افزایش 85 درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته

به گزارش عینک بانوان، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش 85 درصدی موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان در هفته گذشته اطلاع داد.

افزایش 85 درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن 85 درصد افزایش یافت اما موارد بستری 4.3 درصد و موارد فوتی 36.6 درصد کاهش داشته است.

به گزارش عینک بانوان، وی اضافه نمود: با وجود کاهش در موارد بستری و فوتی کرونا اما افزایش موارد ابتلا به بیماری بیانگر این است که تعطیلات نوروزی، تجمعات سال نو و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی موجب افزایش شاخص اپیدمیولوژیک بیماری شده است.

علوی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 834 نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک های تنفسی و بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته 304 نفر کمتر بوده است.

وی اضافه نمود: بر اساس علائم بالینی و تست های صورت گرفته، 118 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که نسبت به روز گذشته 245 بیمار کمتر شده است. در این مدت هشت بیمار در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری تازه نسبت به روز قبل 9 نفر کمتر شده است. در 24 ساعت گذشته پنج نفر از هم استانی ها نیز جان باختند که تعداد جان باختگان نسبت به روز قبل دو نفر بیشتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای اپیدمی تا به امروز حدود 585 هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان بهبود یافته اند که مقدار بهبودیافتگی در خوزستان حدود 97.5 درصد و خوب است.

وی با اشاره به ادامه فرایند واکسیناسیون در خوزستان اضافه نمود: تا به امروز بالغ بر 7 میلیون و 170 هزار دوز واکسن تزریق شده که مقدار پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای 12 سال 85.3 درصد و نوبت دوم 73.4 درصد و نوبت سوم در افراد بالای 18سال 32.6 درصد و تقریبا ثابت مانده است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: بازگشایی مراکز آموزشی از 14 فروردین ماه در حالی انجام می گردد که پوشش واکسیناسیون قابل قبول است اما مقدار رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تهویه در کلاس ها و فاصله گذاری تضمین کننده استمرار بازگشایی ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش 85 درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 85 درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید