جشن انار کجا برگزار می گردد؟

به گزارش عینک بانوان، خبرنگاران : جشن انار ، جشنواره ای زیبا و دیدنی است که در شهرهای سنتی ایران برگزار می گردد.

جشن انار کجا برگزار می گردد؟

انار از میوه های پرفایده برای بدن است. اکنون که در فصل پاییز قرار داریم انار به وفور یافت می شود. آش انار و انواع دسر را با انار می توان درست کرد. جشنواره انار در نقاط مختلف کشورمان برگزار می شود. در این مطلب به شما عزیزان می گوییم که جشن انار کجا برگزار می شود؟

به گزارش عینک بانوان، جشن انار یکی از جشن هایی است که در فصل پاییز در ایران برگزار می شود. این جشن معمولا در شهرهایی از ایران که سنتی تر هستند برگزار می شود و فلسفه اصلی و زیبای آن شکرگزاری از نعمت هایی است که خدای یکتا به بندگانش عطار می نماید.

برگزاری این جشن و جشنواره باعث می شود که نعمت های کوچک و بزرگ خداوند در زندگی را همواره به یاد داشته باشیم و شکرگزار باشیم! اگر شما هم علاقه مند شدید که بهتر از قبل با این جشن و جشنواره آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهداف و فلسفه های برگزاری جشن ایران در شهرهای ایران

این جشنواره نه تنها باعث رونق صنعت گردشگری در کشور می شود بلکه می تواند باعث رشد رونق مالی در شهرهایی که این جشن برگزار می شود نیز بشود!

مردمان بومی و افراد عادی زیادی هستند که برای بازدید از این جشنواره از شهرهای مختلف و حتی کشورهای خارجی به سمت شهرهایی که این جشن در آن ها برگزار می شود، می فرایند! تعامل و ارتباطاتی که در حین این جشنواره بین مردم عادی و بومی ایجاد می شود یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره به شمار میرود.

بعلاوه می توان اهداف و فلسفه های بزرگ دیگری در رابطه با این جشن در نظر گرفت که آشنایی با خواص اعجاب انگیز انار و خواص درمانی آن، فرهنگ خوردن میوه های سالم، ترویج فرهنگ شکرگزاری و … اشاره نمود.

جشن انار همزمان با فصل برداشت انار در چند شهر و استان از کشور ایران برگزار می شود که شامل جشن انار پاوه ، جشن انار ارسنجان ، جشن انار اورامانات ، جشن انار انبوه ، جشن انار باینگان ، جشن انار در کاخ نیاوران ، جشنواره انار در تهران ، جشنواره انار فاروق ، جشنواره انار بادرود و جشنواره انار دورک است.

در ادامه جشنواره های انار در شهرهای کشور عزیزمان ایران، زمان برداشت آن ها و حال و هوای این جشن ها را شرح دهد.

خواص شگفت انگیز انار را بشناسید!

احتمالا می دانید که انار یکی از میوه های بهشتی است که در کشور عزیزمان ایران در فصل بهار می توان آن را برداشت کرد! این میوه دارای خاصیت ها و فواید شگفت انگیزی است که از جمله آن ها می توان به جلوگیری از افسردگی، از بین استرس و نگرانی های معمول، شاداب کردن روح و جان و … اشاره نمود!

در جشن های چیدن انار به صورت مفصل در این رابطه شرح داده می شود، اما ما در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

انسان های امروزی با خوردن غذاهای چرب و چیلی، فست فود ها و غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده هستند، معده خود را مریض می نمایند که این موضوع می تواند باعث مرض های گوناگون در دوران عمر انسان بشود.

خوردن انار که باعث پاکسازی معده است یکی از برترین روش های درمان مسائل معده و رفع کردن خطراتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید!

بعلاوه شما می توانید با خوردن انار، عملکرد اعضا و جوارح اصلی بدن خود از جمله قلب، مغز، کبد و … را بهبود ببخشید و از بروز بیماری خطرناک و غیرقابل درمان سرطان جلوگیری کنید. در جشن انار می توانید برترین و تازه ترین نوع این میوه را پیدا کنید و از آن میل کنید.

چه استفاده هایی می توان از انار داشت؟

در این جشنواره ها متوجه می شوید که از این میوه بهشتی می توانید استفاده های زیادی بکنید که از جمله مهم ترین آن ها تازه خوری، گرفتن آب انار برای لذت بردن از آن، درست کردن رب انار، درست کردن انواع لواشک با انار، سس انار و درست کردن مربای انار است. بعلاوه شما می توانید یاد بگیرید که چگونه می توانید این کار را با ابزارهای ساده ای حتی در خانه تان انجام دهید.

نمایشگاه انار در شهرهای ایران

سنت جشن انارانه در ایران علاوه بر شکر و سپاس به درگاه خدا به علت نعمت های بسیار خداوند، اصولا به حرمت و تقدسی بر می شود که ایرانیان برای طبیعت و آنچه که از آن به دست می آید به جا می آورند. جشن انار از سنت ها و رسم های ایرانیان بوده است که علاوه بر برکت، شادی هم به همراه دارد.

جشن انار هر ساله به مناسبت آغاز پاییز و در زمان برداشت انار در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود و در این جشن ها غذاهای پخته شده با انار و طرز تهیه رب انار و سایر محصولات انار آموزش داده می شود. جشنواره انار فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با انواع فراورده های انار و صنایع دستی شهرهای ایران است.

جشنواره انار فاروق

روستای فاروق از توابع بخش سیدان شهرستان مرودشت است که بخاطر پر بار بودن انار در این روستا 3 سال در این شهر جشنواره انار برگزار شده است.

معرفی انار فاروق و فرآورده های آن، معرفی بسترهای گردشگری فاروق، برداشته شدن گام در راستا احیاء میراث های تاریخی، طبیعی و مذهبی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، پاس داشت روز فاروق و تاریخ هفت هزار ساله آن و تداوم توجه همه جانبه به این روز در جشن انار فاروق در نظر گرفته شده است.

حدود 3 سال پی در پی جشنواره انار در فاروق برگزار شده است و تاریخ برگزاری این جشن در آبان ماه بوده است.

برای اقامت در فاروق و بازدید از جشنواره انار در این روستا می توانید محل اقامتگاه خود را با رزرو منزل مبله در مرودشت به وسیله سایت و یا اپ سپنجا انجام دهید.

جشنواره انار در تهران

شاید برایتان جالب باشد که در مرکز اصلی کشورمان ایران در چند مکان مهم این شهر جشنواره هایی با همین نام برگزار می شود که اگر ساکن این شهر هستید، می توانید به آن ها سر بزنید و یا در صورت تمایل با اجاره سوئیت در تهران برای بازدید از آن ها بار سفر خود را ببندید!

در این جشنواره ها شما شاهد این موضوع هستید که انارهای با کیفیت و خوبی به فروش گذاشته می شوند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برگزاری جشن انار در تهران بواسطه همت و کوشش هایی است که شهرداری تهران بزرگ، مصلای تهران، جشنواره انار در فرهنگسرای اشراق و جشنواره فرهنگسرای خاوران در تهران برگزار می شود.

انار انواع مختلفی دارد که متناسب با ذائقه هر شخص فرق دارد، از انار شیرین گرفته تا انار ترش.

برای اقامت در تهران و تماشا جشنواره انار در تهران قبل از سفر خود محل اقامت خود را با اجاره منزل مبله در تهران به وسیله سایت و یا اپ سپنجا انجام دهید.

جشنواره انار بادرود

انار نادری بادرود، یکی از چهار رقم انار معروف کشور است. بادرود، مرکز بخش امامزاده شهرستان نطنز، با برخورداری از 2 هزار هکتار باغ انار سالانه افزون بر 40 هزار تن محصول روزانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.

همانطور که احتمالا خودتان هم حدس می زنید، جشن انار در این شهر با توجه به سنتی بودن آن و معرفیت انار آن در کل کشور به صورت خاصی برگزار می شود که تماشا آن از نزدیک احتمالا باعث می شود که تا همواره خاطره این جشن در فکر شما باقی بماند.

در جشنواره انار بادرود شاهد این موضوع هستیم که کارگاه های سنتی تهیه رب انار، سرکه انار، ژله انار، رنگرزی انار و … هم در حال برگزاری است و شما می توانید از نزدیک برای تماشا این جشنواره بروید.

منبع: رکنا

به "جشن انار کجا برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن انار کجا برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید