سیاهکلی در گفت وگو با خبرنگاران: باید کاستی و لزوم تامین بودجه شبکه های برون مرزی را درک کنیم

به گزارش عینک بانوان، خبرگزاری خبرنگاران- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با بیان اینکه رسانه ها به مانند رقیب نیستند، گفت: کاررسانه ها فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و در بسیاری از مواقع شفاف سازی امور است.

سیاهکلی در گفت وگو با خبرنگاران: باید کاستی و لزوم تامین بودجه شبکه های برون مرزی را درک کنیم

به گزارش عینک بانوان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید لزوم تامین بودجه شبکه های برون مرزی صداوسیما همچون پرس تی وی، العالم، سحر و ... را درک کنیم چراکه نمی توانیم بایستیم تا رقیب با دست باز با ما برخورد کند و ما نتوانیم در مقابل آن ایستادگی کنیم.

لطف الله سیاهکلی در گفت وگو با خبرگزاری عینک بانوان با اشاره به مهمترین و اصلی ترین ماموریت شبکه های برون مرزی در کشورگفت: رسانه ها اعم از رادیو و تلویزیون ، فضای مجازی و رسانه های مکتوب رکن چهارم در حکومت های دموکراتیک محسوب می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه جای جهان صندلی ویژه ای برای رسانه ها قائل هستند، اظهار کرد: این مسئله در همه کشورها نمود دارد به عنوان مثال وقتی ترامپ در آمریکا با گروهی از رسانه ها به مشکل خورد، دیدیم که چگونه خسارت دید. بنابر این با رسانه ها نباید تقابل کرد و باید از رسانه ها بهره گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ها در مقوله شفافیت به طور فوق العاده ای می توانند اثر گذار باشند، اعلام کرد: مردم جهان اکنون به شدت به شفاف سازی احتیاج دارند و به شدت مخالف تعبیض هستند چرا که اگر شفافیت برقرار گردد به نوعی برطرف تبعیض حاصل خواهد شد.

وی اعلام کرد: این رسانه ها هستند که می توانند پرده از فرآیندهای غیر قانونی بردارند و یا بعضی امور را با شفاف سازی اصلاح نمایند لذا از این جهت وقتی نگاه می کنیم می بینیم که دولت وظیفه خطیری در حمایت از رسانه ها و از جمله رسانه های برون مرزی صداوسیما بر عهده دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین رسانه در ایران صدا وسیما است، گفت: صدا و سیما در کشور صندلی خوبی دارد و حوزه برون مرزی هم فعالیت های مهمی بر عهده دارد و ا لبته دست اندرکاران آن کار خود را بلد هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به طور حتم باید از شبکه های برون مرزی رسانه ملی از منظر بودجه ای توجه گردد، تاکید نمود: توجه به گزارش های مستند یکی از مباحثی است که در حوزه شبکه های برون مرزی بسیار نافذ است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: اگر ما قصد داریم در بحث گزارش های مستند و در قالب شبکه های برون مرزی در مقابل رقبایمان بایستیم باید بدانیم که این گزارش ها باید در کشور دیگری ساخته گردد و این یعنی اگر قرار است راجع به آمریکا صحبت کنیم باید برویم واین گزارش را در آمریکا بسازیم و این موارد هزینه بر است و باید بودجه آن تامین گردد بنابر این گزارش های مستند قدرت نفوذ بسیار بالایی دارند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک توضیح داد: ما باید مسئله لزوم تامین بودجه شبکه های برون مرزی را درک کنیم چراکه نمی توانیم بایستیم تا رقیب با دست باز با ما برخورد کند و ما نتوانیم در مقابل آن ایستادگی کنیم چراکه این شبکه ها همیشه و همیشه باید آماده بوده و با فراوری محتوای مناسب مانع از دروغ پراکنی علیه انقلاب و کشور شوند.

وی اعلام کرد: ما نمی توانیم متذکر جنگ رسانه ای دشمن شویم؛اما ملزومات و امکانات این جنگ را فراهم نکنیم.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه بودجه شبکه های برون مرزی کشور باید تقویت گردد، اضافه نمود: این در حالی است که به طور کلی رسانه ها صندلیی در بودجه سالیانه ندارند علی الخصوص رسانه های مستقل و این مسئله جای تاسف دارد.

این نماینده مجلس اضافه نمود: با این حال باید به همه رسانه ها به ویژه رسانه های برون مرزی کشور توجه ویژه داشت تا بتوانند اقدامات خود را به درستی انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد که هم مجلس و هم دولت باید توجه ویژه ای به رسانه های برون مرزی صداوسیما داشته باشند.

این نماینده مجلس تاکید نمود: بنابر این این احتیاجوجود دارد که شبکه های برون مرزی در بودجه سال 1400 خوب دیده شوند چرا که هجمه های رسانه ای علیه ایران هر روز رنگ و لعاب جدیدی به خود می گیرد و ضروری است به بعضی از اقدامات پرداخته گردد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک توضیح داد: به واقع بودجه شبکه های برون مرزی ما باید متناسب با وظایفی که بر عهده این شبکه ها گذاشته می گردد محاسبه گردد. اگر وظایف شبکه های برون مرزی را خنثی سازی مباحث دشمن بدانیم، باید به این شبکه ها یاری کنیم، البته ما هر مقدار هم به شبکه های برون مرزی یاری کنیم نمی توانیم در حد رقبای این شبکه ها بودجه اختصاص دهیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فعالان عرصه شبکه های برون مرزی صداوسیما با شرافت و اخلاص فعالیت می نمایند، اظهار کرد: البته این نیروها هر گونه کسری موجود را با کوشش و فعالیت و اعتقادات خود پوشش می دهند اما ما باید به اندازه ای به این شبکه ها بودجه دهیم تا امورات خود را بگذرانند و قطعا این مسئله می تواند نتیجه فعالیت آنها را هم چشمگیرتر کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سیاهکلی در گفت وگو با خبرنگاران: باید کاستی و لزوم تامین بودجه شبکه های برون مرزی را درک کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاهکلی در گفت وگو با خبرنگاران: باید کاستی و لزوم تامین بودجه شبکه های برون مرزی را درک کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید