منطقه ویژه فناوری اطلاعات در فرودگاه پیغام ایجاد می گردد

به گزارش عینک بانوان، خبرنگاران/البرز مدیر عامل منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام با اشاره به وجود زیرساخت ها و استقرار شرکت های دانش بنیان در بخش فناوری های نوین در این منطقه از راه اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در پیغام اطلاع داد.

منطقه ویژه فناوری اطلاعات در فرودگاه پیغام ایجاد می گردد

نادر ثناگو مطلق در نشستی که با حضور معاون وزیر و روسای سازمان های تابعه وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری که با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات در منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام برگزار گردید اضافه کرد: استقرار شرکت ها با اولویت صنایع آی.تی و آی.سی.تی در پیغام از سوی دیگر ظرفیت های موجود در این منطقه موجب شده تا راه اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در پیغام در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش عینک بانوان، وی با اشاره به سابقه 30 ساله فعالیت منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام اظهار داشت: مجموع اقدامات اجرا شده موجب شده تا امروز شاهد بیش از پنج هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه باشیم که عمده این سرمایه گذاری در یک الی 2 سال اخیر انجام شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام اضافه کرد: بعلاوه در حوزه اشتغال حدود چهار هزار نفر در شرکت های مستقر در منطقه در حال فعالیت هستند که با توجه به اینکه اشتغال یکی از چشم اندازهای وزارت است تا حدودی پیروز به اجرایی شدن آن شده ایم.

ثناگو مطلق ایجاد زیر ساخت ها با هدف جذب هر چه بیشتر شرکت ها در پیغام را یکی دیگر از برنامه های رو به رشد در این منطقه عنوان و توضیح داد: جذب شرکت های حوزه صنعت و ایجاد زیست بوم مناسب برای رشد شرکت های حوزه آی.سی.تی شاید یکی از مهمترین مسائلی است که در این 2 سال گذشته در منطقه شکل گرفته است.

مدیر عامل منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام در ادامه به تبدیل پیغام به قطب دیتا سنتر کشور اشاره و گفت: تا حد زیادی بسترهای ایجاد قطب دیتا سنتر در منطقه فراهم شده است و این ظرفیت وجود دارد تا در این بخش شاهد استقرار واحدهای بیشتری باشیم.

وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه مالی و فرودگاه بین المللی پیغام به بیشترین اندازه نسبت به سال های گذشته رسیده گفت: تقاضای شرکت ها برای سرمایه گذاری که به خصوص شرکت هایی هستند که مرتبط با شبکه ملی ارتباطات هستند یک اتفاق خوب در راستای محقق ساختن هر چه بهتر و بیشتر پیغام به قطب آی.تی و آی.سی.تی کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منطقه ویژه فناوری اطلاعات در فرودگاه پیغام ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه فناوری اطلاعات در فرودگاه پیغام ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید