جدیدترین قیمت تیبا، پراید، دنا، ساینا، تارا و شاهین ، واردات خودروهای داخلی را مقرون به صرفه می نماید؟

به گزارش عینک بانوان، قیمت خودرو در بازار همچنان نوسانی است. اما کارشناسان معتقدند با آزادسازی واردات خودرو به کشور، قیمت خودروهای موجود در بازار با کاهش چندانی همراه نمی گردد.

جدیدترین قیمت تیبا، پراید، دنا، ساینا، تارا و شاهین ، واردات خودروهای داخلی را مقرون به صرفه می نماید؟

به گزارش عینک بانوان به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه 23 شهریور 1401 با تغییراتی همراه شد.

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می رسد. پراید 131 نیز با قیمت 179 میلیون تومان عرضه می گردد. دنا معمولی مدل 1401 نیز با قیمت 403 میلیون تومان به فروش می رسد.

پژو 207 اتومات اکنون در قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ بک پلاس هم اکنون در محدوده 214 میلیون تومان قیمت دارد. پژو 206 تیپ دو مدل 1401 در قیمت 299 میلیون تومان به فروش می رسد. 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و تا نرخ 258 میلیون تومان پیش رفت. تارا اتوماتیک هم امروز سه میلیون کاهش قیمت نسبت به روز گذشته داشت و اکنون در قیمت 577 میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: با آزاد شدن واردات خودرو قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار چندان کاهشی نمی گردد. زیرا قرار است خودروهای کمتر از 20 هزار یورو وارد گردد. در حالی که بعضی از خودروهای خارجی مثل توسان یا سانتافه بیشتر از 20 هزار یورو قیمت دارند و جایگزینی در بازار ندارند.

اما فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو نظر متفاوتی در رابطه با تاثیر واردات خودرو بر قیمت ها دارد. او گفت: اگر واردات آزاد گردد، خودروهای داخلی نیز با کاهش قیمت همراه می شوند. اما بعید است که خودروهای خارجی سال جاری وارد کشور شوند.

البته کارشناسان دیگری در بحث واردات خوشبین نیستند و آن را تنها یک خبردرمانی می دانند.

کاظم محمدی نیک خواه، کارشناس صنعت خودرو بافزود: مردم نباید منتظر واردات خودرو به کشور باشند. این اخبار به عنوان آسپرین برای بازارها منتشر می گردد و تنها جنبه خبردرمانی را دارند. زمانی هم که واردات آزاد بود، خودروهای وارداتی تنها به اندازه پنج درصد فراوری داخل وارد می شد. اکنون نیز که شش ماه نخست بازار گذشت و خبری از این طرح نشد. به نظر نمی رسد در شش ماه دوم سال نیز خبری از عملی شدن این طرح گردد.

  • خودروهای وارداتی گران شدند | قیمت تویوتا و هیوندای را ببینید
منبع: همشهری آنلاین

به "جدیدترین قیمت تیبا، پراید، دنا، ساینا، تارا و شاهین ، واردات خودروهای داخلی را مقرون به صرفه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین قیمت تیبا، پراید، دنا، ساینا، تارا و شاهین ، واردات خودروهای داخلی را مقرون به صرفه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید