63 کیلومتر پیمایش داشته باشند. بنابراین ارقام پیمایشی برای پژو 408 نیز محتمل به نظر می رسد.

همه موتورهای این خودرو منحصراً به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می شوند. بنابراین انتظار می رود مدل 1.2 بنزینی در حدود 10 ثانیه برای شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت زمان احتیاج داشته باشد.

سامانه کمکی برقی برای مدل های پلاگین هیبریدی می توانند این نسخه های سنگین تر را به شتاب بهتری برسانند. براساس اعلام پژو نسخه Hybrid 225 قادر است در مدت زمانی حدوداً 8.5 ثانیه این خودرو را به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

سریع ترین نسخه پژو 408 بدون شک مدل برقی e-408 خواهد بود. نیروی قوای محرکه این مدل از یک پک باتری 54 کیلووات ساعتی تامین می گردد که کمی بزرگتر از واحدی است که در پژو e-2008 و e-208 می بینیم. اما ترکیب شیمیایی تازهی باتری ها براساس آنچه پژو می گوید برای بهبود پیمایش این خودرو کارایی لازم را دارند.

مدت زمان شارژ احتمالی مدل برقی پژو 408

پژو ادعا می نماید که e-308 می تواند در کمتر از 25 دقیقه 20 تا 80 درصد ظرفیت باتری های خود را کاملاً شارژ کند. بنابراین برای e-408 نیز همین مدت زمان مورد انتظار است.

مسافت پیمایشی 248 مایلی (400 کیلومتری) برای e-308 نیز ادعا شد. اما با شرایط عمودی تر و آیرودینامیک کمتر e-408 نسبت به این خودرو هاچ بک احتمالاً در این اندازه مسافت قابل پیمایش با e-308 مطابقت نخواهد داشت.

مدیر طراحی پروژه این خودرو آقای Pierre-Paul Mattei در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس گفت که طراحی و موقعیت 408 کلید و مسیر اصلی بسیاری از مدل های تازه پژو خواهد بود.

او گفت: 408 تازه چند سال پیش با هدف اختراع مجدد کلاس سدان ها آغاز شد. موقعیت رانندگی این خودرو کاملاً پویا است. 408 بالاتر از یک سدان است، اما نه به بلندی یک شاسی بلند کوپه. این خودرو برای افرادی است که در پی چیز تازهی در خودروهای امروزی هستند. 408 یک سدان بسیار داینامیک با حس و DNA مدرن پژو است.

تست خودرو مکث تیارا ، جادار اما بی جان!

فونیکس اف ایکس در ترکیه با امکانات بیشتری به فروش می رسد

فروش هایما 8S در چین رکورد زد / جدول آمار فروش ماهانه هایما 8S در چین

منظور مسئول وزارت صمت از فراوری 9 خودروی تازه داخلی کدام محصولات است؟

منبع: بیت ران

به "پژو 408 پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 408 پلاگین هیبرید و اختراع مجدد کلاس خودروهای سدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید