ششمین نسخه بتا از سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شد

به گزارش عینک بانوان، اپل ششمین نسخه بتا از سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 را منتشر کرد. یک هفته بعد از انتشار پنجمین نسخه بتا از این سیستم عامل ها، همچنین دو ماه بعد از مراسم آنلاین 2020 WWDC شاهد منتشر شدن ششمین نسخه بتا از سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 هستیم.

ششمین نسخه بتا از سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شد

کاربرانی که از قبل جهت دریافت سیستم عامل های بتا ثبت نام نموده اند، می توانند این به روزرسانی جدید را با رفتن به قسمت تنظیمات (Settings) دستگاه خود، دانلود و سپس نصب نمایند.

همان گونه که در رویداد آنلاین WWDC دیدم، اپل در سیستم عامل جدید تلفن های همراه خودش یعنی iOS 14 برای اولین بار دست به تغییرات گسترده ای در صفحه هوم (Home) زده است. در این سیستم عامل جدید، شاهد رونمایی از ویجت ها بودیم که می توان از آن ها با سه اندازه ی مختلف در صفحه هوم آیفون استفاده کرد.

برای مرتب شدن هر چه بیشتر صفحه هوم آیفون، اپل از قابلیتی به نام App Library در این نسخه استفاده نموده است. با استفاده از این قابلیت می توان، اپ های نصب شده بر روی آیفون را به شکل مرتبی و در یک جا مشاهده کرد. کاربران می توانند تنظیمات این صفحه جدید را به گونه ای تنظیم نمایند که اپ ها را به ترتیب حروف الفبا یا که بر اساس دسته بندی آ ن ها نمایش دهد.

کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند به انتخاب خود برخی از صفحات هوم خود را برای هرچه مرتب شدن ظاهر آیفون شان مخفی نمایند.

در iOS 14 همچنین شاهد اضافه شدن قابلیتی بوده ایم که بسیاری از هواداران این برند مدت ها است مشتاق اضافه شدن آن به تلفن های همراه شان هستند. این قابلیت جدید باعث می گردد که وقتی در حال کار با دستگاه خود هستید و تماسی با تلفن شما گرفته می گردد، این تماس گرفته شده تمامی صفحه آیفون را به خود اختصاص ندهد.

با اضافه شدن این ویژگی می توانید در صورت عدم پاسخگویی به تماس، به راحتی به کارهای خود بپردازید. علاوه بر این، در نسخه اپل دستی هم به سر و گوش دستیار صوتی خود یعنی سیری کشیده است. در نسخه جدید شاهد طراحی به روز این دستیار صوتی هستیم که در زمان استفاده تنها با اختصاص دادن اندازه کوچکی از نمایشگر خللی در هنگام کار با آیفون ایجاد نمی نماید. همچنین این دستیار صوتی اکنون توانمندتر شده است و می توان با آن به فرستادن پیغام های صوتی هم پرداخت.

  • مهم ترین ویژگی های iOS 14 که آیفون شما را دگرگون خواهند کرد

یکی از قابلیت هایی که از برادر بزرگتر آیفون یعنی آیپد به آیفون ها آمده است قابلیت تصویر در تصویر است. در iOS 14 کاربران می توانند هم زمان با تماشای فیلم یا انجام تماس تصویری، به انجام کارهای دیگری هم بپردازند.

در iOS 14 اپل از ویژگی App Clips رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد به جای دانلود کردن اپلیکیشن های مختلف برای انجام کارهایی مانند خرید قهوه، رزرو کردن میز در رستوران و اجاره کردن یک دوچرخه، تنها با استفاده از یک اپ تمامی این کارها را انجام دهند.

این اپ جدید تمامی این کارها را با اسکن کد QR، استفاده از دستگاه های NFC یا با استفاده از کد های مخصوص طراحی شده بر این کار توسط اپل، انجام می دهد.

در اپ Messages کاربران می توانند گفتگوهای مهم خود را در قسمت بالایی این اپ قرار دهند، از قابلیت ذکر کردن نام (Mention) در گروه ها استفاده نمایند و همچنین می توانند تنها به یک پیغام خاص در گروه پاسخ (Reply) بدهند.

علاوه بر این ها، در این اپ شاهد قابلیت های جدید برای میموجی (Memoji) هستیم؛ در iOS 14 می توانید از میموجی یا ایموجی در نام گرو ه ها بهره ببرید.

اپ Health اکنون از قابلیت سنجش کیفیت خواب در اپل واچ پشتیبانی می نماید. علاوه بر این، کاربران قادر هستند با برخی از قابلیت های اضافه شده به این اپ به شکل بهتری سلامت خود را ارزیابی نمایند.

در اپ Weather شاهد اضافه شدن اطلاعات بیشتری در رابطه با پیش بینی وضع هوا هستیم. همچنین این اپ به شکل بهتری می تواند تا تغییرات ناگهانی در شرایط جوی را پیش بینی کند.

کاربرانی که برای رفت و آمد روزانه ی خود از دوچرخه استفاده می نمایند، اکنون می توانند که از اپ Maps برای پیدا کردن بهترین جهتهای دوچرخه سواری استفاده نمایند. این اپ به این کاربران اطلاعاتی درباره شرایط ترافیک خیابان ها، وجود پله در جهت و شیب خیابان می دهد.

این اپ همچنین می تواند برای کسانی که از خودروهای الکترونیکی استفاده می نمایند، جهت را به گونه ای انتخاب کند که در جهت شان ایستگاه های شارژ باتری موجود باشد.

اپل در iOS 14 قابلیت جدیدی را به این سیستم عامل اضافه نموده است که با استفاده از آن کاربران برخی از خودروها می توانند از تلفن همراه خود به عنوان سوئیچ خودرو استفاده نمایند. این قابلیت در آینده نزدیک به خودروهای ساخت شرکت آلمانی BMW خواهد آمد. به احتمال زیاد در آینده شاهد گسترش آن به دیگر خودروها هم خواهیم بود. همچنین کاربران در CarPlay اپل می توانند که از پس زمینه های مختلفی استفاده نمایند.

اپ جدید ترجمه اکنون می تواند به ترجمه هم زمان متن یا صدا به 11 زبان بپردازد.

علاوه بر این قابلیت های جدید، اپل ویژگی های بسیاری را برای حفظ حریم خصوصی کاربران به سیستم عامل جدید خودش اضافه نموده است. اکنون توسعه دهندگان برای دسترسی به دستگاه کاربر در شبکه های محلی، باید از کاربر اجازه بگیرند. همچنین برای دسترسی اپ ها به عکس های موجود در آیفون دسترسی محدودتری را می دهد.

همچنین شاهد قرارگیری ویژگی در iOS 14 هستیم که با استفاده از آن کاربر می تواند به جای اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی دقیق، از موقعیت حدودی خود در زمان استفاده از برخی اپ ها استفاده کند.

در اپ سافاری (Safari) شاهد گزارش این اپ در رابطه با حریم خصوصی کاربران هستیم. این گزارش به کاربران نشان می دهد که کدام سایت ها به دنبال کردن رفتار کاربر در اینترنت می پردازند. همچنین در زمان استفاده یک اپ از دوربین یا میکروفون دستگاه شاهد نمایش نقطه در بالای نمایشگر هستیم که این موضوع را به کاربر اطلاع می دهد.

در iOS 14 شاهد سنت شکنی اپل هم هستیم. در این سیستم عامل اپل به کاربر اجازه می دهد تا از اپ های مرورگر یا ایمیل دیگری به عنوان اپ پیش فرض در آیفون خود استفاده کند.

  • پنجمین نسخه بتا از iOS 14 خبر از نمایشگر 120 هرتز در آیفون 12 می دهد

در iPadOS 14 هم شاهد تغییرات بسیار زیادی هستیم. اکنون کاربران این دستگاه می توانند با استفاده از قلم اپل در تمام جاهایی که احتیاج به نوشتن باشد، به نوشتن اطلاعات لازم بپردازند و بعد از نوشتن دست خط آن ها به طور اتوماتیک به متن تایپ شده تبدیل می گردد.

اپل با منتشر کردن سومین نسخه بتا از سیستم عامل iOS 14 تغییراتی ظاهری را در آیکون اپ Music ایجاد کرد که شامل تغییر رنگ آیکون این اپ و استفاده از طراحی جدید برای قسمت کتابخانه این اپ بودند. همچنین شاهد اضافه شدن ویجت ساعت با طراحی جدید در این نسخه بودیم.

در چهارمین نسخه بتا شاهد رونمایی از ویجت Apple TV در کنار برخی بهبود ها برای قسمت جست وجوی iOS 14 بودیم. تغییراتی مانند اضافه شدن اندازه جدیدی برای ویجت خبر (News) و استفاده از حرکت چرخشی ساعت در زمان تغییر آن، نمایش نوتیفیکیشن در زمان قرارگیری در معرض بیماری کووید 19 و قابلیت مخفی کردن پوشه عکس های مخفی شده در اپ Photos از جمله قابلیت های اضافه شده به پنجمین نسخه ی بتا iOS 14 بودند.

در ششمین نسخه بتا از iOS 14 شاهد اضافه شدن قابلیت های زیر هستیم.

استفاده از طراحی جدید در زمان تنظیم زمان در اپ Clock؛ در این نسخه زمانی که بخواهید ساعت را تغییر دهید مستطیل نارنجی رنگی به دور ساعت نشان داده می گردد تا به شما به شکل بهتری نشان دهد که در حال تغییر زمان هستید.

اضافه شدن قابلیت Spatial Audio، این ویژگی باعث می گردد که در زمان گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم، صداهای فراگیر به ایرپاد پرو اپل بیایند. در نسخه های قبلی منتشر شده از iOS 14 شاهد اضافه شدن این قابلیت نبودیم. در ششمین نسخه ی بتا شاهد اضافه شدن این قابلیت هستیم. حالا می توانید با رفتن به تنظیمات و سپس قسمت Accessibility شاهد اضافه شدن این ویژگی باشید.

در این قسمت همچنین شاهد اضافه شدن گزینه Follow iPhone هستیم که با فعال کردن آن، صدا از ایرپاد پرو به گونه ای پخش می گردد که آنگار از آیفون در حال پخش شدن هستند. در حال کلی این قابلیت صدای فراگیر را با توجه به حرکت های سر کاربر تنظیم می نماید که با روشن کردن Follow iPhone شاهد غیر فعال شدن این ویژگی هستیم.

همچنین در اپ Maps شاهد اضافه شدن قابلیت های مختلفی مانند استفاده از جهت یابی در زمان دوچرخه سواری، نشان دادن دوربین های کنترل سرعت و پیشنهاد دادن مکان های مختلف تفریحی به کاربر در زمان استفاده از این اپ هستیم.

این ویژگی ها تنها بخشی از قابلیت های اضافه شده به سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 هستند. به طور حتم، با عرضه رسمی این سیستم عامل تمامی کاربران گوشی های آیفون یا آیپد های اپل می توانند تا از تمامی این ویژگی های جدید استفاده نمایند.

  • 5 نکته خوب و بد درباره مهم ترین ویژگی های iOS 14

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "ششمین نسخه بتا از سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین نسخه بتا از سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید