خبرنگاران معاون وزیر تعاون از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی بازدید کرد

به گزارش عینک بانوان، اهواز - خبرنگاران- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور آشنایی با فعالیت های جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از بخش های عملیاتی و پروژه های سرمایه گذاری این مجتمع بزرگ بندری بازدید کرد.

خبرنگاران معاون وزیر تعاون از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی بازدید کرد

به گزارش عینک بانوان حاتم شاکرمی روز شنبه به همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی پس از بازدید از کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس، پایانه نفتی سینا و اسکله های این مجتمع بزرگ بندری ، با فرآیند تخلیه و بارگیری کالا و نحوه ارائه خدمات دریایی و بندری به صاحبان کالا و شناورهای ورودی آشنا شد.

وی همچنین در این بازدید با کارگران شاغل در زمینه تخلیه و بارگیری کالا گفت و گو کرد و از مسائل و مسائل آنها مطلع شد.

لزوم قانون گرایی در رسیدگی به مطالبات کارگری

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با فعالان حوزه کارگری در بندر امام خمینی(ره) بر لزوم قانونگرایی در رسیدگی به مطالبات کارگری تاکید کرد.

نشست مشترک مدیران سازمان ها و شرکت های فعال در مناطق ویژه اقتصادی استان خوزستان همچنین جمعی از تشکل ها و نمایندگان کارگری با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برگزار گشت و مسائل مرتبط با حوزه کارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از استماع دیدگاه ها و مسائل مطرح شده در این نشست، با اشاره به اسناد بالادستی کشور و قانون کار جمهوری اسلامی ایران بر رسیدگی به مطالبات کارگری بر حسب قانون و رفع مسائل آنها با هم افزایی و همکاری تمامی دست اندرکاران تاکید کرد.

در ادامه عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به دستاوردها و اقدامات اخیر این اداره کل در زمینه توسعه زیرساخت ها و افزایش ظرفیت های بندری که با هدف افزایش فرصت اشتغال اجرا شده است گفت: همکاری تنگاتنگ با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اتخاذ راهکارهای مشترک برای رسیدگی به مسائل نیروهای شاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی از اولویت های کاری ما به شمار می رود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای ایفای نقش می کند؛ این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر تعاون از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر تعاون از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید