درمان سریع سردرد با روش های خانگی

به گزارش عینک بانوان، سردرد یکی از آن مشکلاتی است که تقریبا همه حداقل یک بار آن تجربه کرده اند. اما اگر مدام دچار سردرد می شوید، ممکن است نشان از یک مشکل دیگر باشد که بهتر است هرچه سریع تر آن را پیدا و رفع کنید.

درمان سریع سردرد با روش های خانگی

درمان خانگی سر درد

کم آب شدن بدن، عادات غذایی ناسالم، کمبود ویتامین یا حتی حساسیت های غذایی ممکن است با علائمی مانند سردرد خود را نشان بدهند. در ادامه با عینک بانوان همراه باشید تا با روش های درمان خانگی سر درد بیشتر آشنا شوید.

منیزیم

مصرف منیزیم یکی از مؤثرترین و کم خطرترین درمان های سردرد نسبت به مصرف مسکّن هاست. مبتلایان به سردردهای جدی مانند میگرن معمولا کمبود منیزیم دارند

رژیم غذایی فاقد گلوتن

حساسیت به مواد غذاییِ حاوی گلوتن ممکن است موجب ایجاد سردرد شود.

برای اینکه بدانید آیا سردردتان ناشی از حساسیت به گلوتن است یا خیر، به مدت سه هفته از مصرف مواد غذایی گلوتن دار خودداری کنید و سپس مجددا مواد غذایی حاوی گلوتن را پله پله در رژیم غذایی تان بگنجانید. باید ببینید که وقتی گلوتن بیشتری می خورید، چه تغییراتی در علائم تان به وجود می آید. به این ترتیب می توانید بفهمید که مصرف گلوتن تا حداکثر چه مقداری موجب تحریک علائم تان نخواهد شد.

اسانس روغنی نعناع فلفلی و اسطوخدوس

روغن نعناع فلفلی و اُسطوخُدوس هردو از خاصیت آرام بخشی و بی حس کنندگی برخوردارند و به همین دلیل در تسکین و درمان سردرد مؤثرند.

درمان کایروپراکتیک برای درمان سردرد

کایروپراکتیک عبارت است از فن ماساژ و جابه جاکردن ستون فقرات. در درمان کایروپراکتیک از هیچ دارو یا درمان تهاجمی مانند جراحی استفاده نمی شود. این روش درمانی مانند خواص آنتی اکسیدانی در کاهش استرس اکسیداتیو مؤثر است.

بابونه گاوی و سایبان

برگ های گیاه بابونه گاوی در ساخت دارو کاربرد دارند. مطالعات نشان داده است که مصرف این گیاه موجب کاهش دفعات سردردهای میگرنی و علائم سردرد مانند درد، تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا می شود.

ویتامین ب کمپلکس

بسکمک از ویتامین های گروه ب در ساخته شدن انتقال دهنده های عصبی مانند سِروتونین که معمولا در بیماران میگرنی به قدر کافی تولید نمی شوند، نقش دارند. کمبود یک یا چند ویتامین از ویتامین های گروه ب می تواند موجب کاهش انرژی، اِشکال در سلول های خونی، تأثیر روی غدد فوق کلیوی، مِه مغزی و علائم سردرد شود.

مصرف آب کافی

قهوه و نوشیدنی های قندی و الکلی به دلیل کم آب کردن بدن می توانند سردردهای شدیدی ایجاد کنند. کسانی که در طول روز آب کافی مصرف نمی کنند نیز در معرض ابتلا به سردرد و علائم مربوطه قرار دارند.

حمام سم زدا

سم زدایی بدن علاوه بر پاکسازی بدن از سموم مختلف یکی از مؤثرترین روش های پیشگیری از سردرد است. به منظور راه پیداکردن سموم به سطح پوست باید آب را تا حد تحمل تان داغ کنید و سپس در آبِ درحال خنک شدن بنشینید تا بدن تان سم زدایی شود.

تحرک و انجام حرکات کششی

نشستن طولانی در شرایط ثابت می تواند موجب ایجاد تنش در بدن و بروز علائم سردرد شود. بسکمک از ما هرروز ساعت ها پای لپ تاپ و میز کارمان می نشینیم که اگر شرایط نشستن مان صحیح نباشد، فشار زیادی به ناحیه گردن وارد خواهد شد. به طورکلی نشستن طولانی در شرایط ناصحیح ازجمله عوامل اصلی ایجاد سردردهای تنشی است. برای کاهش آسیب های ناشی از نشستن مداوم و پیشگیری از این قبیل سردردها باید هر نیم ساعت یا حداکثر یک ساعت بلند شوید و چند حرکت کششیِ مخصوص سر و گردن انجام بدهید تا تنش های انباشته شده در بدن تان تخلیه شوند و از ابتلا به سردرد در امان بمانید.

طب بازتابی

طب بازتابی (رِفلِکسولوژی) ازجمله هنرهای شفابخشی در طب سنتی چینی هاست که با تحریک نقاط یا نواحی مشخصی از پاها به درمان امراض مختلفی مانند سردرد کمک می کند. اما پژوهشگران هنوز به طور دقیق نمی دانند که طب بازتابی چگونه سازوکاری دارد.

طب سوزنی

طب سوزنی با قدمتی 2500 ساله جزو درمان های طب سنتی چینی هاست و در درمان بیماری های مختلفی ازجمله سردرد و میگرن کاربرد دارد. در طب سوزنی تلاش درمانگر بر این است که انرژی بدن را با تحریک نقاط خاصی متعادل کند. در مطالعات متعدد ثابت شده است که این روش به بهبود بیماری ها و دردهای مزمن کمک می کند.

استراحت

استراحت کردن یا نشستن در اتاق تاریک به رفع علائم میگرن کمک می کند. چشم هایتان را ببندید و روی رفع تنشی که در گردن، پشت و شانه ها ی تان احساس می کنید، متمرکز شوید.

ماساژ عضلانی با فلفل کایِن

فلفل کایِن موجب تحریک گردش خون و کاهش اسیدیته می شود و از درمان های مؤثر سردرد به شمار می رود. کَپسایسین موجود در فلفل کاین ماده مناسبی جهت درمان التهاب و درد است.

کمپرس

کمپرس چه از نوع گرم و چه از نوع سرد در درمان سردرد کاربرد دارد. معمولا مبتلایان به سردردهای تنشی کمپرس گرم و میگرنی ها کمپرس سرد را ترجیح می دهند. با این حال اگر سردرد تنشی یا میگرنی دارید، می توانید هردو کمپرس را امتحان کنید تا ببینید کدام یک به سردردتان جواب می دهد.

منبع: پیام دلتا

به "درمان سریع سردرد با روش های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سریع سردرد با روش های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید