تجلیل از 500 معلم شایسته استانی و شهرستانی در هفته معلم

به گزارش عینک بانوان، خبرنگاران/مازندران معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مشخص سهمیه معلمین منتخب استانی و شهرستانی گفت: سال جاری در هفته معلم، از 500 معلم نمونه و شایسته مازندرانی در سطح استان و شهرستان ها تجلیل به عمل می آید.

تجلیل از 500 معلم شایسته استانی و شهرستانی در هفته معلم

علی سهرابی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، تجلیل از مقام شامخ معلمان را از وظایف همه آحاد جامعه برشمرده و گفت: مانیز به عنوان بخشی از بدنه جامعه،که از نزدیک با کوشش ها و فداکاری های معلمان آشنا هستیم، برای اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلم در جامعه مبتنی بر فرهنگ غنی ملی (ایرانی اسلامی)کوشش خواهیم کرد.

وی ارتقای اعتماد به نفس، خودباوری، و افزایش انگیزه خدمت معلمان در حیطه آموزشی، تربیتی و پژوهشیرا از جمله اهداف برگزاری مراسمات بزرگداشت مقام معلم در سطح کشور دانسته و توضیح داد: ترویج افکار و اندیشه های استاد شهید مطهری و دیگر معلمان فرهیخته و برجسته کشور از دیگر اهداف این برنامه های تجلیل می باشد. در همین رابطه قصد داریم تا با زمینه سازی جهت مطالعه تطبیقی در آموزش و پرورش دیگر کشورها و نقش اثر بخش معلمان توانمند و خلاق جهانی بتوانیم با حضور معلمان کشور در عرصه های جهانی، معلمان شایسته خود را به جهانیان نیز معرفی کنیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران اعلام نمود: بر اساس دستورالعمل ستاد بزرگداشت مقام معلم مرکزی، انتخاب معلمان با جلوه های ویژه در سال جدید به صورت الکترونیکی به وسیله سامانه مدیریت و یادگیری فرهنگیان(ltms(انجام شد که تعداد 8725 نفر از معلمان متقاضی شرکت در برنامه شناسایی جلوه های ویژه معلمی استان، مستندات خود را در این سامانه ثبت نمودند. از این میان، تعداد 624 نفر به مرحله شهرستانی راه یافته و براساس امتیازات مکتسبه، 172 نفر جهت ارزیابی به اداره کل معرفی شدند که ارزیابی مستندات آنها به انتها رسیده است . 7 نفر نیز از استان به مرحله کشوری معرفی شدند که منتظر اعلام نتایج نهایی از سوی وزارتخانه هستیم.

سهرابی با اشاره به شیوع بیماری کرونا ویروس و مسئله پیشگیری از اپیدمی و پاندمی آن توضیح داد: با تشکیل کارگروههای چهارگانه برنامه ریزی، تبلیغات، فرهنگی و هنری وخدمات وپشتیبانی، برنامه های متفاوتی را نسبت به سال های گذشته در دستور کار داریم.از جمله این برنامه ها می توان به معرفی معلمان شایسته و منتخب استانی به وسیله پورتال آموزش و پرورش همراه با رزومه کاری در طول یک هفته جهت آشنایی همکاران فرهنگی و دیگر علاقمندان با آنان، معرفی معلمان شایسته و منتخب شهرستانی به وسیله سامانه الکترونیکی آموزش و پرورش همان شهرستان و منطقه، طراحی برنامه های متنوع جهت اجرای برنامه های تکریم و تجلیل توسط شهرستانها و مناطق بصورت ویدئو کنفرانس، ارائه برنامه های هنری از قبیل مسابقات نقاشی و مقاله نویسی و اجرای سرود ونماهنگ به مناسبت تجلیل از مقام معلم بصورت مجازی و پخش از شبکه های اجتماعی و پورتال آموزش و پرورش و بهره گیری از شبکه اجتماعی شادجهت برگزاری مسابقات فرهنگی و دلنوشته های دانش آموزان به معلمین در ایام هفته معلم اشاره نمود.

وی اعلام نمود: در سال تحصیلی گذشته حدود 6000 نفر از همکاران فرهنگی استان در طرح انتخاب معلم نمونه شرکت کردند که از سوی دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان و کشور، تعداد 553 نفر به عنوان معلم منتخب و شایسته منطقه ای، 49نفر منتخب استانی، و 1نفر نیز به عنوان نماینده معلمان کشوری، معرفی و برگزیده شدند.همچنین بیش از 40 برنامه تجلیل از معلمان در شهرستان ها و مناطق و یک برنامه استانی تجلیل به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معلمان منتخب و شایسته و مهمانان در سال تحصیلی گذشته برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تجلیل از 500 معلم شایسته استانی و شهرستانی در هفته معلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از 500 معلم شایسته استانی و شهرستانی در هفته معلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید