داروی بیماران هموفیلی را گروگان گرفته اند

به گزارش عینک بانوان، عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران، در مورد کمبود داروی فاکتور 8، توضیحاتی ارائه داد.

داروی بیماران هموفیلی را گروگان گرفته اند

احمد قویدل، در مصاحبه با مهر از کمبود فاکتور 8 هموفیلی در کشور اطلاع داد و گفت: در حالی که شرکت داخلی فراوری نماینده فاکتور 8 مدعی توزیع 250000 ویال فاکتور 8 مورد احتیاج بیماران هموفیلی به شرکت های پخش شده است، اما بدهی دانشگاه های علوم پزشکی به بیمه ها، مانع تحویل دارو به داروخانه ها شده است.

وی با عنوان این مطلب که کمبود فاکتور 8 روز به روز رو به وخامت است، اضافه نمود: کمبود فاکتور 8 در استان های اصفهان و فارس بسیار جدی است. فاکتور 8 پلاسمایی نیز در لرستان وجود ندارد.

قویدل ادامه داد: گروگان گرفتن دارو های بیماران بابت پرداخت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی، یک درد کهنه و قدیمی است. بازبینی این فرآیند برای پیشگیری از فاجعه معلولیت بیماران یک امر مهم و جدی است که ضرورت دارد سازمان های نظارتی به آن ورود نمایند.

وی اضافه نمود: در حالی که فاکتور 8 در کشور فراوری می گردد، یک ساعت درد های جانکاه بیماران به دلیل عدم دسترسی به دارو قابل تحمل نیست چه برسد به اینکه آینده بچه ها هموفیلی به معلولیت گره بخورد. بی تردید اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم مگر طاقت مالی فراوری نماینده داخلی چقدر است که برای نمونه 250 میلیارد تومان طلبکار باشد. این زنجیره معیوب فقط حاصلش نارضایتی و وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به بیماران است.

قویدل گفت: در حالی که درمان هموفیلی در دنیا هر روز با استفاده از دارو های نو توسعه می یابد اینکه محصول فراوری داخل که از درمان های رایج هموفیلی است در دسترس بیمار نباشد، بسیار تأسف بار است و به اعتبار فراوری نمایندگان داخلی هم صدمه وارد می نماید.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران اضافه نمود: داروی هیومیت که از دارو های مورد احتیاج بیماران مبتلا به بیماری ون ویلبراند و وارداتی است، به شدت در کشور کمیاب است. با اطلاع از منابع موثق، تا 10 شهریور 8000 ویال به کشور حمل می گردد و این انتظار وجود دارد که از نیمه شهریور به بعد این کمبود رفع گردد. زنان مبتلا به این بیماری در دوران خونریزی ماهیانه بدون اینکه حادثه ای برای آن ها اتفاق افتاده باشد به این دارو احتیاج حیاتی دارند.

منبع: فرارو

به "داروی بیماران هموفیلی را گروگان گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی بیماران هموفیلی را گروگان گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید