چرا شیائومی در آمریکا گوشی نمی فروشد؟

به گزارش عینک بانوان، شیائومی مانند بسیاری از شرکت های چینی در ابتدا فقط در بازار این کشور فعالیت می کرد اما بعد از موفقیت های چشم گیر، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند وارد بازار دیگر کشورها شوند. 7 سال قبل گوشی های شیائومی وارد بازار هند شدند و همچنان این بازار برای شیائومی اهمیت بسیار زیادی دارد. اما در کنار چین و هند، آمریکا هم یکی از مهم ترین بازارهای موبایل محسوب می گردد که این شرکت در آن منطقه فعالیتی ندارد.

چرا شیائومی در آمریکا گوشی نمی فروشد؟

شیائومی حالا با حضور رسمی در بیش از 50 کشور دنیا، سومین تولیدکننده بزرگ گوشی در دنیا است. با وجود اینکه این شرکت در سال 2016 پیروز به ورود در بازار آمریکا شد، اما فقط محصولاتی مانند پاوربانک، پروژکتور، لامپ های هوشمند و دیگر گجت های این چنینی را به طور رسمی به دست کاربران آمریکایی می رساند. گوشی های این شرکت به طور رسمی در آمریکا در دسترس کاربران نیستند و به نظر می رسد در آینده نزدیک هم این شرایط تغییر نخواهد کرد.

علت اصلی عدم فروش گوشی های شیائومی در بازار آمریکا مربوط به مدل کسب وکار این شرکت است. همانطور که احتمالا می دانید، سود این شرکت از فروش گوشی ها حداکثر 5 درصد است و به همین دلیل محصولات شیائومی به علت قیمت پایین و امکانات مجذوب کننده مورد استقبال زیادی قرار می گیرند. اما در حالی که این استراتژی به شیائومی اجازه داده در بازارهای مختلف روزبه روز بزرگ تر گردد، اما چنین رویکردی مورد پسند اپراتورهای مخابراتی فعال در آمریکا نیست.

در همین زمینه می توانیم به شرکت چینی وان پلاس اشاره کنیم. این شرکت سال ها قبل وارد بازار موبایل آمریکا شد اما فقط تعداد محدودی از کاربران آمریکایی گوشی های آن را می خریدند. اما از سال 2018 که همکاری وان پلاس با اپراتور T-Mobile شروع شده، آمار فروش گوشی های این شرکت به طور قابل توجهی افزایش پیدا نموده است. در سال 2021 هم وان پلاس تنها برندی بود که در بازار آمریکا با رشد روبرو شد.

بنابراین اگر شیائومی بخواهد با اپراتورهای آمریکایی همکاری کند، باید بودجه هنگفتی را به این موضوع اختصاص دهد و ضمناً قیمت گوشی های خود را هم باید بیشتر کند. اگرچه در حال حاضر کاربران ساکن کشورهایی مانند بریتانیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و دیگر منطقه ها به راحتی قادر به خرید گوشی های این شرکت هستند، اما شیائومی در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ورود به بازار آمریکا ندارد.

یکی از مدیران ارشد شرکت تحقیقاتی IDC در این زمینه به افزایش تنش های بین آمریکا و چین هم اشاره نموده است. او می گوید: به خصوص بعد از اتفاقاتی که در خصوص هواوی رخ داد، حتی اگر دولت آمریکا و اپراتورهای مخابراتی آماده همکاری با شیائومی باشند، فکر نمی کنم هیچ برند چینی بخواهد سرمایه هنگفتی را در بازاری قرار دهد که هر روز ممکن است با تصویب یک قانون تازه فعالیت آن ها ممنوع گردد.

حتی اگر شیائومی علاقه مند به حرکت در آب های متلاطم سیاسی باشد، باید با این واقعیت روبرو گردد که بازار آمریکا به خصوص در زمینه گوشی های پرچم دار و رده بالا در دستان دو شرکت سامسونگ و اپل قرار گرفته است. این دو شرکت در مجموع حدود 80 درصد از بازار آمریکا را تشکیل می دهند و به همین دلیل شرکتی مانند شیائومی برای حضور گسترده در این بازار باید تا سال ها مبالغ هنگفتی را در زمینه تبلیغات هزینه کند که البته حتی با این نوع اقدامات هم تضمینی برای پیروزیت چنین شرکت هایی وجود ندارد.

شیائومی بدون اینکه حتی یک گوشی را به طور رسمی در بازار آمریکا به فروش برساند، توانسته رتبه سوم بازار موبایل را از آن خود کند. در همین رابطه تحلیلگران می گویند که رشد شگفت انگیز شیائومی در دو سال گذشته به لطف سقوط هواوی ممکن شده است. اما حالا که هواوی عملاً دیگر در بازار دنیای حضور ندارد، شیائومی صرفاً با بهره گیری از قدرت برند خود باید بتواند سهم بازار شرکت هایی مانند سامسونگ را تصاحب کند.

البته شیائومی باید با رقبای قدرتمندی مانند اوپو، ویوو و ریلمی هم رقابت کند که تمام این شرکت ها به همراه وان پلاس زیرمجموعه هلدینگ BBK هستند. بنابراین باید ببینیم آیا فرایند رشد شیائومی در سال 2022 هم ادامه پیدا می نماید یا نه.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا شیائومی در آمریکا گوشی نمی فروشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شیائومی در آمریکا گوشی نمی فروشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید