خبرنگاران انجام تست سرپایی کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش عینک بانوان، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: پس از عبور از 2 مرحله آموزش و بیماریابی فعال، مرحله غربالگری هوشمند و گسترش تست های سرپایی در استان آغاز شده است.

خبرنگاران انجام تست سرپایی کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مجید شیرانی روز شنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: به همین منظور 28 مرکز بیماریابی سرپایی در استان پیش بینی شده که از این تعداد تا به امروز 20 مرکز فعال شده است.

وی، افزایش تعداد بیماران این استان در روزهای اخیر را ناشی از طرح غربالگری هوشمند بیان کرد و گفت: با وجود افزایش تعداد بیماران، وخامت بیماری در استان کاهش یافته و هم اینک تعداد بیماران بدحال ورودی به بیمارستانهای استان نسبت به روزهای گذشته از کاهش قابل توجهی برخوردار شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، چرخش ویروس کرونا را عامل تضعیف قدرت آن دانست و گفت: بحران اصلی را در استان پشت سر گذاشته اما اگر نتوانیم محدودیت ها را به روال گذشته اعمال کنیم، طول مدت بیماری در استان طولانی می شود.

شیرانی، تداوم محدودیت ها و خودمراقبتی را لازمه کنترل بحران کرونا دانست و افزود: همچنان شایع ترین راه انتقال ویروس، انتقال تنفسی و تماس با سطوح آلوده است از همین رو رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی، شیوه انتقال ویروس در استان را خوشه ای بیان کرد و گفت: جدی نگرفتن فاصله اجتماعی در برخی خانواده ها سبب شیوع خوشه ای می شود.

به گزارش عینک بانوان، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انجام تست سرپایی کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام تست سرپایی کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید