این یک سردرد معمولی نیست!

به گزارش عینک بانوان، خبرنگاران/کرمانشاه یک متخصص نورولوژی از میگرن به عنوان یک سردرد مزمن یاد کرد وافزود: این بیماری سردرد معمولی نیست و درمان قطعی هم برای آن وجود ندارد.

این یک سردرد معمولی نیست!

دکتر داریوش افشاری در گفت و گو با عینک بانوان با بیان اینکه هرنوع سردردی لزوما میگرن نیست، گفت: سردردهای میگرنی ویژگیهای خاصی دارند، از جمله اینکه بصورت دوره ای تکرار می شوند و طول مدت آنها بین چهار تا 72 ساعت متغیر است.

وی با بیان اینکه بطور معمول سردردهای زیر چهارساعت نمی توانند میگرنی باشند، یادآور شد: در سردردهای میگرنی بطور معمول افراد نسبت به نور و صدا حساسیت دارند و به دنبال محیط تاریک و آرام هستند.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به وجود انواع میگرن گفت: شایع ترین نوع میگرن نوع معمولی آن است که فرد بدون هیچ علامتی دچار سردرد شده و بعد از مدتی هم این سردرد رفع می شود.

وی افزود: در رتبه بعدی میگرن کلاسیک واقع شده است که افراد قبل از شروع سردرد، علائمی از جمله جرقه چشم مشاهده می کنند و از قبل می دانند که قرار است سردرد آنها شروع شود.

افشاری گفت: انواع دیگر میگرن هم هستند که با علائمی از جمله بی حسی یک یا دو طرف بدن و یا فلج عصب چشمی همراه هستند.

این متخصص نورولوژی، ژنتیک را عامل اصلی ابتلا به میگرن عنوان کرد وافزود: سردردهای میگرنی عمدتا ارثی هستند و علت های مختلفی برای بروز آنها ذکر می شود، برخی متخصصان علت آن را مربوط به مشکلاتی در عروق مغز می دانند و عده ای معتقدند انتشار برخی پیام های عصبی در مغز موجب تولید فاکتورهای التهابی شده که سردردهای میگرنی را به دنبال دارد.

افشاری با اشاره به بروز میگرن در سنین مختلف، گفت: بطور معمول این بیماری در جوانان بیشتر رایج بوده و در زنان هم بیشتر از مردان مشاهده می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد، گفت: امروزه با تجویز برخی داروها می توان این سردردها را کنترل کرده و یا از بروز آنها پیشگیری کرد.

وی افزود: مبتلایان میگرن کلاسیک بطور معمول داروهایی دریافت می کنند که از بروز سردرد در آنها پیشگیری می کند و دسته ای که سردرد در آنها بدون علامت شروع می شود بطور معمول از انواع مسکن برای آرام کردن سردرد خود استفاده می کنند. البته با توجه به نوع میگرن و شدت علائم آن، داروهای تجویزی در افراد مختلف متفاوت است.

افشاری یادآور شد: برخی نکات تغذیه ای هم هست که مبتلایان به میگرن باید در دستورکار قرار دهند، از جمله پرهیز از مصرف انواع ترشی، کاکائو، فلفل، پنیر مانده و ... چرا که این مواد حاوی تیرامین بوده و می تواند موجب بروز سردرهای میگرنی و یا تشدید علائم آن شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "این یک سردرد معمولی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این یک سردرد معمولی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید