رکود بازار خودرو ، منتظر ریزش 25 درصدی قیمت خودرو باشیم؟

به گزارش عینک بانوان، پیش بینی ها می گوید قیمت خودرو در آستانه شب عید ثابت است. گویا دو عامل باعث تداوم رکود در بازار خودرو ایران شده است. اولی علت کاهش قدرت خرید مردم و عامل دیگر نزدیک شدن به نتیجه مذاکرات است.

رکود بازار خودرو ، منتظر ریزش 25 درصدی قیمت خودرو باشیم؟

آنالیز ها نشان می دهد قیمت خودرو در روز چهارشنبه (14 بهمن 1400) فرایند ثابت داشت. به عنوان مثال پراید 111 با نرخ 189 میلیون تومان معامله شد. قیمت خودرو تیبا هاچ بک پلاس به 202 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ دو به قیمت 268 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج نیز در قیمت 324 میلیون در بازار موجود است.

بازار خودرو در حالی در بهمن ماه راکد ماند که در سال های گذشته بازار خودرو در این ماه رونق داشت. آیا ثبات قیمت خودرو ادامه دار است؟

در این مورد فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو به عینک بانوان گفت: به نظر می رسد تقاضا برای خرید خودرو در آستانه شب عید کاهش پیدا کند. این در حالی است که در سال های گذشته اوایل ماه بهمن بازار خودرو رونق و هیجان داشت.

او شرح داد: گویا مردم برای خرید خودرو عقب نشینی نموده اند و منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند. از این رو پیش بینی می گردد قیمت خودرو در هفته انتهای بهمن هم ثابت باشد.

تاثیر مذاکرات بر قیمت خودرو

نادری گفت: چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات مثبت باشد به نظر می رسد قیمت خودروهای ایرانی و خارجی کاهش 20 تا 25 درصدی داشته باشد.

پیش تر سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: بازار خودرو ماه ها است که فروکش نموده است. درحال حاضر هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در حوزه بازار خودرو نیست. به همین علت فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه کاهش یافت.

بعلاوه این فیروز نادری، فعال بازار خودرو گفته بود: قیمت ها در بازار خودرو نه ریزش چندانی داشت و نه افزایش زیاد. در مجموع در بازار نوعی ثبات دیده شد.

برای مطالعه بیشتر خبر خودرو تا انتها سال گران نمی گردد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "رکود بازار خودرو ، منتظر ریزش 25 درصدی قیمت خودرو باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود بازار خودرو ، منتظر ریزش 25 درصدی قیمت خودرو باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید