قابلیتهای جدید محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام شد

به گزارش عینک بانوان به نقل از پرس اسوسیشن، شب گذشته کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2021 میلادی به طور مجازی برگزار گردید. در این مراسم اپل بعضی از جدیدترین سرویس ها ویژگی هایی آیفون و دستگاه های دیگرش را معرف کرد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

قابلیتهای جدید محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام شد

مهم ترین آپدیت این مراسم مجازی تغییرات فیس تایم در iOS15 بود. کاربران فیس تایم می توانند برای برقراری تماس زمانبندی نمایند، لینک هایی را برای پیوستن به گردهمایی های مجازی به اشتراک بگذارند. حتی کاربران دستگاه های اندروید و ویندوز نیز می توانند با استفاده از نسخه وب فیس تایم در گردهمایی مجازی شرکت نمایند.

دیگر تغییر مهم اپل فوکوس (Focus) نام دارد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد ویژگی مزاحم نشوید را فوکوس برای خود شخصی سازی کند و به این ترتیب هنگامیکه در شرایط کار است، نوتیفیکیشن های دوستان و خانواده مسدود می شوند یا هنگامیکه کاربر مشغول کار نیست می تواند نوتیفیکیشن های همکاران را نادیده بگیرد.

علاوه بر تمام این موارد فیس تایم در حالت پرتره برای کاربران ارائه می گردد. در این حالت پس زمینه محور می گردد تا فرد در موضوع تصویر باشد.

علاوه بر آن اپلیکیشن والت (Wallet) نیز گسترش یافته و از کلیدهای خانه و اتاق هتل نیز پشتیبانی می نماید. کاربر برای استفاده از قابلیت های والت کافی است روی نمایشگر دستگاه ضربه بزند.

از سوی دیگر نقشه اپل مپز نیز ظاهری جدید و سه بعدی یافته و دوربین آیفون می تواند متن های روی تصاویر را شناسایی کند.

آی پد OS

ویجت هایی که قبلاً در نمایشگر خانه آیفون عرضه شده بود اکنون به آی پد نیز راه یافته و ابزارهای چند وظیفه ای (multi tasking) برای کاربر عرضه شده است.

علاوه بر آن اپ تازه رفلکت(Reflect)نیز به ویژگی Breathe افزوده می گردد. این آپدیتی مهم برای نرم افزار اپل واچ (watch OS) است. قابلیت رفلکت از کاربر می خواهد چند ثانیه به یک خاطره خوشایند فکر و روی آن تمرکز کند. این جایگزینی جدید برای تمرین های تنفس در اپ Breathe است. در کنار این موارد تمرین های تای چی و پیلاتس نیز به اپ های فیتنس افزوده شده اند.

مک OS

نسخه جدید نرم افزار رایانه اپل mac OS Monterey نام دارد و شامل ابزار جدیدی به نام Universal Control است که به افراد اجازه می دهد با استفاده از ماوس و کیبورد نمایشگر 3 دستگاه مختلف را کنترل نمایند.

طراحی مرورگر وب اپل (سافاری) نیز تغییر یافته و فشرده تر شده است. به گفته تیم کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل، تمام نرم افزارهای جدید در پاییز امسال برای عموم عرضه می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قابلیتهای جدید محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیتهای جدید محصولات اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید