سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون احتمالا باعث خاتمه کرونا در اروپا می گردد

به گزارش عینک بانوان، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد که ممکن است سویه اومیکرون باعث خاتمه کرونا در اروپا گردد.

سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون احتمالا باعث خاتمه کرونا در اروپا می گردد

به گزارش گروه بین الملل عینک بانوان، هانس کلاج مدیر اروپایی سازمان دنیای بهداشت روز یکشنبه اطلاع داد که سویه اومیکرون، همه گیری کرونا را وارد مرحله تازهی نموده و ممکن است که این سویه، باعث خاتمه کرونا در اروپا گردد.

وی که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می کرد با اشاره به این موضوع که اومیکرون تا ماه مارس (اسفند ماه) 60 درصد از جمعیت اروپا را مبتلا خواهد نمود، گفت: این احتمال وجود دارد که منطقه (اروپا) در حال حرکت به سوی نوعی خاتمه همه گیری است.

این مقام سازمان دنیای بهداشت گفت: زمانی که موج کنونی اومیکرون سرتاسر اروپا را در نوردد، به لطف واکسیناسیون و بعلاوه با توجه به ایمنی که مردم به علت ابتلا به کرونا بدست آورده و بعلاوه به علت کاهش ابتلای فصلی، یک ایمنی دنیای برای چند هفته و چند ماه حاصل گردد.

وی ادامه داد: بنابراین ما پیش بینی می کنیم که یک دوره آرام پیش از بازگشت احتمالی کووید در خاتمه سال داشته باشیم اما هیچ ضرورتی وجود ندارد که همه گیری بار دیگر بازگردد.

سویه اومیکرون که تحقیقات نشان داده، به طور کلی، شدت بیماری در آن از سویه دلتا کمتر بوده این امید را ایجاد نموده که کرونا از یک همه گیری در حال تبدیل شدن به یک بیماری قابل مدیریت نظیر آنفولانزای فصلی است.

کلاج در ادامه سخنانش گفت: صحبت های زیادی درباره تبدیل شدن همه گیری کرونا به یک بیماری محدود است اما این زمانی روی خواهد داد که بتوان پیش بینی کرد که درباره کرونا چه اتفاقی خواهد افتاد اما این ویروس بارها ما را شگفت زده نموده و باید در این باره بسیار محتاط باشیم.

سازمان دنیای بهداشت نیز چند روز پیش اظهار داشت در صورتی که نرخ فعلی ابتلا به سویه اومیکرون کرونا ادامه داشته باشد بیش از نیمی از جمعیت اروپا ظرف دو ماه آینده به این بیماری مبتلا می شوند.

مدیر امور منطقه ای سازمان دنیای بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر هشدار داده بود که سویه اومیکرون دارای یک موج تازه غرب به شرق است که در حال درنوردیدن سراسر اروپا است.

کلاج در جمع عینک بانوان گفت: با این نرخ [ابتلا]، موسسه سنجش و ارزیابی سلامت پیش بینی می نماید بیش از 50 درصد جمعیت منطقه ظرف 6 تا 8 هفته آینده به اومیکرون مبتلا خواهند شد.

منطقه اروپایی تحت نظر سازمان دنیای بهداشت 53 کشور و منطقه که بعضی از آنها در آسیای مرکزی واقع شده اند را در بر می گیرد.

سازمان دنیای بهداشت روز 5 آذر 1400 طی جلسه ای در ژنو با انتشار بیانیه ای رسما سویه B.1.1529 را با نام اُمیکرون (Omicron Variant) معرفی کرد و این سویه تازه در رده های نگران نماینده (Variant of Concern) در کنار سویه های آلفا، بتا، دلتا و گاما قرار داد. سازمان دنیای بهداشت در این بیانیه نیز به تمام کشورهای دنیا توصیه کرد تا با افزایش نظارت و آنالیز ژنتیکی سویه به درک بهتر سویه تازه یاری نمایند.

از سوی دیگر، تازهترین آمار منتشر شده نشان می دهد که موارد فوتی های روزانه مرتبط با کرونا در آمریکا رکورد تازهی را به ثبت رساند و دست کم سه هزار و 896 آمریکایی در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

چندی پیش وبگاه یونایتد پرس اینترنشنال گزارش کرد که همزمان با افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون کرونا در آمریکا، 83 درصد ظرفیت تخت های بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های این کشور اشغال شده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون احتمالا باعث خاتمه کرونا در اروپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: اومیکرون احتمالا باعث خاتمه کرونا در اروپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید