قبل از سفر به تونس بخوانید

به گزارش عینک بانوان، هزینه سفر به کشور تونس با توجه به بودجه شما چقدر است؟ چه زمانی بهتر است به این کشور سفر کنید؟ تونس چقدر با کشور ما اختلاف ساعت دارد و واحد پول آن چیست؟ وقتی به تونس بروید چطور می توانید در منطقه ها مختلف آن گشت و گذار کنید و از چه وسایلی برای حمل و نقل در شهرها و جاده های آن در دسترس است؟ پاسخ تمام این سوال ها در این مطلب نوشته شده.

قبل از سفر به تونس بخوانید

شلوغ ترین زمان در تونس

(جولای و آگوست/ تیر و مرداد)

در پرطرفدارترین فصل گردشگری در تونس اروپایی های زیادی را می بینید که برای تعطیلات به منطقه ساحلی این کشور آمده اند.

زمان نسبتا شلوغ در تونس

(سپتامبر تا نوامبر و آوریل تا ژوئن/ شهریور تا آبان و فروردین تا خرداد)

در این ماه ها جمعیت گردشگران کمتر و قیمت ها پایین تر است.

زمان خلوت در تونس

(دسامبر تا مارس/ آذر تا اسفند)

فصل زمستان در نوار ساحلی و منطقه ها کوهستانی تونس خنک است؛ این فصل زمان مناسبی برای سفر به صحرای بزرگ آفریقاست، اما شب ها در این منطقه هوا سرد می گردد.

زبان مردم در تونس

در تونس مردم به زبان عربی صحبت می نمایند. اگرچه زبان رسمی این کشور زبان عربی است، بعضی از محلی ها زبان فرانسوی هم می دانند.

ارز و پول در تونس

واحد پول تونس دینار تونس (DT) است. دستگاه های ATM در بیشتر شهرها در دسترس است. کارت های اعتباری را می توان در مکان های سطح بالا استفاده کرد اما در جاهای دیگر از شما کارت اعتباری قبول نمی نمایند.

تلفن موبایل و سیم کارت

سیم کارت های محلی تونس بیشتر منطقه ها را پوشش می دهند و راحت یافت می گردد.

تونس ساعت چند است؟

ساعت تونس 3 ساعت و 30 دقیقه از ایران عقب تر است. یعنی وقتی در ایران ساعت 12:00 ظهر است در تونس ساعت 8:30 صبح است.

هزینه های روزانه چطور است؟

بودجه پایین (کمتر از 25 دلار آمریکا)

هزینه اتاق در هاستل: 10 دلار آمریکا

یک وعده غذا در رستوران محلی مقرون به صرفه: 5 دلار آمریکا

حمل و نقل درون شهری با اتوبوس: 10 دلار آمریکا

بودجه میانه (25 تا 75 دلار آمریکا)

اتاق دوتخته در هتل معمولی: 20 تا 60 دلار آمریکا

دو وعده عذا در رستوران های محلی خوب: 20 تا 30 دلار آمریکا

تاکسی های خصوصی: 10 دلار آمریکا

بودجه بالا (بیشتر از 75 دلار آمریکا)

اتاق دوتخته در هتل سطح بالا: 60 تا 150 دلار آمریکا

غذا در رستوران سطح بالا: 30 تا 50 دلار آمریکا

گشت های روزانه چارتری: 50 تا 100 دلار آمریکا

ورود به تونس

فرودگاه بین المللی تونس-کارتاژ (Tunis-Carthage)

فرودگاه همگانی باربری. طول باند این فرودگاه 3200 متر است. این فرودگاه در شهر تونس واقع شده است و در ارتفاع 7 متری از سطح دریا واقع شده است.

با چه وسیله ای در تونس بگردیم؟

هواپیما

خطوط هوایی داخلی تونس چندان گسترده نیست. تونس ایر شرکت مخصوص پروازهای داخلی تونس است. بین شهرهای تونس و جربه، توزر (Tozeur)، اسفکس (Sfax)، قفصه (Gafsa) و تابارکا (Tabarka) پرواز مستقیم وجود دارد.

قطار

خطوط راه آهن تونس گسترده و سفر با قطار در این کشور راحت است، اما قطارها کند هستند و دیر به دیر می آیند. برای سفرهای کوتاه تر بهتر است از اتوبوس یا وسایل حمل و نقل محلی (louage) بهره ببرید. قطارهای مسافربری تونس سه کلاس مختلف دارند. بعضی از قطارهای اکسپرس این کشور کلاس یک هستند. قیمت قطارهای کلاس دو تقریبا مقدار هزینه اتوبوس است اما این قطارها معمولا بسیار شلوغ هستند.

قایق

در تونس دو راستا حمل و نقل با قایق وجود دارد. راستا اول اسفکس را به جزایر کرکنا وصل می نماید و حدود 25 کیلومتر در خط ساحلی امتداد دارد. تعداد ایستگاه های قایق ها در فصل تابستان روزانه به 11 عدد می رسد و در فصل زمستان تا 4 ایستگاه کاهش پیدا می نماید. در راستا دوم قایق ها از منطقه اصلی به سمت جزیره جربه به طور شبانه روزی حرکت دارند.

اتوبوس

شرکت های اتوبوسرانی محلی و داخلی معمولا از یک ایستگاه مشترک سرویس می دهند. اتوبوس های تونس برای سفرهای طولانی مناسب و راحت هستند و هزینه آنها به مقدار سایر وسایل نقلیه محلی است.

ماشین

استفاده از اتومبیل کرایه روش خوبی برای گشت و گذار در سطح کشور تونس با سرعت دلخواه است، اما کرایه این اتومبیل ها نسبتا زیاد است. بعضی از آژانس های بین المللی کرایه اتومبیل در تونس هم فعالیت می نمایند. در اتومبیل های کرایه معمولا صندلی کودک هم در دسترس است. قیمت این صندلی به ازای هر یک روز 10 دینار تونسی است. اگر تمایل دارید خودتان در تونس رانندگی کنید گواهی نامه رانندگی کشورتان کافی است اما اگر اهل جایی غیر از اروپای غربی هستید بهتر است گواهی نامه بین المللی به همراه داشته باشید.

دوچرخه

تونس معروفیت خوبی برای راستاهای دوچرخه سواری اش دارد. این راستاها زیاد و در شرایط خوبی هستند. بیشتر جاده های تونس برای دوچرخه سواری شرایط مناسب دارند اما هوای این کشور در فصل تابستان بسیار گرم است و در زمستان هم ممکن است منطقه ها شمالی آن بسیار سرد باشد. در بقیه ایام سال شرایط برای دوچرخه سواری مساعد است. اگر دوچرخه به همراه داشته باشید، این امکان را دارید که آن را با قطار حمل کنید. وسایل حمل و نقل محلی هم برای حمل دوچرخه باربند دارند. اگر هم دوچرخه شخصی نداشته باشید، در بعضی از نقاط تونس می توانید کرایه کنید.

برگرفته از lonely planet

ترجمه آزاد: تحریریه عینک بانوان

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "قبل از سفر به تونس بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر به تونس بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید