8 فیلم و سریال مجذوب کننده کره ای که سال 2022 باید دیدن کنید

به گزارش عینک بانوان، صنعت سینما سال 2021 پس از همه گیری کرونا، راستا متفاوتی را طی کرد و فیلم های غیر انگلیسی زبان نتوانستند آن طور که باید و شاید بدرخشند اما همین چند سال قبل بود که کره جنوبی با انگل (Parasite) بونگ جون- هو تاریخ ساز شد. این فیلم نخستین اثر غیر انگلیسی زبانی بود که علاوه بر جایزه برترین فیلم بین المللی، اسکار برترین فیلم، برترین کارگردانی و برترین فیلم نامه غیر اقتباسی را برای نخستین بار در تاریخ سینما از آن خود کرد. تا خاتمه سال 2020 کم تر کسی بود که این فیلم کره ای را دیدن نکرده و با سینمای این کشور آشنا نشده باشد و البته کم تر کسی تحت تاثیر این فیلم عجیب و غریب قرار نگرفته بود.

8 فیلم و سریال مجذوب کننده کره ای که سال 2022 باید دیدن کنید

محبوبیت انگل در سال های بعد نه تنها کم نشد بلکه به عنوان نقطه عطف سینمای کره جنوبی روز به روز افزایش یافت؛ به طوری که خیلی زود از سوی رسانه ها و منتقدان مطرح به عنوان یکی از برترین فیلم های دهه 2010 میلادی لقب گرفت اما از سینمای کره که بگذریم به صنعت سریال سازی این کشور می رسیم که در چند سال گذشته رشد شگفت انگیزی داشته و بعید است نام برخی از آثارش از جمله بازی مرکب (Squid Game) به گوشتان نخورده باشد این سریال هم رکوردهای زیادی را جابه جا کرد و در مقطعی به عنوان پربیننده ترین سریال نتفلیکس لقب گرفت که برای یک اثر غیر انگلیسی زبان موفقیت بزرگی بود.

فرهنگ و رسانه های ژاپنی در دهه های گذشته توجه مخاطبان زیادی از سراسر جهان را به خودشان جلب نموده بودند، به نظر می رسد این جایگاه حالا چند وقتی است که به کره جنوبی رسیده و هر روز به هواداران پروپاقرص آثارشان اضافه می گردد و ظاهرا این فرایند حالا حالاها ادامه دارد. از آثار اورجینال نتفلیکس گرفته تا فیلم های سینمایی بلند و درام های کره ای هیجان انگیز در این جا همه آثار مورد انتظار کره ای که سال جاری منتشر می شوند را مرور می کنیم.

1- سرقت پول: کره- منطقه مالی مشترک (Money Heist - Korea: Joint Economic Area)

  • کارگردان: کیم سونگ-هو
  • بازیگران: یو جی-ته، پارک هه-سو، جون جونگ-سو، لی وون-جونگ، پارک میونگ-هون
  • ژانر: جنایی

این سریال احتمالا یکی از مورد انتظارترین آثار کره ای سال 2022 است. سرقت پول: کره- منطقه مالی مشترک، همان طور که از نامش هم تعیین است نسخه بازسازی سریال محبوب سرقت پول (Money Heist) به وسیله کره ای ها است و مثل همتای اسپانیایی اش از آثار اورجینال نتفلیکس به شمار میرود.

کیم سونگ-هو کارگردان پر افتخار کره ای این بازسازی را با بازیگرانی مثل پارک هه-سو، جون جونگ-سو و یو جی-ته از بازی مرکب (Squid Game) مقابل دوربین برده و پیش بینی می گردد به یکی از پرمخاطب ترین آثار نتفلیکس تبدیل گردد. خبر ساخت این سریال به وسیله پارک هه-سو در یوتیوب اعلام شد و بیش از 300000 بازدید داشت. سو در این پیغام ویدیویی گفت: حضور در چنین سریال فوق العاده ای باعث افتخار است و مهم تر از همه که برلین را به یک شخصیت شگفت انگیز تبدیل می کنم!

با این اوصاف به نظر می رسد سرقت پول کره ای دقیقا همان جهت پروفسور و رفقای اسپانیایی اش را در پیش بگیرد و احتمالا با تغییرات اندکی طرف باشیم اما از آن جایی که کره ای ها ید طولایی در بازسازی از آثار درجه یک جهان دارند و از قضا این کار را با وسواس بالایی هم انجام می دهند، می توانیم امیدوار باشیم که با یک اثر تروتمیز و تماشایی طرف باشیم که خاطرات خوب نمونه اسپانیایی اش را خراب نمی نماید. در هر صورت امیدواریم سرقت پول کره ای ارزش این حجم تبلیغات را داشته باشد.

2- صدای جادو (The Sound of Magic)

  • کارگردان: کیم سونگ یون
  • بازیگران: جی چانگ ووک، چوی سونگ یون، هوانگ این یوپ
  • ژانر: درام

خبر خرسند نماینده برای علاقه مندان به درامِ آمیخته به عاشقانه های کره ای، این که نتفلیکس در ماه می سریال تازه ای به نام صدای جادو را منتشر خواهد نمود. ماجرا درباره دختری به نام یون آه یی (چوی سونگ یون) است که در دوره سختی از زندگی اش توانایی سرعت بخشیدن به زمان را پیدا می نماید.

این سریال قرار است داستان تازه ای درباره آرزوهای زندگی باشد و با اندازه زیادی لحظات عاشقانه احتمالا دل هواداران درام های کره ای در سراسر جهان را به دست خواهد آورد.

3- غم های ما (Our Blues)

  • کارگردان: کیم کیو تائه
  • بازیگران: لی بیونگ هون، شین مین آ، چا سونگ وون، لی جونگ یون
  • ژانر: درام

غم های ما پیشنهاد خوبی برای همه افرادی است که می خواهند تابستان را با یک سریال غم انگیز به سرانجام برسانند. داستان درباره زندگی پرفرازونشیب و عاشقانه های تلخ و شیرین آدم هایی است که برای زندگی و کار به جزیره ججو مهاجرت می نمایند و زندگی شان به هم گره می خورد. غم های ما میخواهد از روایت های معمول زوج ها فاصله بگیرد و در عوض داستان را از زاویه دید چند نفر روایت کند.

این سریال گروه بازیگری بسیار معروفی دارد که همگی از ستارگان کره جنوبی هستند و هدف آن ایجاد رویکردی همدلانه در موقعیت های سخت و معمولی است که ممکن است برای بسیاری از خانواده های مهاجر به وجود بیاید.

4- یادداشت های رهایی من (My Liberation Notes)

  • کارگردان: کیم سئوک یون
  • بازیگران: کیم جی وون، لی مین کی، لی ال، سون سوک گو
  • ژانر: درام

آیا تا به حال پیش آمده از روزمرگی در شهر زادگاهتان دل زده شوید و سپس آرزو کنید کاش همه چیز به شکل دیگری پیش می رفت اما بلافاصله پس از تغییر شرایط احساس کنید اوضاع از دستتان خارج شده؟ یادداشت های رهایی من دقیقا درباره چنین موقعیتی است.

سه خواهر و برادر (با بازی کیم جی وون، لی مین کی و لی ال) در روستای سانپو زندگی می نمایند و با روزمرگی کشنده ای که فکر می نمایند ریشه در زادگاهشان دارد، دست و پنجه نرم می نمایند تا این که یک غریبه (سون سوک گو) وارد روستا می گردد و همه چیز را زیرورو می نماید. پخش یادداشت های رهایی من به تازگی آغاز شده؛ بنابراین فرصت را از دست ندهید و تا هنوز داغ داغ است، تماشایش را آغاز کنید.

5- بزن قدش (High Five)

  • کارگردان: کانگ هیونگ چول
  • بازیگران: یو آه این، لی جائه این، آن جائه-هونگ
  • ژانر: فانتزی

این فیلم فانتزی کره ای درباره گروهی است که پس از پیوند عضو از مردی که دارای قدرت های فراطبیعی است، ویژگی های خارق العاده و ابر انسانی به دست می آورند؛ از جمله توانایی تماشا امواج الکترومغناطیسی و قدرت زیاد اما این همه ماجرا نیست و باید از خود مقابل مسائل بعدی این پیوند محافظت نمایند و مراقب گروهی باشند که قصد دارند قدرتشان را از آن خود نمایند.

فیلم بزن قدش با بازی یو آه این، لی جائه این، آن جائه-هونگ، سال 2021 به صورت رسمی وارد مرحله فراوری شد و احتمالا در آینده نزدیک اکران گردد.

6- آرمان شهر بتنی (Concrete Utopia)

  • کارگردان: اوم تائه هوا
  • بازیگران: لی بیونگ هون، پارک سئو جون، پارک بو یانگ
  • ژانر: مهیج

این فیلم از کمیکی به نام Yukwaehan Yiwoot اقتباس شده و عواقب یک زلزله ویرانگر در سئول را به تصویر می کشد. پس از این فاجعه، بازماندگان کوشش می نمایند زندگی شان را از نقطه صفر آغاز نمایند و به همین علت هم به ساختمانی که کم و بیش سالم مانده پناه می برند.

آرمان شهر بتنی میخواهد روابط و آوارگی مردم در بلایای طبیعی مثل زلزله و مسائلی که به تبع آن ایجاد می گردد را به تصویر بکشد.

7- اعلام شرایط اضطراری (Emergency Declaration)

  • کارگردان: هان جائه-ریم
  • بازیگران: سونگ کانگ-هو، لی بیونگ-هون، جئون دو-یئون، کیم نام-گیل، ییم سی-وان
  • ژانر: اکشن، فاجعه ای

اعلام شرایط اضطراری نخستین بار ژوئن سال 2021 در جشنواره کن به نمایش عایدی و قرار بود در ژانویه 2022 اکران عمومی گردد که به علت همه گیری کرونا به تعویق افتاد و حالا یکی از مورد انتظارترین فیلم هایی است که به زودی اکران خواهند شد.

در این فیلم سونگ کانگ-هو که پیش تر با انگل (Parasite) درخشیده بود و لی بیونگ-هون بازیگر بازی مرکب (Squid Game) حضور دارند. اعلام شرایط اضطراری از یک ماجرای واقعی الهام گرفته شده و درباره هواپیمایی است که در جهت حرکتش به هاوایی با شرایط نامعمولی روبرو می گردد و درخواست فرود اضطراری می نماید.

لی بیونگ هون در یکی از گفتگوهای جشنواره کن درباره فیلم گفت: فیلم عناصر فانتزی دارد اما مهم تر از همه درباره همه گیری که همه ما تجربه کردیم، صحبت می نماید؛ بنابراین می تواند بسیار غم انگیز باشد.

اعلام شرایط اضطراری از اواخر سال 2020 آماده نمایش است و امیدواریم در آینده نزدیک بالاخره طلسم اکرانش شکسته گردد.

8- مادر جان (Mother Dearest)

  • کارگردان: یئون ونگ مو
  • ژانر: مستند

اگر در پی یک فیلم اشک آور تمام عیار هستید این مستند کره ای می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. مادر جان اولین فیلم یئون ونگ مو است و به زندگی مادر و پسری می پردازد که پس از 40 سال و در روزهای سرانجامی زندگی مادر به هم می رسند. قهرمان های داستان کوشش می نمایند رابطه ای که در دوران گذشته با هم داشتند را بازیابی نمایند.

روی پوستر فیلم نوشته شده: من چهل ساله ام اما برای مادرم هنوز یک بچه سه ساله هستم. مادر جان بازتابی از تقلای مشترک، پس از بین رفتن رابطه والد و فرزندی در یک خانواده را نشان می دهد و با تهدید اساسی مرگ، احساس دردناک اضطرار را هم به مسائل اضافه می گردد.

در حالی که شایعات زیادی درباره فیلم بعدی بونگ جون- هو وجود دارد اما بدون شک سینما و تلویزیون کره جنوبی چیزهای بیش تری برای ارائه دارد. آنچه سال جاری از فراوریات این کشور انتظار داریم علیرغم تنوع بالا، بی ربط به حال و روز چند سال گذشته جهان نیست؛ مضامینی مثل زمین لرزه، مرگ اعضای خانواده،گذر از روزمرگی همه و همه درد و مبارزه جمعی مقابل همه گیری ویروسی ناشناخته در چند سال گذشته را منعکس می نمایند و به ابعاد مختلف بهبودی پس از حادثه ای ویرانگر می پردازند.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 فیلم و سریال مجذوب کننده کره ای که سال 2022 باید دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فیلم و سریال مجذوب کننده کره ای که سال 2022 باید دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید