لامبدا از دلتا مسری تر است

به گزارش عینک بانوان، گویا بر خلاف آنچه که تصور می شود ویروسی که نخستین بار در کشور پرو شناسایی شده و اکنون لامبدا نام گرفته از ویروس دلتا مسری تر است.

لامبدا از دلتا مسری تر است

به گزارش عینک بانوان به نقل از دیلی میل، ویروس دردسرساز لامبدا اکنون به طور رسمی در 31 کشور جهان شناسایی شده و استرالیا آخرین کشوری است که اعلام می کند لامبدا در این کشور شناسایی شده.

سویه جهش یافته این ویروس کرونا پس از مشاهده در انگلیس ، آمریکا و آلمان مورد توجه رئیسان سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.

تصور می شود که این ویروس جهش یافته نخستین بار تابستان سال گذشته در کشور پرو به وجود آمده است و پس از به طور مارپیچ در تمامی کشورها نفوذ کرده. تخمین زده می شود که 81 درصد از موارد ابتلای نو در قاره آمریکای جنوبی به دلیل همین ویروس جهش یافته باشد.

پزشکان با کنترل و بررسی این ویروس به این نتیجه رسیده اند که از دیگر گونه های جهش یافته کرونا خطرناک است و حتی از دلتای غالب هم مسری تر ارزیابی شده است. دلتا اکنون به نام ویروس غالب در جهان شناخته می شود.

البته دانشمندان هنوز در رابطه با مسری تر بودن لامبدا شک دارند.

حتی مشاهدات دیگر حاکی از آن است که لامبدا کشنده تر هم هست و به همین دلیل است که پرو یکی از بدترین نرخ های مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد.

با این حال دانشمندان امیدواری کرده اند که واکسن های کرونای فایزر و مدرنا در تقابل با این ویروس جهش یافته کاملا موثر است.

آشنایی بیشتر با لامبدا

نام: لامبدا Lambda یا C.37

اولین بار کجا مشاهده شد؟

این سویه برای اولین بار در آگوست سال 2020 در پرو ردیابی شد

درچند کشور مشاهده شده است؟

این نمونه در 31 کشور مشاهده شده است. (بر اساس فهرست ارائه شده لامبدا به ایران نرسیده است)

چه جهش هایی دارد؟

این پروتئین دارای دو جهش نگران کننده است - معروف به L452Q و F490S. ترس از این جهش ها در ایجاد عفونت بیشتر و توانایی دور زدن برخی از مصونیت ها (آنتی بادی ها) است.

آیا بیشتر عفونی است؟

دانشمندان در پرو ادعا کرده اند که این جهش به دلیل شیوع سریع آن در کشور ، بیشتر عفونی است. اما هیچ اثبات قابل توجهی وجود ندارد که ویروس نسبت به سویه های موجود از جمله دلتا مسری تر باشد.

آیا کشنده تر است؟

کارشناسان اصرار دارند هیچ شواهدی وجود ندارد که مرگبارتر بودن آن را نشان دهد ، علی رغم اینکه برخی از پزشکان شیوع آن را به پرو با داشتن یکی از بدترین اندازه مرگ و میرهای ناشی از کووید در جهان مرتبط می دانند.

منبع: جام جم آنلاین

به "لامبدا از دلتا مسری تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبدا از دلتا مسری تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید