دیدنی های سئول ؛ مرکز کره جنوبی

به گزارش عینک بانوان، سئول یکی از هیجان انگیزترین شهرهای بزرگ آسیا و به علت المپیک زمستانی، مقصد اصلی بسیاری از مسافران در زمستان 2018 است. در ادامه با برترین دیدنی های سئول آشنا شوید.

دیدنی های سئول ؛ مرکز کره جنوبی

سئول، بزرگ ترین شهر و مرکز کره جنوبی است. هر سال گردشگران زیادی از مکان های دیدنی سئول بازدید می نمایند و این شهر در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا است. سئول، شهری پرجنب و جوش با آسمان خراش ها، مراکز خرید و پارک های موضوعی رنگارنگ، کاخ های سلطنتی، معابد بودایی و اماکن تاریخی فراوان است. دسترسی به تمام نقاط این شهر با مترو، تاکسی و اتوبوس به راحتی امکان پذیر است. در ادامه با محبوب ترین دیدنی های سئول آشنا شوید و در سفر به سئول بازدید از آن ها را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کاخ گیونگ بوک

کاخ گیونگ بوک (Gyeongbok Palace) یا کاخ گیونگ بوک گونگ، کاخ اصلی سلسله چوسان، آخرین سلسله سلطنتی کره در قلب سئول واقع شده است. بسیار تعجب برانگیز است که سئول نه تنها یک، بلکه پنج کاخ اصلی دارد. در میان این کاخ ها، گیونگ بوک گونگ بزرگ ترین و مهم ترین کاخ محسوب می گردد. اغلب گیونگ بوک گونگ را با شهر ممنوعه (Forbidden City) پکن مقایسه می نمایند. گیونگ بوک مجموعه کاخ بزرگی است که موزه ملی فولکلور کره (National Folk Museum of Korea) را هم شامل می گردد. با اجاره کردن لباس سنتی کره ای که هانبوک (Hanbok) نام دارد، می توانید به صورت رایگان از این جاذبه بازدید کنید.

کاج چانگ دوک

دومین کاخ بزرگ در سئول، چانگ دوک گونگ (Changdeokgung) است. این کاخ به خاطر باغ مخفی بزرگ، معابد بی شمار، عمارت ها و گیاهان و جانوران متنوعی که دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است و از جاهای دیدنی سئول محسوب می گردد. گردشگران بسیاری در فصل بهار و پاییز برای دیدنی شکوفه های گیلاس و برگ های رنگارنگ درختان از این کاخ بازدید می نمایند. کره ای ها چانگ دوک گونگ را به عنوان زیباترین کاخ سئول معرفی می نمایند.

روستای بوکچون هانوک

روستای بوکچون هانوک (Bukcheon Hanok Village) با بیش از 400 خانه سنتی کره ای که هانوک نامیده می گردد، بین گیونگ بوک گونگ و چانگ دوک گونگ واقع شده است. این هانوک ها محل زندگی طبقه اشراف چوسان بوده اند و هنوز مالکیت بعضی از آن ها با مردم محلی است. بیشتر هانوک های این روستای تاریخی به کافه ها، رستوران ها و مغازه های کوچکی تبدیل شده است که صنایع دستی و سوغاتی می فروشند. چندین چایخانه سنتی هم در روستای بوکچون پیدا می گردد.

لاته ورلد

لاته ورلد (Lotte World)، بزرگ ترین مجموعه تفریحی سئول و بزرگ ترین پارک موضوعی در فضای بسته دنیا است که یک پارک تفریحی فضای باز به نام مجیک آیلند با یک جزیره مصنوعی در وسط دریاچه دارد که به ترن هوایی و مراکز خرید متصل است. یک هتل لوکس، موزه فولکلور، امکانات ورزشی و سینما هم در لاته ورلد وجود دارد. اگر در پی تفریح های درجه یک هستید، لاته ورلد برترین مکان برای شما است.

رود چونگ گیه چون

رود چونگ گیه چون (Cheonggyecheon Stream) با طول 10 کیلومتر از وسط شهر سئول عبور می نماید و نمایشگاه فضای باز و محل برگزاری جشنواره در سئول است. در طول کریسمس و تعطیلاتی چون تولد بودا و جشنواره فانوس، اطراف این رود را با چراغ های رنگارنگ و آثار هنری تزئین می نمایند.

برج شمال سئول

برج شمال سئول (North Seoul Tower) یا برج ان سئول (N Seoul Tower) در کوه نامسان واقع شده است و با ارتفاع 236 متر، دومین نقطه بلند سئول محسوب می گردد. این برج در شبانه روز، منظره فوق العاده ای دارد. معمولا زوج های جوان، برای پایداری عشق و پیوندشان، قفل عشق را در بالای این برج می بندند.

پارک ملی بوکان سان

اگرچه مساحت کره جنوبی تقریباً به میزان استان کنتاکی در آمریکا است، اما 22 پارک ملی دارد. پارک ملی بوکان سان (Bukhansan National Park) واقع در حومه سئول، یکی از این پارک ها است. با بالا رفتن از کوه بوکان می توانید منظره فوق العاده زیبایی از شهر سئول را به خصوص در شب دیدن کنید.

موزه ملی کره

موزه ملی کره (National Museum of Korea)، بزرگ ترین موزه تاریخ و هنر کره است که در سال 1945 تاسیس شد. موزه ملی کره به علت بازدید سالانه سه میلیون نفر به عنوان یکی از مشهورترین موزه های دنیا و آسیا شناخته شده است.

موزه یادبود جنگ کره

موزه یادبود جنگ کره (War Memorial of Korea) در سال 1994 به منظور نمایش و احترام به تاریخ نظامی کره در محل سابق مرکز فرماندهی ارتش افتتاح شد. در این موزه، تجهیزات نظامی و خاطرات جنگی در 6 نمایشگاه فضای بسته و یک نمایشگاه فضای باز به نمایش گذاشته می گردد.

موزه تریک آی سئول

موزه تریک آی سئول (Trick Eye Museum)، اولین موزه واقعیت افزوده در دنیا است و در سفر به سئول، بازدید از آن را نباید از دست داد. این موزه، مجموعه کاملی از جاذبه های مختلفی از جمله موزه یخ که کاملا از یخ ساخته شده است، منطقه واقعیت مجازی، موزه عشق برای بزرگسالان را شامل می گردد، حتی لباس سنتی کره ای (هانبوک) هم در این موزه اجاره داده می گردد. موزه تریک آی در منطقه هونگده، یکی از منطقه ها جوان پسند سئول قرار گرفته است و فیلمبرداری بسیاری از سریال های کره ای هم در این منطقه اجرا شده است.

لی اوم، موزه هنر سامسونگ

لی اوم، موزه هنر سامسونگ (Leeum, Samsung Museum of Art) یکی از معتبرترین موزه های هنر سئول است که در آن آثار هنری سنتی و معاصر کره در دو ساختمان مجزا به نمایش گذاشته می گردد. دولت کره جنوبی، 36 اثر از آثار نمایشگاه هنر سنتی کره ای را به عنوان گنجینه ملی ثبت نموده است.

پل بانپو

پل بانپو (Banpo Bridge)، طولانی ترین پل فواره ای دنیا است که بر فراز رودخانه هان (Han River) قرار گرفته است. از طلوع آفتاب تا هنگام شب، نمایش های ترکیبی نور و آب متنوعی در این پل برگزار می گردد؛ اما زیباترین آن ها، نمایش نور در شب است. آب فواره های این پل مستقیما از رودخانه تامین می گردد و برای سازگاری با محیط زیست طوری طراحی شده است که این آب مجددا به بستر رودخانه بازگردد.

معبد جوگیسا

معبد جوگیسا (Jogyesa Temple)، معبد اصلی انجمن جوگیه، بودایی های کره ای و یکی از مهم ترین معابد این کشور است. این معبد در سال 1395 در اوایل سلسله چوسان، تاسیس شد. در ماه می و هنگام تولد بودا در معبد جوگیسا، جشنواره ای محلی برگزار می گردد و بازدیدنمایندگان زیادی برای دیدنی آن می فرایند.

مسجد مرکزی سئول

بازدید از کره جنوبی، غافلگیری های فراوانی را به همراه دارد. بیشتر مسافران و گردشگران مسلمان نمی دانند که در کره جنوبی هم مسجد وجود دارد. مسجد مرکزی سئول (Seoul Central Mosque)، تنها مسجد سئول و اولین مسجد ساخته شده در کره جنوبی است. تجربیات بازدید خود از دیدنی های سئول را با ما و سایر کاربران عینک بانوان به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / seoulistic.com / tommyooi.com / theculturetrip.com

به "دیدنی های سئول ؛ مرکز کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سئول ؛ مرکز کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید