اختصاص وام به خانه های روستایی در منطقه ها گردشگرپذیر خراسان جنوبی

به گزارش عینک بانوان، مدیر پایگاه بیابان لوت خراسان جنوبی از اختصاص وام به افرادی که خانه های سنتی خود را در روستاها به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل می نمایند، اطلاع داد.

اختصاص وام به خانه های روستایی در منطقه ها گردشگرپذیر خراسان جنوبی

زهرا رضایی ملکوتی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی، حمایت از روستاییان در منطقه ها گردشگرپذیر است، اضافه نمود:

از روستایی هایی که متقاضی بازسازی و تجهیز خانه های سنتی خود برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشند، حمایت شده و جهت دریافت وام با بهره کم معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح، رونق صنعت گردشگری و حمایت از روستاییان برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است، ادامه داد: این افراد می توانند با تبدیل خانه های خود به خانه بوم گردی علاوه بر درآمدزایی، صنایع دستی خود را نیز بفروشند.

مدیر پایگاه بیابان لوت خراسان جنوبی به قابلیت های خاص روستای دهسلم از جمله نخلستان زیبای آن اشاره نمود و گفت:

اداره کل میراث فرهنگی استان، آمادگی خود را برای یاری به رونق گردشگری و صنایع دستی در این روستا اعلام می دارد.

ملکوتی با اشاره به پدیده ای منحصر به فرد در بیابان لوت از جمله کوه های مریخی و تپه های ماسه ای یا همان ریگ یلان اعلام کرد: هر فعالیت تفریحی ورزشی مانند رالی، سافاری و اسکی که به اصالت بیابان لطمه وارد کند، ممنوع است و اینگونه فعالیت ها باید با اعطای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی و فقط در منطقه های که تعیین شده انجام گردد.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو

به "اختصاص وام به خانه های روستایی در منطقه ها گردشگرپذیر خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص وام به خانه های روستایی در منطقه ها گردشگرپذیر خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید