خاورمیانه در رشد گردشگری در سال 2019 پیشتاز است

به گزارش عینک بانوان، طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری (WTO) در سال جاری منطقه خاورمیانه بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.

خاورمیانه در رشد گردشگری در سال 2019 پیشتاز است

بنا بر اعلام سازمان جهانی گردشگری (WTO)، گردشگری بین المللی در 3 ماه نخست سال 2019 همچنان رشد داشته و منطقه خاورمیانه در این میان پیشتاز است.

در این گزارش آمده است که در 3 ماه نخست سال 2019 میلادی، گردشگری بین المللی 4 درصد رشد داشته است که نسبت به 2 سال قبل کمتر است، اما نشانه ای مثبت به شمار می رود. منطقه خاورمیانه با 8 درصد رشد رتبه اول و آسیا پاسیفیک با 6 درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند. اروپا و آفریقا هر یک با 4 درصد رشد و آمریکا با 3 درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

بنا به گفته زوراب پولو لیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گردشگری بین الملل به دلیل اقتصاد مثبت، افزایش ظرفیت سفرهای هوایی و تسهیلات اخذ ویزا، فرایند مثبتی طی می کند. البته این رشد نسبت به 2 سال قبل کمتر است؛ اما رشد گردشگری از رشد جهانی اقتصاد بیشتر است.

در اروپا، بزرگ ترین منطقه گردشگری، به ترتیب مقاصد جنوب، مدیترانه، اروپای مرکزی و شرق اروپا عملکرد بهتری داشته اند.

منطقه شمال آفریقا با 11 درصد بیشترین نرخ رشد آفریقا را کسب کرده و در آمریکا منطقه کارائیب علی رغم سال قبل، فرایند رو به رشدی تجربه کرده و در سه ماهه نخست، رشد 17 درصدی داشته است.

زوراب پولو لیکاشویلی در ادامه افزود:

این رشد مسئولیت بیشتری برای تبدیل این فرصت به اشتغال بهتر و زندگی بهتر ایجاب می کند. ما همچنان باید به سرمایه گذاری در نوآوری، انتقال دیجیتال و آموزش ادامه دهیم تا بتوانیم از همه منافعی که گردشگری به همراه دارد استفاده کنیم و در عین حال با مدیریت بهتر گردشگری، آثار منفی آن بر محیط زیست را به حداقل برسانیم.

سازمان جهانی گردشگری در آغاز امسال، برای کل سال 2019 رشد 3 تا 4 درصدی پیش بینی کرده است.

منبع: کجارو / franchiseindia.com / خبرگزاری ایسنا

به "خاورمیانه در رشد گردشگری در سال 2019 پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاورمیانه در رشد گردشگری در سال 2019 پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید