افزایش نیم میلیون نفری مبتلایان به کرونا در دنیا طی یک روز

به گزارش عینک بانوان، آمار های رسمی اعلامی از کشور های دنیا نشان می دهد که شمار کلی ابتلا به ویروس کرونا با افزایش 500 هزار نفری، از 103 میلیون نفر عبور نموده است.

افزایش نیم میلیون نفری مبتلایان به کرونا در دنیا طی یک روز

به گزارش گروه بین الملل عینک بانوان، سازمان دنیای بهداشت شامگاه شنبه بیان کرد که شمار مبتلایان به ویروس کووید19 طی بیست وچهار ساعت گذشته، بیش از نیم میلیون نفر افزایش داشته است.

به نوشته خبرگزاری تاس، مناطق آمریکای شمالی و جنوبی تقریبا نیمی از مبتلایان جدید به ویروس کرونا را ثبت نموده اند و بعد از آن اروپا و جنوب شرق آسیا واقع شده است.

همچنین آمار وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد شمار دنیای ابتلا به این بیماری در سراسر دنیا از 103 میلیون نفر عبور نموده است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 103،055،460 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 2،226،102 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل، اما 74،666،829 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشور های آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با 26،631،277 نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد. این کشور با 449،910 جان باخته، در رتبه نخست کشور های دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه سی اِن اِن، تعداد فوتی های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست وپنجاه هزار نفر کمتر است.

آنالیز های آماری نشان می دهد که آمریکا 25.85 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 10.44 درصد از کل مبتلایان دنیا یعنی تقریبا ده میلیون و هفتصد و چهل وشش هزار نفر در رتبه دوم واقع شده است. بعد از آن ها برزیل با نه میلیون و صد و هفتادوشش هزار مبتلا یعنی 8.9 درصد کل بیماران، واقع شده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود سی میلیون و چهارصد و پنجاه وپنج هزار مبتلا و تقریبا 650 هزار فوتی، و قاره اروپا با سی میلیون و صد و پنجاه هزار مورد ابتلا و 700 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است. با این حال، آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا هشدار داد که تا اواسط بهار کرونای انگلیسی به گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه آمار های فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد؛ اما این بار در عرض دو روز امروز شمار ابتلای دنیای از 98 میلیون نفر عبور کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش نیم میلیون نفری مبتلایان به کرونا در دنیا طی یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نیم میلیون نفری مبتلایان به کرونا در دنیا طی یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید