حضور در دنیای کتاب مسئولیتم را سخت تر نموده است، برای بازی در نقش کیوان کتابچی 20 کیلو وزن کم کردم

به گزارش عینک بانوان ، امیرحسین صدیق، بازیگر شب گذشته (بیست و دوم آبان ماه) مهمان برنامه پرانتز باز رادیو نمایش بود و نکاتی را در رابطه با کتاب خوانی اعلام کرد.

حضور در دنیای کتاب مسئولیتم را سخت تر نموده است، برای بازی در نقش کیوان کتابچی 20 کیلو وزن کم کردم

در ابتدای این گفت وگو امیرحسین صدیق با اشاره به سختی های حضور در سریال کتاب فروشی هدهد به عنوان بازیگر گفت: خانم برومند وقتی درباره این سریال با من صحبت کردند، گفتند که سن تو برای اینکه کیوان کتابچی باشی زیاد است. پرسیدم که چقدر اختلاف است؟ پاسخ دادند که هفت، هشت، ده سال. گفتم اگر لاغر کنم و سر و ریش بلند کنم شبیه می شوم؟ گفتند حالا این کار را بکن. شش ماه من کوشش کردم و خودم را از 90 کیلو به 70 کیلو رساندم و سر و ریشم را بلند کردم تا بالاخره با سختی رضایت دادند که آن نقش را بازی کنم.

این بازیگر در شرح مسئولیتی که به عنوان یک فرد کتابخوان دارد گفت: یک چیزی را اینجا می گویم که کسی غیر از من و شما و چند میلیون مستمع، نمی شنود؛ اما سختی کار همین است چون مخصوصا در این چند سال اخیر آنقدر درگیر کارهای مختلف شده ام که از مطالعه عقب مانده ام و در برخی جاها دوستان و عزیزانی که من را به عنوان آدم کتاب خوان می شناسند، وقتی صحبت از کتاب های مختلف می نمایند؛ مثلا می گوییند فلان کتاب که اینطور است، داستانش این است و خیلی مجذوب کننده است، من هم مجبورم سر تکان بدهم و بگویم که بله ولی متاسفانه در انتها باید بگویم که من آن را نخوانده ام! این مسئولیت خودم را هم خیلی سنگین نموده و گاهی اوقات خودم را مجبور می کنم که اخبار کتاب را دنبال کنم.

امیرحسین صدیق با اشاره به کتاب هایی که می خواند گفت: من معمولا به سراغ نویسنده ای می روم که اندیشه اش را قبول دارم و نوع سلیقه و نگاه اش به کتاب را می پسندم. وقتی از کتابی تعریف می نمایند اگر ببینم که نکاتی که اشاره می نمایند به درد من هم می خورد می روم این کتاب را تهیه می کنم اما در خصوص خواندنش همواره مثل همه مردم عزیز کشورمان دچار مسائل و تنبلی و نداشتن وقت هستم. برای مثال گاهی سر کار در زمان بیکاری کتاب می برم، به محض اینکه باز می کنیم همه می گویند که ادای روشنفکری آغاز شد! خیلی وقت ها عقب می مانم و شرمسار هم هستم مخصوصا وقتی که من را به عنوان کیوان کتابچی و کتاب باز و آدم کتابخوان می شناسند. مثل همواره که من را صدیق شریف صدا می زنند و مجبورم بگویم که من شریف نیستم در این مورد هم مجبورم می شوم بگویم که من متاسفانه این کتاب را نخوانده ام!

مجری این روزهای برنامه فیدی بوک در پیشنهاد مطالعه به شنودگان برنامه گفت: در دوران نوجوانی سال های سال عضو کتابخانه کانون بودم و هنوز گاهی که کتاب های تازه می خوانم یا صحبت از برخی داستان ها یا برخی کتاب های تازهِ داستانی می گردد، من همان کتاب هایی را پیشنهاد می دهم که با آنها عاشق کتاب و کتابخوانی شدم. پیشنهاد من یک سه گانه به نام کوه های سفید، شهر طلا و سرب و برکه آتش است.

وی در شرح این سه گانه گفت: داستان برای زمانی است که یوفوهای فرازمینی آمده اند، سطح زمین را اشغال نموده اند و فرهنگ و شکل زندگی عوض شده است. کتاب برای کودک و نوجوان است و داستانش هم خیلی سال ها قبل نوشته شده و حداقل برای پنجاه سال پیش است. در این ایامی که صحبت از حضور یوفوها است و از آسمان دارند به ما حمله می نمایند، آن را بخوانند که یک نگرشی در خصوص دنیا دورشان است.

ویژه برنامه پرانتز باز به مناسبت هفته کتاب و به تهیه نمایندگی و سردبیری مارال دوستی، با همراهی شهاب دارابیان و علیرضا بهرامی از شنبه، (22 آبان ماه) از باغ کتاب به صورت زنده، ساعت 16 روی آنتن رادیو نمایش می رود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حضور در دنیای کتاب مسئولیتم را سخت تر نموده است، برای بازی در نقش کیوان کتابچی 20 کیلو وزن کم کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در دنیای کتاب مسئولیتم را سخت تر نموده است، برای بازی در نقش کیوان کتابچی 20 کیلو وزن کم کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید