طرز تهیه 4 غذا برای خواب راحت شبانه!

به گزارش عینک بانوان، ما برای شما دستور پخت چند غذای ساده را آماده نموده ایم که می توانید شب با خوردن آن ها راحت بخوابید و صبح با نشاط بیدار شوید و به کارهایتان برسید.

طرز تهیه 4 غذا برای خواب راحت شبانه!

شاید شما هم شنیده باشید که قبل از خواب نباید نوشابه انرژی زا، غذا هایی چرب وشکلات خورد به این علت که خواب راحت را از ما می گیرند؛ اما اگر این نکات را رعایت کردیم، اما باز هم خواب مان راحت و به موقع نبود چه؟

ما برای شما دستور پخت چند غذای ساده را آماده نموده ایم که می توانید شب با خوردن آن ها راحت بخوابید و صبح با نشاط بیدار شوید و به کارهایتان برسید.

1. 250 گرم تره شسته و خرد شده

2. 250 گرم پیازچه شسته و خرد شده

3. یک عدد تخم مرغ

4. زردچوبه، فلفل و نمک به مقدار دلخواه

5. 4 قاشق غذاخوری روغن مایع

تره، پیازچه، تخم مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک را با هم مخلوط کنید سپس روغن را در تابه را بریزید و بگذارید تا داغ گردد. حالا مخلوط مواد را در تابه بریزید بعد از چند دقیقه که به صورت منسجم در آمد؛ تخم مرغ سفت سد و رنگ سبزیجات کمی تیره شد از پشت به رویش کنید. می توانید این کوکو را با نان، برنج یا بدون هیچ از این ها بخورید.

1. 300 گرم لوبیا چیتی

2. 300 گرم قارچ

3. 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

4. نمک به مقدار دلخواه

لولیا را شسته و در قابلمه ای بریزید که تا 10 سانت روی آن آب بریزید. بگذارید تا 2 ساعت بچوشد سپس چک کنید اگر پخته بود قارچ های خورد شده، دو قاشق رب گوجه فرنگی و نمک را به آن بیفزایید. بگذارید 20 دقیقه دیگر بجوشد سپس غذا حاضر است.

1. 500 گرم کشک سابیده

2. 2 عدد پیاز بزرگ

3. 100 گرم گردو

4. نعنا خشک، نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار دلخواه

ابتدا داخل ظرفی کوچک نعنا داغ درست کنید به این صورت که روغن را داغ کنید و نعنا خشک را داخل آن بریزید و سریع خاموش کنید، زیرا نعنا سریع می سوزد، آن را کنار بگذارید و بعد پیاز را خلال خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید زمانی که طلایی شد زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه کنید کمی تفت دهید. کشک ساییده را با مقداری نمک و آب مخلوط کنید و پیاز ها و نعنا داغ را هم اضافه کنید و دائم هم بزنید که کشک شما بریده بریده نگردد. زمانی که جوشید دیگر لازم به هم زدن نیست و زیر آن را خاموش کنید.

اگر وگان باشید یا علاقه ای به لبنیات حیوانی نداشته باشید، شیر مغز ها برترین انتخاب برای شماست. شیر بادام معروف ترین این شیرهاست که هرچند درست کردن آن کمی زمان بر است، اما به مزه هیجان انگیزش می ارزد.

1. یک فنجان یا حدود 200 گرم مغز بادام را برای یک شب یا به مدت 8 تا 12 ساعت در یک ظرف آب خیس کنید.

2. پس از خیس خوردن، پوسته های قهوه ای رنگ روی مغز بادام ها را به راحتی جدا کنید.

3. مغز بادام ها را در مخلوط کن بریزید و 4 فنجان آب به آن ها اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس ترکیب آب و مغز بادام ها را مخلوط کنید.

4. با استفاده از یک پارچه تنظیف، مخلوط به دست آمده را صاف کنید و شیر را از مخلوط جدا کنید. خمیر بادام به جای مانده را در ظرفی بریزید تا خشک گردد، سپس آن را آسیاب و از آن به عنوان آرد بادام بهره ببرید.

5. اکنون شیر بادام شما آماده است. برای نگهداری آن، بهتر است از یک ظرف شیشه ای تمیز دردار بهره ببرید. شما می توانید شیر بادام خود را به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید.

6. به خاطر داشته باشید که شیر مغز ها از دو ترکیب جداگانه تهیه می شوند و ته نشین شدن موادشان کاملا طبیعی است؛ بنابراین بهتر است پیش از هر بار مصرف، ظرف اصلی آن ها را خوب تکان بدهید.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید

به "طرز تهیه 4 غذا برای خواب راحت شبانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 4 غذا برای خواب راحت شبانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید