خبرنگاران بهره برداری از 6 طرح ملی وزارت نیرو با اعتبار 14 هزار میلیاردی شروع شد

به گزارش عینک بانوان، تهران- خبرنگاران- مراسم بهره برداری از 6 پروژه عظیم و ملی صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان در چهار استان کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری شروع شد.

خبرنگاران بهره برداری از 6 طرح ملی وزارت نیرو با اعتبار 14 هزار میلیاردی شروع شد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار حوزه دولت عینک بانوان، در پنجاه و هشتمین برنامه پویش جهش فراوری و چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، بهره برداری از طرح های وزارت نیرو در چهار استان تهران، قزوین، گیلان و مازندران با دستور رییس جمهوری شروع شد.

تصفیه خانه فاضلاب فیروز بهرام در غرب تهران یکی از این 6 طرح ملی است که امروز بهره برداری از آن شروع شد. این طرح با اجرای یک هزار و 670 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، اجرای 11 هزار و 668 متر تونل فاضلاب و احداث 6 واحد تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 780 هزار مترمکعب در شبانه روز اجرایی شده است.

برای احداث تصفیه خانه فیروز بهرام که تا افق طرح در سال 1410 سه میلیون و 150 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، 9 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس در استان تهران با ظرفیت تصفیه 24 هزار مترمکعب در روز با مساحتی بالغ بر 12 هکتار، اجرای خط انتقال فاضلاب 11 کیلومتر و برای جمعیت 250 هزار نفر تا افق طرح احداث پیش بینی شده پروژه دیگری است که با اعتبار 175 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

سد نهب در استان قزوین طرح دیگری است که امروز با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری می رسد. ارتفاع این سد 46 متر، طول تاج دو هزار و 156 متر و حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب است.

این سد با هدف تخصیص آب به میزان 110 میلیون مترمکعب در سال به تفکیک 80 میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی، 25 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی و 5 میلیون مترمکعب احتیاج زیست محیطی و سرمایه گذاری 465 میلیارد تومان اجرا شده است.

تصفیه خانه عظیم آب گیلان با دو واحد به ظرفیت تصفیه آب هر واحد 3 مترمکعب در ثانیه و در مجموع 6 مترمکعب در ثانیه، سومین پروژه ای است که با بهره برداری از آن 14 شهر رشت، خمام، بندرانزلی، سنگر، سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، لنگرود، کیاشهر، کومله، شلمان، اطاقور و چاف وچمخاله را با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و 851 هزار نفر و 197 روستای واقع در راستا خط انتقال با جمعیت تحت پوشش 202 هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا در استان گیلان که امروز افتتاح می گردد، با اعتبار سه میلیارد تومان و ظرفیت 200 مترمکعب در شبانه روز جمعیتی حدود یک هزار و 200 نفر را پوشش می دهد.

آخرین پروژه هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، به واحد یک بخش بخار سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت 150 مگاوات با اعتبار چهار هزار و 380 میلیارد تومان برای توسعه مالی و تامین برق پایدار در منطقه و شبکه سراسری اختصاص دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بهره برداری از 6 طرح ملی وزارت نیرو با اعتبار 14 هزار میلیاردی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از 6 طرح ملی وزارت نیرو با اعتبار 14 هزار میلیاردی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید