خطر شیوع مجدد یک بیماری جدید و خطرناک در دنیا

به گزارش عینک بانوان، بیماری ابولا، بیماری کرونا و یا یک بیماری ناشناخته و کشنده جدید. یکی از بدترین لحظات این است که بیمار باشید و ترجیح بدهید از بین این سه به کدام مبتلا شوید.

خطر شیوع مجدد یک بیماری جدید و خطرناک در دنیا

به گزارش عینک بانوان، حالا این حال و روز یک زن در کینشازا واقع در کنگو است. او خونریزی های عجیبی داشته و اکنون روی تخت خوابی در بیمارستان نشسته است. دو کودک او نیز باید به فرد دیگری فعلا سپرده شوند.

این زن منتظر تست ابولا است. اگر بیماری اش ابولا باشد که باید به شدت نگران شیوع مجدد بیماری خطرناک و کشنده ابولا در جهان بود. اگر ابولا نباشد که باید نگران شیوع بیماری ایکس در جهان بود، این بیماری می تواند کرونا باشد، می تواند نباشد. اوضاع پیچیده تر و خطرناک تر از چیزی است که تصور می گردد. بیماری ایکس شاید کرونا باشد اما شاید بیماری جدیدی باشد که جان میلیون ها انسان را میگیرد.

هویت این زن پنهان مانده چون افراد محلی به سرعت افراد بیمار را طرد می نمایند.

واکسنی برای ابولا وجود داردکه نرخ مرگ ناشی از این بیماری را پایین می آورد.

اکنون یک نظریه مطرح است. با توجه به علائم و نشانه هایی که در کنگو دیده می گردد نکند پاتوژن جدیدی قرار است به جای کووید 19 جهان را در هم بریزد؟

این موارد داستان علمی تخیلی نیست. این یک ترس علمی است ، مبتنی بر حقایق علمی.

دکتر دادین بونکول که یک پزشک آفریقایی است می گوید: همه ما باید بترسیم، ابولا ناشناخته بود. کووید ناشناخته بود. ما باید از بیماری های جدید بترسیم.

طبق گفته پروفسور ژان ژاک مویبه تامفوم که در سال 1976 به کشف ویروس ابولا یاری کرد و از آن موقع در خط مقدم شکار عوامل بیماری زای جدید بوده است ، بشر با تعداد نامعلومی از ویروس های جدید و بالقوه کشنده که از جنگل های بارانی گرمسیری آفریقا ظاهر می شوند ، روبرو است.

وی به سی ان ان گفت: ما اکنون در جهانی هستیم که عوامل بیماری زای جدیدی از آن بیرون می آیند و این همان تهدیدی برای بشریت است.

مویمبه به عنوان یک محقق جوان ، اولین نمونه های خون را از قربانیان یک بیماری مرموز که باعث خونریزی شده بود ، گرفت.

شیشه های خون به بلژیک و ایالات متحده ارسال شد ، جایی که دانشمندان ویروسی به شکل کرم پیدا کردند. آنها آن را ابولا نامیدند.

شناسایی ابولا به زنجیره ای متصل بود که دورترین نقاط جنگل های بارانی آفریقا را به آزمایشگاه های با تکنولوژی پیشرفته در غرب متصل می کرد.

ترس از وقوع یک بیماری جدید ویروسی در جهان زمانی بالا گرفت که نمونه های تست مشکوک به ابولا همگی رد شدند. پس ابولا نبود، کرونا هم نیست ، پس احتمالا با یک بیماری جدید روبرو هستیم.

محققان آفریقایی با ارسال نمونه ها به آمریکا در حال آنالیز بیشتر بر روی این موضوع هستند.

منبع: جام جم آنلاین

به "خطر شیوع مجدد یک بیماری جدید و خطرناک در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شیوع مجدد یک بیماری جدید و خطرناک در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید