کامکست روتر جدیدی با پشتیبانی از Wi، Fi 6E و Zigbee معرفی کرد

به گزارش عینک بانوان، شرکت Comcast از روتر نوی به نام xFi Advanced Gateway رونمایی کرد که دارای چندین ارتقای بزرگ، از جمله پشتیبانی از استاندارد وای فای نسل نو Wi-Fi 6E به همراه پروتکل Zigbee و Matter داخلی برای اینترنت اشیا است.

کامکست روتر جدیدی با پشتیبانی از Wi، Fi 6E و Zigbee معرفی کرد

کامکست می گوید افزوده شدن فرکانس رادیویی سوم 6 گیگاهرتز به دو فرکانس رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز قدیمی، امکان اتصال ده ها دستگاه از جمله هدست های واقعیت مجازی، کنسول های بازی و تلویزیون ها را به روتر فراهم می نماید.

کامکست یکی از قدیمی ترین شرکت های اپراتور خدمات کابلی و ارتباطی در ایالات متحده و ارائه دهنده سرویس های اینترنت کابلی خانگی و پهنای باند است و معمولا روترهای نسل تازه پرسرعتی به مشتریان سرویس های خود می دهد.

مزیت بزرگ وای فای Wi-Fi 6E این است که می تواند پهنای باند بیشتری برای تامین انرژی و انتقال دیتای دستگاه های بی سیم فراهم کند و از تداخل و شلوغی کمتری برخوردار باشد. به گفته کامکست، پشتیبانی از این استاندارد باعث می گردد که روتر xFi Advanced Gateway سریع تر و قابل اعتمادتر از نسخه قدیمی تر باشد و کاربرانی که احتیاج به سرعت بیشتر در اپلیکیشن های پرمصرف دارند؛ بتوانند به راحتی از آن در خانه استفاده نمایند.

Comcast می گوید که روتر تازه می تواند اینترنت سریع تری بدهد و در بعضی نقاط سرعت تا 3 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. در حالی که روترهای Wi-Fi 6E نسبت به روترهای وای فای 6 از نظر سرعت رجحان ندارند و فقط در پشتیبانی از باند رادیویی تازه 6 گیگاهرتز، تمایز ایجاد می نمایند؛ کامکست می گوید روتر Wi-Fi 6E تازه او می تواند مدیریت داده های بهتری روی اپلیکیشن های پرمصرف تازه داشته باشد.

روترهای Wi-Fi 6E در حال معرفی و ورود به بازار هستند ولی هنوز بسیاری از کاربران در اروپا و امریکا از روترهای وای فای 5 یا همان استاندارد 802.11ac استفاده می نمایند؛ چون شرکت های ISP و سرویس دهنده اینترنت آن ها، طرح های تازهی برای ارتقا به وای فای 6 ارائه نداده اند. همین طور، هنوز بسیاری از دستگاه های بی سیم که در دست مردم هستند؛ به طور کامل از وای فای 6 پشتیبانی نمی نمایند؛ چه برسد به روترهای گران قیمت Wi-Fi 6E که از 400 الی 500 دلار شروع شده و گاها تا 1000 دلار قیمت دارند.

کامکست می گوید مشتریان از ماه آینده می توانند روتر تازه را دریافت نمایند. مشتریانی که برای پلن اینترنت Gigabit یا بسته کامل xFi ثبت نام کردند؛ در اولویت بوده و زودتر این روتر xFi را دریافت خواهند کرد. کامکست می گوید هزینه ماهیانه روتر تازه 14 دلار برای هر ماه است.

منبع: شبکه چی

به "کامکست روتر جدیدی با پشتیبانی از Wi، Fi 6E و Zigbee معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامکست روتر جدیدی با پشتیبانی از Wi، Fi 6E و Zigbee معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید