روایت دلخراش پدر از مرگ 2 پسر کولبر ، پسر بزرگم فقط یک بار برای کولبری راهی کوهستان شد

به گزارش عینک بانوان، عثمان خسروی پدر دو کولبر جان باخته و گرفتار در بهمن ارتفاعات ته ته چشمان ضعیفی دارد و هیچ وقت کولبری نکرده است. با جمع آوری کارتن های آبادی و فروختن آن ها امرار معاش می نماید، اما با سخت تر شدن شرایط، آزاد و فرهاد دو پسرش، کولبری را برای ادامه زندگی انتخاب کردند.

روایت دلخراش پدر از مرگ 2 پسر کولبر ، پسر بزرگم فقط یک بار برای کولبری راهی کوهستان شد

به گزارش عینک بانوان به نقل از ایسنا، فرهاد و آزاد خسروی جان خود را برای به دست آوردن نان به وسیله کولبری در چند روز اخیر در ارتفاعات ته ته به دلیل گرفتار شدن در برف و کولاک از دست دادند.

عثمان خسروی گفت: خانواده هایی که اوضاعشان همچون خانواده اوست کم نیستند.

وی ادامه داد: پسر بزرگ تر توانایی جسمی ضعیفی داشت، لاغر اندام بود و اولین بار بوده که برای کولبری راهی کوهستان شده است، اما پسر کوچک تر، فرهاد که 14 ساله بوده چند باری بوده است که کار کولبری را در پیش گرفته بود.

عثمان بنا به روایتی که از سایر کولبران شنیده است، گفت: فرهاد پسر کوچکت رش هنگام سقوط بهمن، راه را بر می گردد و حتی بارش را هم دور انداخته اما با شدت دریافت برف و کولاک و به دلیل کم تجربه بودنش، تسلیم بهمن می گردد و در پای کوه می ماند چرا که توان ادامه راه را نداشته است.

فرهاد برادر کوچک تر که نمی خواهد آزاد، برادر بزرگ تر را تنها بگذارد، حدود 2 ساعت کنارش مانده است و بعد با یاری کولبران دیگری که با قاطر آمده بودند برای آوردن یاری به پایین آمده است، اما در نیمه راه دوباره به پیش برادرش برگشته تا از زنده ماندنش مطمئن گردد، اما جسد بی جان برادرش را می بیند و ناامید برمی گردد. خودش هم در راه برگشت جانش را از دست می دهد و این گفته کولبرانی است که شاهد ماجرا بوده اند.

جسد بی جان و یخ زده فرهاد بعد از 3 روز جست وجو توسط صدها نفر از مردم منطقه و اکیپ های هلال احمر، نزدیک جاده اصلی پیدا و تشییع پیکرش با همراهی مردم مریوان برگزار گردید.

عثمان دیگر حاضر نیست دو پسر دیگرش را برای بدست آوردن اندک پول و کولبری به کوهستان بفرستد، دعا می نماید بتواند روزگار را سپری کند و خدا 2 فرزند دیگرش را برایش حفظ کند.

وی از مسئولان درخواست می نماید شرایطی را برای تأمین معیشت مرزنشینان فراهم نمایند که منجر به کولبری و مرگ آنان نگردد.

عثمان با بیان این که درگذشته زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی بوده است اما حدود 2 سال بود که از حمایت های کمیته امداد محروم شده بود، یادآور شد که در این چند روز دوباره زیر پوشش قرار گرفته و گاز خانه هم برایشان وصل شده است.

  • کوله ای که جان می گیرد

منبع: همشهری آنلاین

به "روایت دلخراش پدر از مرگ 2 پسر کولبر ، پسر بزرگم فقط یک بار برای کولبری راهی کوهستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت دلخراش پدر از مرگ 2 پسر کولبر ، پسر بزرگم فقط یک بار برای کولبری راهی کوهستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید