آخرین مراحل مذاکرات برای ساخت راه آهن رشت، آستارا ، زمان ساخت اعلام شد

به گزارش عینک بانوان، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مذاکرات برای انعقاد قرارداد تجاری ساخت راه آهن رشت- آستارا تا 50 درصد پیش رفته است و آغاز عملیات ساخت تا انتها امسال خواهد بود.

آخرین مراحل مذاکرات برای ساخت راه آهن رشت، آستارا ، زمان ساخت اعلام شد

به گزارش عینک بانوان، عباس خطیبی درباره آخرین مراحل مذاکره برای ساخت راه آهن رشت- آستارا اضافه کرد: بعد از امضای موافقتنامه اجرایی پروژه رشت- آستارا میان دو کشور ایران و روسیه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موظف به مذاکره با طرف روسی شد تا قرارداد تجاری نهایی گردد.

وی با اعلام اینکه لازمه اجرایی شدن توافقنامه ساخت راه آهن رشت- آستارا نهایی شدن قرارداد تجاری آن است، شرح داد: بهار سال جاری موافقتنامه اجرایی بین دو کشور مبادله شده است و در آن قرارداد تامین مالی پروژه از سوی روسیه است که پیش از اجرایی شدن آن باید قرارداد تجاری به سرانجام برسد. با تدوام مذاکرات بین تیم های فنی دو کشور هم اکنون قرارداد تجاری تا 50 درصد پیشرفت داشته است.

خطیبی گفت: مدل قرارداد تجاری تا چند ماه آینده به سرانجام می رسد و طبق هدفگذاری، قبل از سرانجام سال 2023 شروع عملیات اجرایی این پروژه ریلی را خواهیم داشت.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: از اواخر اردیبهشت مذاکره برای انعقاد قرارداد تجاری شروع شده و مسیر مذاکرات طوری طی می گردد تا هر چه سریع تر به نتیجه برسیم.

ابرپروژه ریلی رشت- آستارا که قرار است در مدت سه سال ساخته گردد، در سال نخست بهره برداری یک میلیون مسافر و حدود 10 میلیون تن بار را جابه جا خواهد نمود و بر این اساس می تواند سالیانه تا 20 میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته باشد.

قرار است راه آهن رشت- آستارا در سال نخست ساخت، پیشرفت 25 درصدی داشته باشد که این رقم در سال دوم به 50 درصد می رسد و در سال سوم و سرانجامی 25 درصد نهایی کار پیش خواهد رفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین مراحل مذاکرات برای ساخت راه آهن رشت، آستارا ، زمان ساخت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مراحل مذاکرات برای ساخت راه آهن رشت، آستارا ، زمان ساخت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید