دلیل های کپک زدن مرباهای خانگی چیه ؟

به گزارش عینک بانوان، یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است هر بانوی کد بانویی با آن روبرو گردد، کپک زدن مربای خانگی است که آن را با ذوق و به عشق زیاد نسبت به اعضای خانواده خود تهیه نموده است. عموما کپک زدن مربا بنابر دلایل مختلفی اتفاق می افتاد که مهم ترین آن ها خوب پخته نشدن مرباست. اگر در پی یادگیری دلایل کپک زدن مرباهای خانگی و بعلاوه ترفندهایی برای مقابله با آن هستید با ما همراه باشید!

دلیل های کپک زدن مرباهای خانگی چیه ؟

پاسخ به یک سوال مهم، چرا مربای خانگی کپک می زند؟

اصولا کپک زدن مربا نتیجه قوام نیامدن آن است. به عبارت بهتر اگر شیرینیجاتی همانند مربا، شربت و حتی ترشی ها به میزان کافی قوام پیدا نکنند بعد از مدتی رقیق و ترش می شوند و در نهایت کپک می زنند! ضمناً اگر برای سرو مربا نیز اگر از قاشق آغشته شده به مواد دیگری همانند پنیر، کره و … بهره ببرید احتمال کپک زدن مربا به مراتب افزایش پیدا می نماید.

جالب است بدانید که شیوه پخت مرباهای مختلفی همانند مربای انجیر سیاه، مربای هویچ، آلبالو و … از دیگر مسائلی است که می تواند دلیل اصلی کپک زدن مربا باشد. از این رو ضروری است به درجه حرارت شعله ای که قابلمه مربا را بر روی آن قرار می دهید و بعلاوه مدت زمانی که صرف پختن مواد مربا می کنید، دقت ویژه ای داشته باشید! از دیگر دلایل کپک زدن مربا نیز می توان به مواردی همانند:

  • نبستن درب ظرف مربا بعد از هر بار استفاده
  • کم بودن اندازه شکر به کار گرفته شده برای تهیه مربا
  • آلوده و یا خیس بودن شیشه ای که مربا درون آن نگهداری می گردد.
  • و …

اشاره نمود.

چکار کنیم تا مربای ما کپک نزد؟

اگر بعد از آشنایی با طرز تهیه مربای آلبالو و سایر مرباهای خوشمزه، تصمیم خود را برای تهیه مربای خانگی گرفته اید و دوست دارید از ترفندهای خانه داری همانند راه های جلوگیری از کپک زدن مربا اطلاع پیدا کنید، این قسمت از مقاله مخصوص شماست!

توجه به غلظت مربا

در طول پختن و جوشیدن مواد مربا ضروری است به غلظت آن ها توجه ویژه ای داشته باشید چرا که اگر مربای خانگی شما شل بوده و یا غلظت کافی نداشته باشد، بدون شک کپک خواهد زد. برای اطمینان از اینکه مربای شما به غلظت کافی رسیده است و یا نه؟ تنها کافی است اندازهی از آن را داخل یک نعلبکی بریزید، اگر مربا بعد از خنک شدن حالت ژله ای به خودش گرفت به معنای آن است که به میزان کافی غلیظ شده است.

تمیز بودن شیشه مربا

ضروری است پیش از ریختن مربای خنک شده داخل ظرف شیشه ای از تمیز و استریل بودن آن اطمینان کافی پیدا کنید. دقت داشته باشید که بهتر است از ظروف پلاستیکی برای نگهداری مربا استفاده نکنید.

توجه به بایدها ونبایدهای هر بار مصرف مربا

بهتر است در طول هر بار مصرف مربا، درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نگردد و با مواد مربا واکنش شیمیایی نشان ندهد. گفتنی است که قرار دادن قاشق آغشته به مواد دیگری همانند پنیر، کره و … نیز می توانند باعث کپک زدن مربا گردد به همین دلیل ضروری است از قاشق جداگانه ای برای سرو مربا استفاده گردد.

اقیانوسی به وسعت مجله اسنپ اکسپرس

مجله اسنپ اکسپرس، یکی از مجلات اینترنتی پرطرفدار بوده که مقالات تخصصی متعدد و مفیدی در حوزه های مختلفی همانند رژیم، آشپزی، شیرینی پزی، سلامت و زیبایی، سبک زندگی و … را در دسترس شما قرار می دهد. مقالاتی که با نگاهی متفاوت به هر یک از نیازهای روزمره شما سعی در بهبود مهارت های فردی شما دارند!

منبع: فوت و فن

به "دلیل های کپک زدن مرباهای خانگی چیه ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل های کپک زدن مرباهای خانگی چیه ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید