تبدیل بقایای چنار 350 ساله در باغ فردوس به مجسمه مولانا

به گزارش عینک بانوان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، تبدیل بقایای چنار 350 ساله در باغ فردوس به مجسمه مولانا صورت پذیرفت.

تبدیل بقایای چنار 350 ساله در باغ فردوس به مجسمه مولانا

حمید مهری گفت: منطقه یک از بافتهای کوچه باغی و قدیمی برخوردار است که در بعضی از معابر آن درختان قدیمی خشک شده ای وجود دارند که علاوه بر خطر سقوط، چهره ای نامناسب را به شهر بخشیده اند. تبدیل این تنه های خشک به یک اثر هنری و ماندگار طرحی است که اداره زیباسازی منطقه در طرح بهاران خدمت بر آن همت گذاشته و با استفاده از فکر و ایده هنرمندان و متناسب با محیط، در معابر شمال تهران در حال انجام است.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران گفت: یکی از این تنه های خشک در باغ فردوس، چنار 350 ساله به گفته اهالی است که با قطر 3 متر پس از گذراندن دوران سرسبزی و شادابی خشک و تا یک ارتفاعی به جای مانده و حذف نشده که به وسیله هنرمند چوب تراش به نام استاد عالی با استفاده از ابزار لازم در همانجا بدون جابجایی به شکل مولانا طراحی و تراشیده شده تا به صورت جلوه ای بصری برای شهر درآید.

وی اضافه کرد: دغدغه رسیدن به شهر موزه و ارتقای سواد بصری مردم، احیای فضاهای شهری و بعلاوه ارتباط نزدیک مردم با مقوله هنر و هنرمند از مهمترین اهداف اجرای اینچنین آثاری است بطوریکه در پاره ای از اوقات با توجه به استقبال مردم، هنرمند ابزار را به آنها می سپارد تا لذت و حتی سختی کار هنرمند را با تمام وجود حس نمایند.

مهری توضیح داد: این اقدام ناخودآگاه بنوعی خودجوش ترین کارگاه هنر شهری است که در آن ارتباط عمیقی بین هنر، هنرمند و مردم شکل گرفته است.

منبع: همگردی

به "تبدیل بقایای چنار 350 ساله در باغ فردوس به مجسمه مولانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل بقایای چنار 350 ساله در باغ فردوس به مجسمه مولانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید