هشدار شروع موجِ پنجم کرونا در کرمانشاه، موج نو دلتا است

به گزارش عینک بانوان، دکتر سارا شاه آبادی اظهار کرد:موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده و بر اساس شواهد بدست آمده در استانهای با درگیری بالا، غالب موارد ابتلا در موج پنجم از نوع دلتا است.

هشدار شروع موجِ پنجم کرونا در کرمانشاه، موج نو دلتا است

به گزارش عینک بانوان کرمانشاه؛ معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: متاسفانه شهرهای قرمز کرونایی در کشور افزایش یافته و در روزهای اخیر شاهد اوج گیری دوباره کرونا در کشور هستیم و همین امر نشان می دهد که عملا کشور وارد موج پنجم کرونا شده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه هم در حال حاضر شهرستان گیلانغرب در شرایط قرمز به سر می برد و 9 شهرستان دیگر نارنجی هستند و تنها چهار شهرستان زرد در استان وجود دارد.

شاه آبادی با اشاره به اینکه رنگ بندی عملا موج پنجم کرونا در استان هم شروع شده و در مرحله ابتدای ورود به این موج هستیم تاکید کرد:موج پنجم کرونا در کشور از نوع دلتا می باشد و طبق بررسی های اجرا شده در استانهای با درگیری بالا غالب موارد ابتلا در موج نو از نوع سویه جهش یافته دلتا است.

وی ادامه داد: تشخیص این نوع سویه جهش یافته بسیار هزینه بر بوده و تنها در آزمایشگاه پاستور تهران انجام می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان شرح داد: در حال حاضر چند نمونه برای این آزمایشگاه ارسال کرده ایم که به دلیل تراکم بالای نمونه های ارسالی از سراسر کشور جوابدهی آن، تا حدودی با تاخیر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: البته شناسایی کرونای دلتا در استان چندان اهمیتی ندارد، چرا که با درگیری بالای کرونا در چند استان به نظر می رسد این سویه در کشور منتشر شده است، بنابراین باید عمده موارد ابتلا به کرونا را فرض بر دلتا بودن آن بگذاریم.

شاه آبادی اظهار کرد: با این فرض که موارد ابتلا از نوع دلتا است، آنچه اهمیت دارد این است که افراد باید دقت بیشتری در بحث پیشگیری داشته باشند و بدانند که قدرت انتقال این نوع سویه جهش یافته 40 درصد بیشتر از کرونای انگلیسی است.

این مسئول تاکید کرد: از طرفی این نوع کرونا سرعت درگیری بالایی دارد و علائم آن با شدت بالایی خود را نشان می دهد و نیاز است که افراد در زمینه پیشگیری بیش از پیش حساسیت داشته و حتما از ماسک استفاده کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان در پایان گفت: در این نوع سویه جهش یافته احتمال ابتلای خانوادگی بسیار بالاست و بطور معمول با شناسایی یک مورد در هر خانواده، تمام افراد خانواده باید در قرنطینه قرار گیرند.

منبع: جام جم آنلاین

به "هشدار شروع موجِ پنجم کرونا در کرمانشاه، موج نو دلتا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شروع موجِ پنجم کرونا در کرمانشاه، موج نو دلتا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید