سازمان های جهانی: یمن با گرسنگی بی سابقه روبرو است

به گزارش عینک بانوان، چند سازمان بین المللی در گزارشی در مورد افزایش بی سابقه گرسنگی و عدم دسترسی به غذا در یمن، هشدار دادند.

سازمان های جهانی: یمن با گرسنگی بی سابقه روبرو است

به گزارش سرویس بین الملل عینک بانوان، سه نهاد بین المللی امروز (سه شنبه) و در آستانه ورود به هشتمین سال جنگ یمن، با انتشار گزارشی در مورد بحران شدید گرسنگی در این کشور و احتیاج فوری به یاری های غذایی هشدار داد.

به نوشته سبأ نت، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا و یونیسف، این گزارش را تهیه نموده اند و طبق آن بالغ بر 17.4 میلیون نفر در یمن احتیاج فوری به غذا داشته و تعداد بیشتری در سطوح مختلف گرسنگی قرار دارند و پیش بینی می گردد تا خاتمه سال 2022 شرایط بدتر از گذشته گردد و تعداد افرادی که قادر به تأمین کمترین حد احتیاج غذایی خود نیستند به 19 میلیون نفر برسد.

این نهادها در بیانیه مشترک خود بعلاوه گفتند که 1.6 میلیون نفر دیگر وارد بحران غذایی خواهند شد تا تعداد آن ها به 7.3 میلیون نفر تا خاتمه سال 2022 برسد.

سوءتغذیه بچه ها زیر پنج سال از دیگر موارد نگرانی این نهادهای بین المللی در این گزارش است. طبق این گزارش 2.2 میلیون کودک از سوءتفذیه حاد رنج می برند. بعلاوه نزدیک به نیم میلیون کودک دچار سوءتغذیه بسیار وخیم هستند که ادامه زندگی آن ها را با تهدید روبرو نموده است. در این میان نزدیک 1.3 میلیون زن باردار یا شیرده در یمن هستند که از سوءتغذیه شدید رنج می برند.

دیوید گرسلی هماهنگ نماینده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن با اشاره به این گزارش گفت که باید هرچه سریع تر وارد عمل شد و یاری های بشردوستانه را برای میلیون ها نفر جمع کرد. او تأکید کرد که احتیاج به تأمین فوری غذا و دارو و آب آشامیدنی سالم و امکانات بهداشتی و مراقبتی در یمن وجود دارد.

پیش بینی می گردد تا خاتمه سال 2022 شرایط بدتر از گذشته گردد و تعداد افرادی که قادر به تأمین کمترین حد احتیاج غذایی خود نیستند به 19 میلیون نفر برسد.

گرسلی اضافه نمود: صلح موجب خاتمه شرایط بحرانی می گردد، اما ما احتیاج به بهتر کردن اوضاع در شرایط فعلی هستیم. تمامی طرف های درگیر باید محدودیت ها علیه تجارت و سرمایه گذاری در کالاهایی که تحریم نیستند را بردارند و به پایین آمدن قیمت مواد غذایی یاری نمایند و شرایطی را به وجود آورند که مردم کمتر به یاری ها وابسته باشند و خود اقدام به ایجاد شغل یا فعالیت اقتصادی بنمایند.

کو دونگیو مدیر کل سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نیز گفت که این سازمان به طور مستقیم با کشاورزان یمنی در ارتباط خواهد بود تا راههای بهبود کشت و افزایش بهره روی را به آن ها یاد داده و به افزایش فراوری محصولات کشاورزی یاری کند تا وابستگی کمتری به واردات در یمن وجود داشته باشد.

دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا نیز در این خصوص گفت که ارقام اعلام شده نشان از یک فاجعه در منظره یمن دارد و زمان به نفع ما نیست.

او اضافه نمود: اگر یاری های اقتصادی هرچه سریع تر انجام نگیرد، اوضاع در یمن به گرسنگی شدید و گرسنگی جمعی خواهد انجامید و اگر اکنون عمل نکنیم، دیگر فرصتی برای ممانعت از بروز فاجعه و نجات جان میلیون ها نفر وجود نخواهد داشت.

کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق بچه ها ملل متحد (یونیسف) نیز گفت: هر روز تعداد بیشتری از بچه ها یمنی به خواب رفته در حالیکه گرسنه هستند که موجب ضعف جسمی و ادراکی آن ها شده است تا جایی که این شرایط منجر به مرگ فرد می گردد.

یونیسف: هر روز تعداد بیشتری از بچه ها یمنی به خواب می فرایند، در حالیکه گرسنه هستند

او گفت که درد و رنج بچه ها یمنی دیگر نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، چرا که جان آن ها در خطر است.

یورش ائتلاف سعودی به یمن کمتر از دو هفته دیگر وارد هشتمین سال خود می گردد، جنگی که قرار بود با تسلط بر صنعاء در عرض دو هفته خاتمه یابد، اما حملات همه جانبه و روزانه و محاصر شدید هوایی، زمینی و دریایی یمن، نه تنها موجب تسلیم ارتش و کمیته های مردمی نشده است، بلکه در سطح نظامی و حملات یک توازن نظامی به وجود آمده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازمان های جهانی: یمن با گرسنگی بی سابقه روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های جهانی: یمن با گرسنگی بی سابقه روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید