59روز تا سرنوشت ترامپ و تازه ترین دردسرهای او!

به گزارش عینک بانوان، ایرنا نوشت: هرچقدر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکانزدیک تر می شویم، ترامپ علاوه بر دو بحران عمده همه گیری کرونا و اعتراض های سراسری عدالتخواهی اکنون با دردسری تازه روبرو شده و آن ایجاد انشقاق در میان وی با رای دهندگان نظامی آمریکا است.

59روز تا سرنوشت ترامپ و تازه ترین دردسرهای او!

ناظران و تحلیلگران سیاسی آمریکا که پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را به علت ریزش رای دهندگان آمریکایی نسبت به آنچه عملکرد نادرست ترامپ طی مدت حدود سه و سال نیم ریاست جمهوری وی می دانند،پیچیده و سخت می بینند.

آلن لیچمن مورخ آمریکایی که از سال 1984میلادی بدین سو نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان در21 مرداد به عدم پیروزی ترامپ بنابر مدل خود نظر داده بود.

لیچمن بنابر مدل 13 فاکتوری خود گفته بود که ترامپ تا به امروز هفت فاکتور منفی دارد که درنتیجه شانس پیروزی مجدد در انتخابات پیش رو را ندارد.

ترامپ با توجه به عقب بودن در نظرسنجی ها از جو بایدن رقیب دموکرات خود، حال در مدت زمان 59 روزه تا زمان برگزاری انتخابات، رسانه های آمریکایی از جبهه ای دیگر برای ریزش هرچه بیشتر رای دهندگان و هواداران ترامپ، علیه وی وارد عمل شدند.

نشریه آتلانتیک و خبرگزاری پرقدمت آمریکایی آسوشیتدپرس در چنین شرایطی به سراغ آنچه ترامپ در سال 2018 میلادی و درجریان سفر به فرانسه علیه نظامیان آمریکایی بر زبان رانده بود رفتند که واکنش نه تنها رقیب دموکرات، جامعه کهنه سربازان آمریکا،بلکه خود وی را نیز برانگیخت.

نشریه آمریکایی آتلانتیک پنجشنبه گذشته (13 شهریورماه) با پرداختن به این مطلب در گزارشی نوشت: ترامپ در سال 2018 بازدید از قبرستان سربازان آمریکایی موسوم به آیز - مارن در حومه پاریس را لغو و گفته بود که این قبرستان پر از بازندگان (جنگ) است، این گفته وی در آن زمان در خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با تایید دو مقام عالی رتبه ارتش آمریکا انتشار یافته بود.

جفری گولدبرگ (Jeffrey Goldberg) نویسنده این مقاله در نشریه آتلانتیک روز جمعه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: من بر سر گزارشم ایستاده ام، من چندین منبع دراختیار دارم که به من گفته اند که در آن روز چه رخ داد و البته که من بر سر این مقاله و مطلب چاپ شده ایستاده ام.

بنابراین گزارش چهار منبع خبری (اشاره ای به نام آنها نشد) به مجله آتلانتیک گفتند که ترامپ ایده بازدید از قبرستان آیز - مارن را رد کرد چراکه باران موهای او را برهم ریخته و وی حرمت گذاردن به کشته شدگان جنگ را مهم نمی دانست.

انتشار این خبر که به ماجرای حدود 2 سال قبل باز می شود و اکنون و در آستانه نزدیک شدن به انتخابات آمریکا از سوی چنین رسانه هایی به آن پرداخته می شود، باعث شد تا ترامپ به آن واکنش نشان دهد و در توییتی آنها را همچون گذشته، ادعاهایی ساختگی و خبر جعلی خواند.

ناظران و تحلیلگران داخی امریکا می گویند انتشار این خبر در چنین زمانی می تواند به کارزار انتخاباتی وی ضربه زده و اکنون وی با خطر از دست رفتن آرا رای دهندگان نظامیان آمریکایی روبه رو کرده و این درحالی است که که تحلیلگران تاکید دارند،ترامپ به شدت به این آرا نیازمند است.

واکنش ها به بی احترامی ترامپ به جان باختگان جنگ

انتشار این خبر با واکنش های منفی علیه ترامپ همراه شد، بطوری که چند کانون کهنه سربازان ارتش آمریکا، ازجمله انجمن کهنه سربازان جنگ های عراق و افغانستان با انتشار بیانیه هایی دست به انتقاد از ترامپ زدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته گزارش داد که جو بایدن، رقیب دموکرات رییس جمهوری آمریکا در واکنش به سخنان توهین آمیز وی در مورد سربازان جان باخته جنگ جهانی اول، دونالد ترامپ را فاقد صلاحیت مسند ریاست جمهوری دانست.

جو بایدن رو جمعه به عینک بانوان گفت که اگر گفته های ترامپ صحت داشته باشد، رقت انگیز است.

بایدن افزود: تا حالا این قدر ناامید نشده بودم. اگر این گزارش درست باشد که براساس گفته های دیگر (ترامپ) این طور به نظر می آید، مایه آبروریزی است.

بایدن از ترامپ خواست تا خاضعانه از مادران و پدران سربازان جان باخته عذرخواهی کند.

ترامپ نیز در دفتر خود با رد این اتهام گفت: خیلی وحشتناک است که فردی به خصوص من که تقریباً بیش از هر کس برای ارتش کار کرده ام چنین حرفی بزند. حاضرم قسم بخورم که هرگز در مورد سربازان شهیدمان چنین چیزی نگفته ام.

میانگین نتایج نظرسنجی های انتخابات 13 آبان نشان می دهد که بایدن با 7.1 درصد اختلاف از رقیب جمهوریخواه خود پیش است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 3 نوامبر (13 آبان) برگزار می شود. در نظرسنجی هایی که تا کنون صورت گرفته، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ به طور محسوسی جلوتر از اوست.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "59روز تا سرنوشت ترامپ و تازه ترین دردسرهای او!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "59روز تا سرنوشت ترامپ و تازه ترین دردسرهای او!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید