کاهش آمار اهدای خون در سال کرونایی ، سخنگوی وزارت بهداشت: اهدای خون و پلاسما را نباید فراموش کنید

به گزارش عینک بانوان، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به کاهش میزان اهدای خون در کشور نسبت به سال گذشته گفت: یکی از روش های یاری به درمان مبتلایان به ویروس کرونا استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری است و امیدواریم سایر بهبودیافتگان این بیماری نیز نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام نمایند.

کاهش آمار اهدای خون در سال کرونایی ، سخنگوی وزارت بهداشت: اهدای خون و پلاسما را نباید فراموش کنید

به گزارش عینک بانوان به نقل از ایسنا، دکتر سیما لاری اظهار کرد: اهدای خون، سنت پسندیده ای است که بسیاری از مردم کشورمان نسبت به آن اقدام می نمایند تا با این کار انسان محبت آمیز حیاتی مجدد به بیماران احتیاجمند خون و صعب العلاج اهدا نمایند.

وی با اشاره به اینکه در کشور سال ها است که این عمل ایثارگرانه به صورت کاملا داوطلبانه انجام می گردد و خون و فرآورده های خونی مورد احتیاج بیماران از این طریق تامین می گردد، اعلام کرد: سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا ما شاهد کاهش 13 تا 15 درصدی میزان اهدای خون در کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم. این ایام فرصت مغتنمی است تا عزاداران حسینی، اهدای خون را هم به عنوان اقدامی خداپسندانه در اولویت نذور خود قرار دهند. به همین دلیل همکاران ما در سازمان انتقال خون ایران پویش ملی نذر خون، نذر پلاسما را با یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت راه اندازی نموده اند.

لاری اضافه نمود: از همه مردم ایران درخواست دارم تا با پیوستن به این پویش سلامت محور از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در این کار خداپسندانه مشارکت نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در مراکز انتقال خون سراسر کشور تمهیداتی جدی در جهت رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده و به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون به نشانی nobatdehi.ibto.ir در اختیار کلیه داوطلبان اهدای خون در سراسر کشور می گردد.

وی یکی از روش های یاری به درمان مبتلایان به ویروس کرونا را استفاده از پلاسمای بهبودیافتگان این بیماری ذکر و اظهارکرد: میزان اهدای پلاسما در کشور از زمان شروع جمع آوری تا به امروز بالغ بر 7300 واحد بوده که چیزی کمتر از 2 درصد تعداد بهبودیافتگان است. امیدواریم سایر بهبودیافتگان این بیماری نیز به شکرانه بازیابی سلامتی خویش نسبت به پیوستن به این پویش مسئولانه و ایثارگرایانه اقدام نمایند.

لاری در خاتمه ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شستشوی دست ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان یک و نیم تا دو متر و استفاده از ماسک توسط مردم، گفت: از عزاداران امام حسین(ع) خواهشمندیم تا تمام همت و کوشش خود را در جهت برگزاری هرچه بهتر مناسک عزاداری طبق دستورالعمل های بهداشتی مصوب به کار گیرند تا به لطف الهی شاهد برگزاری محرمی آمیخته با معنویت و سرشار از شور و شعور حسینی در تمام نقاط کشور باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش آمار اهدای خون در سال کرونایی ، سخنگوی وزارت بهداشت: اهدای خون و پلاسما را نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار اهدای خون در سال کرونایی ، سخنگوی وزارت بهداشت: اهدای خون و پلاسما را نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید