علائم سرماخوردگی را نشانه کرونا بدانید مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد

به گزارش عینک بانوان، ناجی گفت: افراد باید هر گونه علائم سرماخوردگی را بدون شک نشانه ابتدایی بروز ویروس کرونا بدانند، مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد.

علائم سرماخوردگی را نشانه کرونا بدانید مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد

به گزارش عینک بانوان به نقل از عینک بانوان، علیرضا ناجی رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری درباره گسترش ویروس کرونا و شرایط هشدار دهنده تهران اظهار کرد: از مردم تقاضا می کنیم به شدت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند و به راحتی از کنار آن عبور ننمایند. تهران در معرض شرایط قرمز و هشدار دهنده ای قرار گرفته است.

او اضافه نمود: در حال حاضر کادر درمان بسیار خسته است اگر به همین صورت ادامه پیدا کند دیگر نیرویی به اندازه کافی برای روزهای آینده نخواهیم داشت. حرف از کادر درمان که در میان می آید تنها پزشکان محسوب نمی شوند بلکه تمام افرادی که در مراکز درمانی کار می نمایند مورد صدمه و آسیب قرار گرفته اند.

ناجی بیان نمود: ما باید از دورهمی های آخر هفته و تعطیلاتی که به سفر ختم می گردد، حتی از رستوران رفتن هایمان، تجمعات بی دلیل خودداری کنیم. برخی از مراسم ها و تجمعات قابلیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را ندارند به طور مثال در مدارس چگونه می توان به بچه هایی که تازه وارد مدرسه شده اند و آشنایی ندارند بگوییم ماسک بزنند و در کل ساعات حضور در مدرسه ماسک خود را برندارند.

او اضافه نمود: افراد باید هر گونه علائم سرماخوردگی را بدون شک نشانه ابتدایی بروز ویروس کرونا بدانند، مگر این که خلاف آن ثابت گردد. در واقع همراهی این 2 ویروس با هم شرایط را کمی سخت تر می نماید، اما با رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک کمی شرایط نسبت به سال های قبل که آنفلوانزا شیوع پیدا می کرد، بهتر خواهد شد.

ناجی بیان نمود: خوشحالیم که دوباره محدودیت ها هرچند دیر، ولی مجدد اعمال شده است. ما باید از تجمعات بی دلیل دوری نموده و به خوبی تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

او گفت: با توجه به این موضوعات هنوز به خوبی نتوانستیم شرایط را کنترل کنیم. بنده اعتقادی به موج دوم و سوم ندارم بلکه ما همچنان داریم آسیب های همان موج اول را می بینیم. تعریف از موج به این معناست که باید بیماری را کنترل نموده و منتظر باشید که ببینیم مجددا بروز می نماید یا خیر. اگر ما نتوانیم موج ابتدایی بیماری را

در همان مرحله اول کنترل کنیم، نمی توانیم اصلاح موج دوم و سوم را به کار ببریم.

منبع: جام جم آنلاین

به "علائم سرماخوردگی را نشانه کرونا بدانید مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم سرماخوردگی را نشانه کرونا بدانید مگر اینکه خلاف آن ثابت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید