قانون استرالیا علیه فیس بوک و گوگل، آمریکا را نگران کرد

به گزارش عینک بانوان، دو معاون وزارت بازرگانی آمریکا از دولت استرالیا خواسته اند تصویب قانون پرداخت هزینه به رسانه های محلی از سوی گوگل و فیس بوک لغو شود.

قانون استرالیا علیه فیس بوک و گوگل، آمریکا را نگران کرد

دولت آمریکا از استرالیا خواسته تا قانون پیشنهادی را لغو کند که به موجب آن فیس بوک و گوگل مجبور هستند برای انتشار اخبار به رسانه های محلی هزینه پرداخت کنند.

دانیل بهار و کارل اهلرز معاونان وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد کرده اند استرالیا به جای وضع قانون مذکور بررسی بیشتری در بازارها انجام دهد و در صورت تناست یک قانون داوطلبانه تنظیم کند.

براساس قانون پیشنهادی که از پشتیبانی کمیته مجلس استرالیا نیز برخوردار است، گوگل و فیس بوک در صورتیکه نتوانند به توافقی درباره پرداخت به رسانه های این کشور دست یابند، مشمول داوری اجباری قیمت می شوند.

در سندی که از سوی آمریکا ارسال شده، آمده است: دولت ایالات متحده نگران است که تلاش از طریق قانون گذاری برای تنظیم موقعیت های رقابتی برخی بازیگران خاص بازار به طور آشکار دو شرکت آمریکایی، احتمالاً نتایج خسارت باری داشته باشد. چنین اقدامی نگرانی ها در خصوص موقعیت تجاری استرالیا در سطح بین الملل را افزایش می دهد.

پس از آنکه تحقیقات نشان داد شرکت های بزرگ فناوری قدرت زیادی در بخش رسانه اعمال می کنند، دولت استرالیا ماه گذشته از قانون مذکور خبر داد.

جاش فرایدنبرگ خزانه دار استرالیا در پاسخ به درخواست آمریکا در بیانیه ای گفت؛ دولت استرالیا به اجرای یک قانون اجباری تعهد داد که عدم توازن قدرت چانه زنی میان پلتفرم های دیجیتال و رسانه ها را برطرف می کند.

مدیر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا پس از یک بررسی 18 ماهه و مشاوره های طولانی شامل دیدگاه های گوگل و فیس بوک این قانون را ارائه کرده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "قانون استرالیا علیه فیس بوک و گوگل، آمریکا را نگران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون استرالیا علیه فیس بوک و گوگل، آمریکا را نگران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید